Amaç
İstanbul Medipol Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Lisans Programı, mesleğinde yaratıcı, yenilikçi, estetik ve çağın gerektirdiği özgün çözümleri bilgisayar destekli tasarım teknolojilerden faydalanarak üretebilen, kullanıcının sağlığı ve güvenliği için evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde geliştirilen tasarım anlayışını benimseyen, yetkinliğini ve bilgilerini meslektaş ve paydaş profesyonellere paylaşarak meslek alanındaki yeniliklere öncülük edecek iç mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.Kazanılan Derece
LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TM 1 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.Mezuniyet Koşulları
Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
IED1110089 | TASARIMCILAR İÇİN MATEMATİK | İngilizce | 2+2 | - | 4 | |
IED1123760 | TEKNİK RESİM I | İngilizce | 2+2 | - | 5 | |
IED1123780 | STRÜKTÜRÜN TEMELLERİ | İngilizce | 2+2 | - | 3 | |
IED1123810 | SANAT TARİHİ | İngilizce | 2 | - | 2 | |
IED1123820 | MESLEĞE GİRİŞ | İngilizce | 2 | - | 2 | |
IED1141220 | TASARIMA GİRİŞ I | İngilizce | 2+6 | - | 6 | |
IED1141230 | TASARIMIN TEMELLERİ I | İngilizce | 2+4 | - | 5 | |
TDL1110400 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | - | 2 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
IED1223760 | TEKNİK RESİM I | İngilizce | 2+2 | - | 5 | |
IED1241220 | TASARIMA GİRİŞ I | İngilizce | 2+6 | - | 6 | |
IED1223850 | TASARIMA GİRİŞ II | İngilizce | 2+6 | - | 6 | |
IED1223860 | TEKNİK RESİM II | İngilizce | 2+2 | - | 5 | |
IED1223870 | TASARIMIN TEMELLERİ II | İngilizce | 2+4 | - | 5 | |
IED1223880 | STRÜKTÜR I | İngilizce | 2+2 | - | 3 | |
IED1223890 | MALZEME VE TEKNOLOJİ | İngilizce | 2 | - | 2 | |
IED1223920 | TASARIM TARİHİ | İngilizce | 2 | - | 2 | |
IED1223940 | PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ | İngilizce | 2 | - | 2 | |
TDL1210600 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 2 | - | 2 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
İstihdam Olanakları
Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.Bölüm/Program Başkanı
Dr.Öğr.Üye. Zübeyde Gözde KUTLUEğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kavram Haritası | ||
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Rol Oynama | Standart derslik teknolojileri, özel donanım | |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BIM ORTAMINDA İÇ MİMARİ MODELLEME TEKNİK. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
BİM İLE YAPIM YÖNETİMİ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
BİM'E GİRİŞ | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 0 |
BİTİRME PROJESİ | 5 | 5 | 0 | 3 | 4 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 |
BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 3 | 0 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ÇAĞDAŞ SANAT | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÇEVRESEL SİSTEMLER: YAPIM DİNAMİĞİ I | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÇEVRESEL SİSTEMLER: YAPIM DİNAMİĞİ II | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI I | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA I | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA II | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO I | 3 | 4 | 5 | 2 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO II | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
İÇ MEKAN TASARIMI TARİHİ | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
İÇ MEKANDA DETAY ÇÖZÜMLEME | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
İÇ MEKANDA IŞIK VE RENK | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU I | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU II | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU III | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU IV | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU V | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İLERİ YAPIM YÖNETİMİ | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İNŞAAT PROJ.ÇİZİM STAND. VE TEKNİK ŞART. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
MALZEME VE TEKNOLOJİ | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 |
MESLEĞE GİRİŞ | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
MESLEKİ VE YASAL SORUMLULUKLAR | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MİMARLIK EKONOMİSİ | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 0 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MOBİLYA TASARIMI | 0 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
MOBİLYA TASARIMI TARİHİ | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
MÜZELER VE TARİHİ GELİŞİMLERİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ | 4 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 5 | 2 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
RÖLÖVE VE YENİDEN İŞLEVLENDİRME | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | 2 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 |
SANAT TARİHİ | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
STAJ I | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
STAJ II | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
STRÜKTÜR I | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
STRÜKTÜR II | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
STRÜKTÜRÜN TEMELLERİ | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TASARIM TARİHİ | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TASARIMA GİRİŞ I | 0 | 5 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
TASARIMA GİRİŞ II | 0 | 5 | 0 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 |
TASARIMCILAR İÇİN MATEMATİK | 2 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 |
TASARIMDA İNSAN FAKTÖRÜ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 |
TASARIMIN TEMELLERİ I | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TASARIMIN TEMELLERİ II | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TEKNİK RESİM I | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | 0 |
TEKNİK RESİM II | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | 0 |
YAPIDA MALZEME SEÇİMİ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 | 1 | 1 | 0 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
YAPIM TEKNOLOJİSİ I | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
YAPIM TEKNOLOJİSİ II | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
YAPIM YÖNETİMİ | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
İlişkili Ders Sayısı / 53/63 | 126 | 145 | 135 | 145 | 116 | 74 | 68 | 58 | 53 | 71 | 47 | 153 | 149 | 73 | 90 | 88 | 104 | 84 | 74 | 66 | 77 | 88 | 82 | 63 | 91 | 99 | 77 | 72 | 66 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |