Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL DÜŞÜNME/ANLATIMGIT2115336Güz Dönemi2+12,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kıvılcım ZAFER TEOMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kıvılcım ZAFER TEOMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel düşünme, öğrencilerin estetik araştırmalarını genişletmek için tasarlanmış bir derstir. Bu ders, öğrencilere çağdaş, disiplinlerarası ve kültürlerarası sanatsal stratejilere dayalı bir görsel dil geliştirmelerine yardımcı olmak için temel görsel fikirleri ortaya koymak ve keşfetmek amacı taşımaktadır. Yirminci yüzyılda görsel imgelerde kullanılan çeşitli görsel anlatıların analizi ve tartışmasını içerecektir. Edebiyatı, filmleri, videoları ve etkileşimli sanat eserlerini analiz ederek, hafıza ve zamanla ilişkili olarak anlatımın çeşitli biçimlerine bakılır. Öğrenciler bir dizi proje ve alıştırma aracılığıyla görsel ifade becerilerini geliştirir. Çizgi, kompozisyon, ölçek, metin/tür, performans, işbirliği, anlatı, tasarım, ses ve malzemelerle deney yapmaya teşvik edilir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Dijital görüntülerin anlaşılması (bitmap, renk derinliği, renk modu, çözünürlük)
Dijital görüntülerin dengelenmesi, rötuşlanması ve manipüle edilmesi süreci
Fotoğrafik görüntülerin iyileştirilmesi: kontrast, renk tonu, doygunluk ve diğer nitelikler,Temel fotoğrafçılık: Diyafram, alan derinliği, enstantane hızı, film hızı, odaklama, makro/yakın çekim, kompozisyon/üçte bir kuralı, kamera açısı vb.,Anlatı yapısı (karakterler, olay örgüsü, vakalar, zaman/mekan, ilişkiler vb.),Hareket ve görsel temsil (Muybridge),Kendini ve diğerlerini yakalamak ve temsil etmek için hareketli görüntüler kullanmak; öznellik, farklı sesler, bakış açıları oluşturmak; tutarlı bir bütün oluşturmak,Kamera çekimleri (uzun çekim, orta çekim, yakın çekim), aşırı yakın çekim, geniş açı çekimleri, yastık çekimleri (kesme natürmort), alan derinliği,,Sahneler, çerçeveler, sekanslar (ortalama çekim uzunluğu, sahneler, geçişler, süreklilik, ritim, hız, dondurulmuş çerçeve),Zaman ve mekan,Zaman ve hafıza,Kelimeler, imaj/edebiyat,Bulunan görüntüleri/nesneleri yan yana getirme, yeniden işleme, yeniden birleştirme ve katmanlama ile daha büyük bir bütün oluşturma,Gözlemcilerin rolü,Vücut, hareket, mekan,Zamanın sanatı .Montaj, zaman atlaması ve zamanın geçişi,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, tasarım ile kompozisyon, ölçek, metin, performans, anlatı, ses arasındaki ilişkiyi tanımlar10, 9F
Görsel öğeleri etkili bir şekilde yorumlama ve oluşturmayı bilir10, 13, 9F
Görsel düşünme ve anlatı becerilerini pratik projelerde uygular, fikirleri etkili görsel anlatılarla sunar.10, 13, 9F
Görsel anlatılara eleştirel analiz uygular, görsel tercihlerin anlatı üzerindeki etkisini tarif eder.10, 13, 16F
Farklı anlatı tekniklerini ve bunları görsel iletişime uyguma yöntemlerini bilir10, 16F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Dijital görüntülerin anlaşılması (bitmap, renk derinliği, renk modu, çözünürlük)
Dijital görüntülerin dengelenmesi, rötuşlanması ve manipüle edilmesi süreci
Fotoğrafik görüntülerin iyileştirilmesi: kontrast, renk tonu, doygunluk ve diğer nitelikler
2Temel fotoğrafçılık: Diyafram, alan derinliği, enstantane hızı, film hızı, odaklama, makro/yakın çekim, kompozisyon/üçte bir kuralı, kamera açısı vb.
3Anlatı yapısı (karakterler, olay örgüsü, vakalar, zaman/mekan, ilişkiler vb.)
