Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMA GİRİŞ I | - | Güz Dönemi | 2+6 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kıvılcım ZAFER TEOMAN, Öğr.Gör. Elvin AKKAN ACET |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimarlık, iç mimarlık, kentsel ve peyzaj mimarlığının bu ilk tasarım stüdyo dersinin amacı; tasarım sürecinin en temel evreleri olan "soyutlama," "konsept geliştirme" ve "tasarım geliştirme" süreçleri ile ayni zamanda iyi mimari tasarımın temel taşları olan "yerle, fonksiyonla, çevresel faktörlerle ve malzeme ile ilişkilendirme" konularını öğrenci ile buluşturmak ve bu suretle tasarım pratiğinde sağlam ve kapsayıcı bir temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş ve Proje Tanıtımı,Müziğin Mekansal Terimlerle Hikayeleştirilmesi,Üç Boyutta Soyutlama; Parçalardan Bütüne,İki Boyutta Soyutlama, Müziğin Rasyonel Analizi; Parçalardan Bütüne ,Konsept Geliştirme,Üç Boyutlu Form olarak Konsept Geliştirme,1. JÜRİ,Çevresel Faktörler; Güneş, Rüzgar, İklim,Alan ve Fonksiyon Belirlenmesi, Çevresel Faktörlerin Alana Uyarlanması,Malzeme Seçimi ve 1:20 ölçekte Duvar Maketi,Konsept Geliştirme; İlave Faktörlerin Entegre Edilmesi - Eskiz Gölge Analizinin Yapılması,Tasarım Geliştirme,2. JÜRİ,Revizyonlar/Portfolio; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, gözlemlediği insan hareketlerinin mekansal terim karşılığına karar verir. | 11, 6 | E |
2. Öğrenci, analiz yoluyla bulduğu parçaları tutarlı bir form haline gelecek şekilde bir araya getirir. | 10, 2, 6 | F |
3. Öğrenci, karmaşık bir bütünü, onu oluşturan farklı parçalar ve bu parçalar arasındaki ilişki bağlamında analiz eder. | 10, 2, 6 | F |
4. Öğrenci, tasarım gereklerini karşılayacak ve tutarlı bir form yaratırken kılavuz görevi yapacak bir konsept oluşturur. | 19, 2, 20, 23 | F |
5. Öğrenci, rüzgar hareketlerini, iklimsel verileri, yatay ve dikey boyutlarda güneşin yönünü, herhangi bir yerde ve senenin herhangi bir günü ve saati için verilen aplikasyon programını kullanarak belirler. | 5, 9 | E |
6. Öğrenci, form ve malzemenin birbirlerini karşılıklı etkilediğini kavrar ve formunu buna göre yapılandırır. | 2, 6 | E, F |
7. Öğrenci, mevcut bir tasarım fikrini, ilgili çevre verilini ve fonksiyonu da dahil edecek şekilde geliştirmeye başlar. | 2 | F |
8. Öğrenci, herhangi bir mevsimde ve günün herhangi bir saati için, tasarladığı formun güneş ile etkileşimini belirler. | 2 | E |
9. Öğrenci, tasarladığı projesini ölçekli olarak plan, kesit ve maket formatında ifade etmeye başlar. | 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Proje Tanıtımı | Müzik parçası seçimi ve ilk 3 ödev için malzeme alımı |
2 | Müziğin Mekansal Terimlerle Hikayeleştirilmesi | 1. Ödev: Müziğe gösterdiğiniz içgüdüsel tepkiyi (hareket formatında) bir dizi mekansal terim şeklinde ve zamana bağlı kalacak şekilde belirtilen formatta, grafik bir anlatım dili ile belirtiniz. |
3 | Üç Boyutta Soyutlama; Parçalardan Bütüne | 2. Ödev; Bulduğunuz mekansal terimlerinizi müziğin üç boyutlu bir temsiline çevirin, sadece çöp şiş ile 1:20 ölçekte verilen formatta çalışmalısınız. |
4 | İki Boyutta Soyutlama, Müziğin Rasyonel Analizi; Parçalardan Bütüne | 3. Ödev; Müzik rasyonel bir şekilde parçalardan oluşan bir bütün olarak, belirtilen formatta, zamana bağlı kalacak şekilde analiz edilecektir. |
5 | Konsept Geliştirme | 4. Ödev; Seçtiğiniz bir müziği yansıtan bir Pavilyon Konsepti geliştiriniz. |
6 | Üç Boyutlu Form olarak Konsept Geliştirme | 5. Ödev: Pavilyonun 1:50 ölçekte maketini yapınız. |
7 | 1. JÜRİ | Ödev 1,2,3,4,ve5 teslim edilecek |
8 | Çevresel Faktörler; Güneş, Rüzgar, İklim | |
9 | Alan ve Fonksiyon Belirlenmesi, Çevresel Faktörlerin Alana Uyarlanması | 6. Ödev: Dolaşım ve Seçilen Fonksiyona Göre Alan Analizi, İzlenimler ve Çevresel Faktörlerin Dökümü 1:500 vaziyet planı üzerinde gösterilecek. |
10 | Malzeme Seçimi ve 1:20 ölçekte Duvar Maketi | 7. Ödev: Seçtiğinis malzeme ile malzemeyi doğru ölçekte temsil edecek şekilde pavilyondan bir duvar kesitinin 1:20 ölçekte maketini yapınız. |
11 | Konsept Geliştirme; İlave Faktörlerin Entegre Edilmesi - Eskiz Gölge Analizinin Yapılması | 8. Ödev: 1:100 vaziyet planında gelişmiş konseptinizi eskiz gölgelerle beraber belirtiniz. İlaveten konseptinizin dönemin başından beri evrimini ayrı bir paftada belirtiniz. |
12 | Tasarım Geliştirme | 9. Ödev; Geliştirdiğiniz pavilyonu 1:20 ölçekte plan, kesit ve maket olarak ifade ediniz. |
13 | 2. JÜRİ | Ödev 6,7,8,ve9 teslim edilecektir. |
14 | Revizyonlar/Portfolio |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1. Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons 2. Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi 3. Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları 4. Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli 5. Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold 6. The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer 7. Leski, Kyna (2015), The Storm of Creativity, MIT Press 8. Balkan, Erhan A. (2005), Mimari Tasarımda Konsept, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | X | |||||
2 | TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | X | |||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | X | |||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | X | |||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | ||||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | X | |||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | X | |||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | X | |||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMA GİRİŞ I | - | Güz Dönemi | 2+6 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kıvılcım ZAFER TEOMAN, Öğr.Gör. Elvin AKKAN ACET |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimarlık, iç mimarlık, kentsel ve peyzaj mimarlığının bu ilk tasarım stüdyo dersinin amacı; tasarım sürecinin en temel evreleri olan "soyutlama," "konsept geliştirme" ve "tasarım geliştirme" süreçleri ile ayni zamanda iyi mimari tasarımın temel taşları olan "yerle, fonksiyonla, çevresel faktörlerle ve malzeme ile ilişkilendirme" konularını öğrenci ile buluşturmak ve bu suretle tasarım pratiğinde sağlam ve kapsayıcı bir temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş ve Proje Tanıtımı,Müziğin Mekansal Terimlerle Hikayeleştirilmesi,Üç Boyutta Soyutlama; Parçalardan Bütüne,İki Boyutta Soyutlama, Müziğin Rasyonel Analizi; Parçalardan Bütüne ,Konsept Geliştirme,Üç Boyutlu Form olarak Konsept Geliştirme,1. JÜRİ,Çevresel Faktörler; Güneş, Rüzgar, İklim,Alan ve Fonksiyon Belirlenmesi, Çevresel Faktörlerin Alana Uyarlanması,Malzeme Seçimi ve 1:20 ölçekte Duvar Maketi,Konsept Geliştirme; İlave Faktörlerin Entegre Edilmesi - Eskiz Gölge Analizinin Yapılması,Tasarım Geliştirme,2. JÜRİ,Revizyonlar/Portfolio; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, gözlemlediği insan hareketlerinin mekansal terim karşılığına karar verir. | 11, 6 | E |
2. Öğrenci, analiz yoluyla bulduğu parçaları tutarlı bir form haline gelecek şekilde bir araya getirir. | 10, 2, 6 | F |
3. Öğrenci, karmaşık bir bütünü, onu oluşturan farklı parçalar ve bu parçalar arasındaki ilişki bağlamında analiz eder. | 10, 2, 6 | F |
4. Öğrenci, tasarım gereklerini karşılayacak ve tutarlı bir form yaratırken kılavuz görevi yapacak bir konsept oluşturur. | 19, 2, 20, 23 | F |
5. Öğrenci, rüzgar hareketlerini, iklimsel verileri, yatay ve dikey boyutlarda güneşin yönünü, herhangi bir yerde ve senenin herhangi bir günü ve saati için verilen aplikasyon programını kullanarak belirler. | 5, 9 | E |
6. Öğrenci, form ve malzemenin birbirlerini karşılıklı etkilediğini kavrar ve formunu buna göre yapılandırır. | 2, 6 | E, F |
7. Öğrenci, mevcut bir tasarım fikrini, ilgili çevre verilini ve fonksiyonu da dahil edecek şekilde geliştirmeye başlar. | 2 | F |
8. Öğrenci, herhangi bir mevsimde ve günün herhangi bir saati için, tasarladığı formun güneş ile etkileşimini belirler. | 2 | E |
9. Öğrenci, tasarladığı projesini ölçekli olarak plan, kesit ve maket formatında ifade etmeye başlar. | 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Proje Tanıtımı | Müzik parçası seçimi ve ilk 3 ödev için malzeme alımı |
2 | Müziğin Mekansal Terimlerle Hikayeleştirilmesi | 1. Ödev: Müziğe gösterdiğiniz içgüdüsel tepkiyi (hareket formatında) bir dizi mekansal terim şeklinde ve zamana bağlı kalacak şekilde belirtilen formatta, grafik bir anlatım dili ile belirtiniz. |
3 | Üç Boyutta Soyutlama; Parçalardan Bütüne | 2. Ödev; Bulduğunuz mekansal terimlerinizi müziğin üç boyutlu bir temsiline çevirin, sadece çöp şiş ile 1:20 ölçekte verilen formatta çalışmalısınız. |
4 | İki Boyutta Soyutlama, Müziğin Rasyonel Analizi; Parçalardan Bütüne | 3. Ödev; Müzik rasyonel bir şekilde parçalardan oluşan bir bütün olarak, belirtilen formatta, zamana bağlı kalacak şekilde analiz edilecektir. |
5 | Konsept Geliştirme | 4. Ödev; Seçtiğiniz bir müziği yansıtan bir Pavilyon Konsepti geliştiriniz. |
6 | Üç Boyutlu Form olarak Konsept Geliştirme | 5. Ödev: Pavilyonun 1:50 ölçekte maketini yapınız. |
7 | 1. JÜRİ | Ödev 1,2,3,4,ve5 teslim edilecek |
8 | Çevresel Faktörler; Güneş, Rüzgar, İklim | |
9 | Alan ve Fonksiyon Belirlenmesi, Çevresel Faktörlerin Alana Uyarlanması | 6. Ödev: Dolaşım ve Seçilen Fonksiyona Göre Alan Analizi, İzlenimler ve Çevresel Faktörlerin Dökümü 1:500 vaziyet planı üzerinde gösterilecek. |
10 | Malzeme Seçimi ve 1:20 ölçekte Duvar Maketi | 7. Ödev: Seçtiğinis malzeme ile malzemeyi doğru ölçekte temsil edecek şekilde pavilyondan bir duvar kesitinin 1:20 ölçekte maketini yapınız. |
11 | Konsept Geliştirme; İlave Faktörlerin Entegre Edilmesi - Eskiz Gölge Analizinin Yapılması | 8. Ödev: 1:100 vaziyet planında gelişmiş konseptinizi eskiz gölgelerle beraber belirtiniz. İlaveten konseptinizin dönemin başından beri evrimini ayrı bir paftada belirtiniz. |
12 | Tasarım Geliştirme | 9. Ödev; Geliştirdiğiniz pavilyonu 1:20 ölçekte plan, kesit ve maket olarak ifade ediniz. |
13 | 2. JÜRİ | Ödev 6,7,8,ve9 teslim edilecektir. |
14 | Revizyonlar/Portfolio |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1. Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons 2. Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi 3. Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları 4. Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli 5. Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold 6. The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer 7. Leski, Kyna (2015), The Storm of Creativity, MIT Press 8. Balkan, Erhan A. (2005), Mimari Tasarımda Konsept, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | X | |||||
2 | TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | X | |||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | X | |||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | X | |||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | ||||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | X | |||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | X | |||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | X | |||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |