Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAPIM TEKNOLOJİSİ IIED2265290Bahar Dönemi2+234
Ders Programı

( A ) Çarşamba 09:00-09:45

( A ) Çarşamba 10:00-10:45

( A ) Çarşamba 11:00-11:45

( A ) Çarşamba 12:00-12:45

( A ) Cumartesi 09:00-09:45

( A ) Cumartesi 10:00-10:45

( A ) Cumartesi 11:00-11:45

( A ) Cumartesi 12:00-12:45

( B ) Çarşamba 09:00-09:45

( B ) Çarşamba 10:00-10:45

( B ) Çarşamba 11:00-11:45

( B ) Çarşamba 12:00-12:45

( B ) Cumartesi 09:00-09:45

( B ) Cumartesi 10:00-10:45

( B ) Cumartesi 11:00-11:45

( B ) Cumartesi 12:00-12:45

( C ) Çarşamba 13:30-14:15

( C ) Çarşamba 14:30-15:15

( C ) Çarşamba 15:30-16:15

( C ) Çarşamba 16:30-17:15

( C ) Cumartesi 13:30-14:15

( C ) Cumartesi 14:30-15:15

( C ) Cumartesi 15:30-16:15

( C ) Cumartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mert DURMAZ, Öğr.Gör.Dr. Seda Nur ALKAN, Öğr.Gör.Dr. Gizem ŞİMŞİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrenci genel yapı ve yapım kavramlarını tanıyacak, geleneksel kagir yığma yapılar ve iskelet yapıların temel sisteminden, duvarları ve çatı sistemini de kapsayacak şekilde, bir bütün olarak tasarım ve yapım prensiplerine ilişkin detaylı bilgi edinecek, zemin türleri ve zemin suyuna karşı temelde alınması gereken önlemleri ve uygulama prensiplerini öğrenecektir. Ayrıca Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik konusunda farkındalık kazanarak, yığma yapılara ilişkin bölümlerini detaylı olarak görecektir. Ders kapsamında taşıyıcı sistem tasarımının yapı tasarımını nasıl etkilediğini, uygulama örnekleri ve ödevler eşliğinde kavraması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; amaç ve kapsamının açıklanması çeriği ve yürütme yönteminin açıklanması Mimarlıkta taşıyıcı sistemlere giriş, genel kavram ve tanımlamalar ,Yığma yapıya giriş Yığma yapı-iskelet yapı karşılaştırması Yığma yapıda kabuk kavramı ve kagir yığma duvarlar (Taş, tuğla, kerpiç, beton blok, bims blok duvarlar…) ,Yığma yapıda boşluk açma kuralları, hatıl, lento ve kemerler ,Yığma yapılarda temeller ,Kagir yığma yapıda temellerde su sorunu Sokl detayları, su yalıtımı ,Kagir yığma yapıda döşeme sistemleri ,ARASINAV,İskelet yapı sistemine giriş İskelet yapı elemanlarının tanıtımı (kolon, kiriş, perde duvar …) Aks sisteminin tanıtımı İskelet yapı kuruluşunun prensipleri, kolon-kiriş-perde duvar yerleşimi ve boyutlandırma) ,Ahşap iskelet yapı sistemi Çelik iskelet yapı sistemi Hafif çelik yapı sistemi Elemanların boyutlandırılması, açıklıklar ,İskelet yapıda döşeme sistemleri ,Düşey sirkülasyon elemanları,İskelet yapıda temel sistemleri ,İskelet yapıda temel sistemleri ve su sorunu ,Çatı sistemlerine giriş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergonomik ve antropometrik verileri kullanarak; psikolojik sosyal ve kültürel bağlamda mimari mekanların nasıl tasarlanacağı , ergonomik standartlar mevzuatlar, evrensel tasarım prensipleri ve gelecekte mimari tasarımda insan faktörünü konu alan gelişmeleri konu alır.12, 13, 14, 2, 6, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1amaç ve kapsamının açıklanması çeriği ve yürütme yönteminin açıklanması Mimarlıkta taşıyıcı sistemlere giriş, genel kavram ve tanımlamalar
2Yığma yapıya giriş Yığma yapı-iskelet yapı karşılaştırması Yığma yapıda kabuk kavramı ve kagir yığma duvarlar (Taş, tuğla, kerpiç, beton blok, bims blok duvarlar…)
3Yığma yapıda boşluk açma kuralları, hatıl, lento ve kemerler
4Yığma yapılarda temeller
5Kagir yığma yapıda temellerde su sorunu Sokl detayları, su yalıtımı
6Kagir yığma yapıda döşeme sistemleri
7ARASINAV
8İskelet yapı sistemine giriş İskelet yapı elemanlarının tanıtımı (kolon, kiriş, perde duvar …) Aks sisteminin tanıtımı İskelet yapı kuruluşunun prensipleri, kolon-kiriş-perde duvar yerleşimi ve boyutlandırma)
9Ahşap iskelet yapı sistemi Çelik iskelet yapı sistemi Hafif çelik yapı sistemi Elemanların boyutlandırılması, açıklıklar
10İskelet yapıda döşeme sistemleri
11Düşey sirkülasyon elemanları
12İskelet yapıda temel sistemleri
13İskelet yapıda temel sistemleri ve su sorunu
14Çatı sistemlerine giriş
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Edward Allen, 2008. Building Construction Illustrated, Francis Ching, 2008, Architectural Detailing: Function - Constructability - Aesthetics, Edward Allen, 2006 Architect's Handbook of Construction Detailing, David Kent Ballast, 2009 Yapım Malzemeler Yöntemler Çözümler İlkeler, Çetin Türkçü, Ahşap Çatılar, Nihat Bayülgen Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat Todemir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAPIM TEKNOLOJİSİ IIED2265290Bahar Dönemi2+234
Ders Programı

( A ) Çarşamba 09:00-09:45

( A ) Çarşamba 10:00-10:45

( A ) Çarşamba 11:00-11:45

( A ) Çarşamba 12:00-12:45

( A ) Cumartesi 09:00-09:45

( A ) Cumartesi 10:00-10:45

( A ) Cumartesi 11:00-11:45

( A ) Cumartesi 12:00-12:45

( B ) Çarşamba 09:00-09:45

( B ) Çarşamba 10:00-10:45

( B ) Çarşamba 11:00-11:45

( B ) Çarşamba 12:00-12:45

( B ) Cumartesi 09:00-09:45

( B ) Cumartesi 10:00-10:45

( B ) Cumartesi 11:00-11:45

( B ) Cumartesi 12:00-12:45

( C ) Çarşamba 13:30-14:15

( C ) Çarşamba 14:30-15:15

( C ) Çarşamba 15:30-16:15

( C ) Çarşamba 16:30-17:15

( C ) Cumartesi 13:30-14:15

( C ) Cumartesi 14:30-15:15

( C ) Cumartesi 15:30-16:15

( C ) Cumartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mert DURMAZ, Öğr.Gör.Dr. Seda Nur ALKAN, Öğr.Gör.Dr. Gizem ŞİMŞİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrenci genel yapı ve yapım kavramlarını tanıyacak, geleneksel kagir yığma yapılar ve iskelet yapıların temel sisteminden, duvarları ve çatı sistemini de kapsayacak şekilde, bir bütün olarak tasarım ve yapım prensiplerine ilişkin detaylı bilgi edinecek, zemin türleri ve zemin suyuna karşı temelde alınması gereken önlemleri ve uygulama prensiplerini öğrenecektir. Ayrıca Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik konusunda farkındalık kazanarak, yığma yapılara ilişkin bölümlerini detaylı olarak görecektir. Ders kapsamında taşıyıcı sistem tasarımının yapı tasarımını nasıl etkilediğini, uygulama örnekleri ve ödevler eşliğinde kavraması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; amaç ve kapsamının açıklanması çeriği ve yürütme yönteminin açıklanması Mimarlıkta taşıyıcı sistemlere giriş, genel kavram ve tanımlamalar ,Yığma yapıya giriş Yığma yapı-iskelet yapı karşılaştırması Yığma yapıda kabuk kavramı ve kagir yığma duvarlar (Taş, tuğla, kerpiç, beton blok, bims blok duvarlar…) ,Yığma yapıda boşluk açma kuralları, hatıl, lento ve kemerler ,Yığma yapılarda temeller ,Kagir yığma yapıda temellerde su sorunu Sokl detayları, su yalıtımı ,Kagir yığma yapıda döşeme sistemleri ,ARASINAV,İskelet yapı sistemine giriş İskelet yapı elemanlarının tanıtımı (kolon, kiriş, perde duvar …) Aks sisteminin tanıtımı İskelet yapı kuruluşunun prensipleri, kolon-kiriş-perde duvar yerleşimi ve boyutlandırma) ,Ahşap iskelet yapı sistemi Çelik iskelet yapı sistemi Hafif çelik yapı sistemi Elemanların boyutlandırılması, açıklıklar ,İskelet yapıda döşeme sistemleri ,Düşey sirkülasyon elemanları,İskelet yapıda temel sistemleri ,İskelet yapıda temel sistemleri ve su sorunu ,Çatı sistemlerine giriş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergonomik ve antropometrik verileri kullanarak; psikolojik sosyal ve kültürel bağlamda mimari mekanların nasıl tasarlanacağı , ergonomik standartlar mevzuatlar, evrensel tasarım prensipleri ve gelecekte mimari tasarımda insan faktörünü konu alan gelişmeleri konu alır.12, 13, 14, 2, 6, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1amaç ve kapsamının açıklanması çeriği ve yürütme yönteminin açıklanması Mimarlıkta taşıyıcı sistemlere giriş, genel kavram ve tanımlamalar
2Yığma yapıya giriş Yığma yapı-iskelet yapı karşılaştırması Yığma yapıda kabuk kavramı ve kagir yığma duvarlar (Taş, tuğla, kerpiç, beton blok, bims blok duvarlar…)
3Yığma yapıda boşluk açma kuralları, hatıl, lento ve kemerler
4Yığma yapılarda temeller
5Kagir yığma yapıda temellerde su sorunu Sokl detayları, su yalıtımı
6Kagir yığma yapıda döşeme sistemleri
7ARASINAV
8İskelet yapı sistemine giriş İskelet yapı elemanlarının tanıtımı (kolon, kiriş, perde duvar …) Aks sisteminin tanıtımı İskelet yapı kuruluşunun prensipleri, kolon-kiriş-perde duvar yerleşimi ve boyutlandırma)
9Ahşap iskelet yapı sistemi Çelik iskelet yapı sistemi Hafif çelik yapı sistemi Elemanların boyutlandırılması, açıklıklar
10İskelet yapıda döşeme sistemleri
11Düşey sirkülasyon elemanları
12İskelet yapıda temel sistemleri
13İskelet yapıda temel sistemleri ve su sorunu
14Çatı sistemlerine giriş
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Edward Allen, 2008. Building Construction Illustrated, Francis Ching, 2008, Architectural Detailing: Function - Constructability - Aesthetics, Edward Allen, 2006 Architect's Handbook of Construction Detailing, David Kent Ballast, 2009 Yapım Malzemeler Yöntemler Çözümler İlkeler, Çetin Türkçü, Ahşap Çatılar, Nihat Bayülgen Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat Todemir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/03/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 31/03/2023 - 11:17