4Hareket ve görsel temsil (Muybridge)
5Kendini ve diğerlerini yakalamak ve temsil etmek için hareketli görüntüler kullanmak; öznellik, farklı sesler, bakış açıları oluşturmak; tutarlı bir bütün oluşturmak
6Kamera çekimleri (uzun çekim, orta çekim, yakın çekim), aşırı yakın çekim, geniş açı çekimleri, yastık çekimleri (kesme natürmort), alan derinliği,
7Sahneler, çerçeveler, sekanslar (ortalama çekim uzunluğu, sahneler, geçişler, süreklilik, ritim, hız, dondurulmuş çerçeve)
8Zaman ve mekan
9Zaman ve hafıza
10Kelimeler, imaj/edebiyat
11Bulunan görüntüleri/nesneleri yan yana getirme, yeniden işleme, yeniden birleştirme ve katmanlama ile daha büyük bir bütün oluşturma
12Gözlemcilerin rolü
13Vücut, hareket, mekan
13Zamanın sanatı .Montaj, zaman atlaması ve zamanın geçişi
14Final Sınavı
Kaynak
• Barthes, Roland. Camera Lucida • Berger, John,Görme Biçimleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL DÜŞÜNME/ANLATIMGIT2115336Güz Dönemi2+12,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kıvılcım ZAFER TEOMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kıvılcım ZAFER TEOMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel düşünme, öğrencilerin estetik araştırmalarını genişletmek için tasarlanmış bir derstir. Bu ders, öğrencilere çağdaş, disiplinlerarası ve kültürlerarası sanatsal stratejilere dayalı bir görsel dil geliştirmelerine yardımcı olmak için temel görsel fikirleri ortaya koymak ve keşfetmek amacı taşımaktadır. Yirminci yüzyılda görsel imgelerde kullanılan çeşitli görsel anlatıların analizi ve tartışmasını içerecektir. Edebiyatı, filmleri, videoları ve etkileşimli sanat eserlerini analiz ederek, hafıza ve zamanla ilişkili olarak anlatımın çeşitli biçimlerine bakılır. Öğrenciler bir dizi proje ve alıştırma aracılığıyla görsel ifade becerilerini geliştirir. Çizgi, kompozisyon, ölçek, metin/tür, performans, işbirliği, anlatı, tasarım, ses ve malzemelerle deney yapmaya teşvik edilir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Dijital görüntülerin anlaşılması (bitmap, renk derinliği, renk modu, çözünürlük)
Dijital görüntülerin dengelenmesi, rötuşlanması ve manipüle edilmesi süreci
Fotoğrafik görüntülerin iyileştirilmesi: kontrast, renk tonu, doygunluk ve diğer nitelikler,Temel fotoğrafçılık: Diyafram, alan derinliği, enstantane hızı, film hızı, odaklama, makro/yakın çekim, kompozisyon/üçte bir kuralı, kamera açısı vb.,Anlatı yapısı (karakterler, olay örgüsü, vakalar, zaman/mekan, ilişkiler vb.),Hareket ve görsel temsil (Muybridge),Kendini ve diğerlerini yakalamak ve temsil etmek için hareketli görüntüler kullanmak; öznellik, farklı sesler, bakış açıları oluşturmak; tutarlı bir bütün oluşturmak,Kamera çekimleri (uzun çekim, orta çekim, yakın çekim), aşırı yakın çekim, geniş açı çekimleri, yastık çekimleri (kesme natürmort), alan derinliği,,Sahneler, çerçeveler, sekanslar (ortalama çekim uzunluğu, sahneler, geçişler, süreklilik, ritim, hız, dondurulmuş çerçeve),Zaman ve mekan,Zaman ve hafıza,Kelimeler, imaj/edebiyat,Bulunan görüntüleri/nesneleri yan yana getirme, yeniden işleme, yeniden birleştirme ve katmanlama ile daha büyük bir bütün oluşturma,Gözlemcilerin rolü,Vücut, hareket, mekan,Zamanın sanatı .Montaj, zaman atlaması ve zamanın geçişi,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, tasarım ile kompozisyon, ölçek, metin, performans, anlatı, ses arasındaki ilişkiyi tanımlar10, 9F
Görsel öğeleri etkili bir şekilde yorumlama ve oluşturmayı bilir10, 13, 9F
Görsel düşünme ve anlatı becerilerini pratik projelerde uygular, fikirleri etkili görsel anlatılarla sunar.10, 13, 9F
Görsel anlatılara eleştirel analiz uygular, görsel tercihlerin anlatı üzerindeki etkisini tarif eder.10, 13, 16F
Farklı anlatı tekniklerini ve bunları görsel iletişime uyguma yöntemlerini bilir10, 16F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Dijital görüntülerin anlaşılması (bitmap, renk derinliği, renk modu, çözünürlük)
Dijital görüntülerin dengelenmesi, rötuşlanması ve manipüle edilmesi süreci
Fotoğrafik görüntülerin iyileştirilmesi: kontrast, renk tonu, doygunluk ve diğer nitelikler
2Temel fotoğrafçılık: Diyafram, alan derinliği, enstantane hızı, film hızı, odaklama, makro/yakın çekim, kompozisyon/üçte bir kuralı, kamera açısı vb.
3Anlatı yapısı (karakterler, olay örgüsü, vakalar, zaman/mekan, ilişkiler vb.)
4Hareket ve görsel temsil (Muybridge)
5Kendini ve diğerlerini yakalamak ve temsil etmek için hareketli görüntüler kullanmak; öznellik, farklı sesler, bakış açıları oluşturmak; tutarlı bir bütün oluşturmak
6Kamera çekimleri (uzun çekim, orta çekim, yakın çekim), aşırı yakın çekim, geniş açı çekimleri, yastık çekimleri (kesme natürmort), alan derinliği,
7Sahneler, çerçeveler, sekanslar (ortalama çekim uzunluğu, sahneler, geçişler, süreklilik, ritim, hız, dondurulmuş çerçeve)
8Zaman ve mekan
9Zaman ve hafıza
10Kelimeler, imaj/edebiyat
11Bulunan görüntüleri/nesneleri yan yana getirme, yeniden işleme, yeniden birleştirme ve katmanlama ile daha büyük bir bütün oluşturma
12Gözlemcilerin rolü
13Vücut, hareket, mekan
13Zamanın sanatı .Montaj, zaman atlaması ve zamanın geçişi
14Final Sınavı
Kaynak
• Barthes, Roland. Camera Lucida • Berger, John,Görme Biçimleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:51Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53