Ana içeriğe atla

Amaç

İstanbul Medipol Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Lisans Programı, mesleğinde yaratıcı, yenilikçi, estetik ve çağın gerektirdiği özgün çözümleri bilgisayar destekli tasarım teknolojilerden faydalanarak üretebilen, kullanıcının sağlığı ve güvenliği için evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde geliştirilen tasarım anlayışını benimseyen, yetkinliğini ve bilgilerini meslektaş ve paydaş profesyonellere paylaşarak meslek alanındaki yeniliklere öncülük edecek iç mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TM 1 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
IED1110089TASARIMCILAR İÇİN MATEMATİKİngilizce2+2-4
IED1123760TEKNİK RESİM Iİngilizce2+2-5
IED1123780STRÜKTÜRÜN TEMELLERİİngilizce2+2-3
IED1123810SANAT TARİHİİngilizce2-2
IED1123820MESLEĞE GİRİŞİngilizce2-2
IED1141220TASARIMA GİRİŞ Iİngilizce2+6-6
IED1141230TASARIMIN TEMELLERİ Iİngilizce2+4-5
TDL1110400TÜRK DİLİ ITürkçe2-2
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
IED1223760TEKNİK RESİM Iİngilizce2+2-5
IED1241220TASARIMA GİRİŞ Iİngilizce2+6-6
IED1223850TASARIMA GİRİŞ IIİngilizce2+6-6
IED1223860TEKNİK RESİM IIİngilizce2+2-5
IED1223870TASARIMIN TEMELLERİ IIİngilizce2+4-5
IED1223880STRÜKTÜR Iİngilizce2+2-3
IED1223890MALZEME VE TEKNOLOJİİngilizce2-2
IED1223920TASARIM TARİHİİngilizce2-2
IED1223940PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞİngilizce2-2
TDL1210600TÜRK DİLİ IITürkçe2-2

Program Yeterliliği

Kuramsal, Olgusal

TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma


İstihdam Olanakları

Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Dr.Öğr.Üye. Zübeyde Gözde KUTLU

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders1234567891011121314151617181920212223242526272829
BIM ORTAMINDA İÇ MİMARİ MODELLEME TEKNİK.53444332323344555544444333332
BİM İLE YAPIM YÖNETİMİ11111100000555555555555523333
BİM'E GİRİŞ22222200000333333333555555330
BİTİRME PROJESİ55034130000442244100000233231
BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU55550000000553303455445500000
ÇAĞDAŞ SANAT00000043453000000000000000000
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ55552255053555555511111155555
ÇEVRESEL SİSTEMLER: YAPIM DİNAMİĞİ I32332300000333303300220055555
ÇEVRESEL SİSTEMLER: YAPIM DİNAMİĞİ II32332300000333303300220055555
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI I11313000000450000000000000000
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II11313000000450000000000000000
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA I11313000000450000000000000000
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA II11313000000450000000000000000
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO I34520400320300000000000000000
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO II44544410004230002311532555000
İÇ MEKAN TASARIMI TARİHİ01102054553100000000000000000
İÇ MEKANDA DETAY ÇÖZÜMLEME55532414342555554544443443333
İÇ MEKANDA IŞIK VE RENK00344000040544003000400000003
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU I55355300000440332100033022222
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU II55355300000440332100033022222
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU III55355300000440332100033022222
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU IV55355300000440332100033022222
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU V55355300000440332100033022222
İLERİ YAPIM YÖNETİMİ15353502222333344455555555555
İNŞAAT PROJ.ÇİZİM STAND. VE TEKNİK ŞART.00000000000000000033445500000
MALZEME VE TEKNOLOJİ32241022000551000320000044000
MESLEĞE GİRİŞ44351133211211120041111211100
MESLEKİ VE YASAL SORUMLULUKLAR 15353152222333444555555555555
MİMARLIK EKONOMİSİ15335350222323344455555555555
MOBİLYA TASARIMI04045000030040300000000000000
MOBİLYA TASARIMI TARİHİ01102054553100000000000000000
MÜZELER VE TARİHİ GELİŞİMLERİ55555555555555555550000000000
PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ40200000000023000023520040000
RÖLÖVE VE YENİDEN İŞLEVLENDİRME01110032110230011101110111101
SANAT TARİHİ01102054553100000000000000000
STAJ I33441212211545444355554444434
STAJ II33441212211545444355554444434
STRÜKTÜR I11300000000550000000000000000
STRÜKTÜR II11300000000550000000000000000
STRÜKTÜRÜN TEMELLERİ11300000000550000000000000000
TASARIM TARİHİ01102054553100000000000000000
TASARIMA GİRİŞ I05042000000000033000000003000
TASARIMA GİRİŞ II05043000000000044000000004000
TASARIMCILAR İÇİN MATEMATİK23220002221222320000202020202
TASARIMDA İNSAN FAKTÖRÜ33332400000310001354321245533
TASARIMIN TEMELLERİ I55113133000000000000000000000
TASARIMIN TEMELLERİ II55334333000000110000000000000
TEKNİK RESİM I42330000040000003003045003340
TEKNİK RESİM II42330000040000003003045003340
YAPIDA MALZEME SEÇİMİ00000000000531105200000000000
YAPIM TEKNOLOJİSİ I00050000000434444400000000000
YAPIM TEKNOLOJİSİ II00440500000000545500000000000
YAPIM YÖNETİMİ54555000005550000050000055000
İlişkili Ders Sayısı / 53/63126145135145116746858537147153149739088104847466778882639199777266

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketiKesinlikle katılmıyorumKatılmıyorumKısmen katılıyorumKatılıyorumKesinlikle katılıyorumFikrim yok
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu