Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRONOMİDE MARKALAŞMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nur ÜNDEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi sektöründe markalaşmanın, önemini açıklamak ve marka yaratmanın temellerini irdelemektir. Marka oluşturma ve marka yönetimi konusunda temel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, gastronomi sektörü, bileşenleri ve özellikleri ,Gastronomi alanında yeni trendler ,Pazarlama, hizmet pazarlaması ve marka ,Markalaşmanın tarihsel gelişim süreci ,Gastronomi sektöründe marka olmanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar ,Marka yönetim süreci ,Marka yönetim süreci ,Marka denkliği ve marka kişiliği ,Gastronomi sektöründe marka yaratma stratejileri ,Gastronomi sektöründe marka konumlandırma ,Marka yayma ve genişletme ,Global marka oluşurma ,Dijital marka yönetimi ,Marka tescil ve koruma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliği kavramlarını formülleştirir. | 1 | C |
Gastronomi sektörü için markalaşmanın önemini ve markalaşmayı tasarlar. | 1 | A |
Markalaşmayla ilgili temel kavramları, çevresini ve meslektaşlarını bilgilendirecek şekilde oluşturur. | 1 | A |
Gastronomi işletmelerine uygun markalaşma stratejileri üretir. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, gastronomi sektörü, bileşenleri ve özellikleri | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
2 | Gastronomi alanında yeni trendler | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
3 | Pazarlama, hizmet pazarlaması ve marka | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
4 | Markalaşmanın tarihsel gelişim süreci | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
5 | Gastronomi sektöründe marka olmanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
6 | Marka yönetim süreci | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
7 | Marka yönetim süreci | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
8 | Marka denkliği ve marka kişiliği | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
9 | Gastronomi sektöründe marka yaratma stratejileri | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
10 | Gastronomi sektöründe marka konumlandırma | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
11 | Marka yayma ve genişletme | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
12 | Global marka oluşurma | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
13 | Dijital marka yönetimi | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
14 | Marka tescil ve koruma | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Öğretim Üyesi Ders Notları Marka Yönetimi, Ankara Üniversitesi açık ders malzemeleri. Erişim: https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=9519 Marka ve Yönetimi, Güven Borça, Erişim: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/MAI102U/ebook/MAI102U-09V5S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 4 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 8 | 4 | 32 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRONOMİDE MARKALAŞMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nur ÜNDEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi sektöründe markalaşmanın, önemini açıklamak ve marka yaratmanın temellerini irdelemektir. Marka oluşturma ve marka yönetimi konusunda temel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, gastronomi sektörü, bileşenleri ve özellikleri ,Gastronomi alanında yeni trendler ,Pazarlama, hizmet pazarlaması ve marka ,Markalaşmanın tarihsel gelişim süreci ,Gastronomi sektöründe marka olmanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar ,Marka yönetim süreci ,Marka yönetim süreci ,Marka denkliği ve marka kişiliği ,Gastronomi sektöründe marka yaratma stratejileri ,Gastronomi sektöründe marka konumlandırma ,Marka yayma ve genişletme ,Global marka oluşurma ,Dijital marka yönetimi ,Marka tescil ve koruma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliği kavramlarını formülleştirir. | 1 | C |
Gastronomi sektörü için markalaşmanın önemini ve markalaşmayı tasarlar. | 1 | A |
Markalaşmayla ilgili temel kavramları, çevresini ve meslektaşlarını bilgilendirecek şekilde oluşturur. | 1 | A |
Gastronomi işletmelerine uygun markalaşma stratejileri üretir. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, gastronomi sektörü, bileşenleri ve özellikleri | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
2 | Gastronomi alanında yeni trendler | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
3 | Pazarlama, hizmet pazarlaması ve marka | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
4 | Markalaşmanın tarihsel gelişim süreci | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
5 | Gastronomi sektöründe marka olmanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
6 | Marka yönetim süreci | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
7 | Marka yönetim süreci | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
8 | Marka denkliği ve marka kişiliği | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
9 | Gastronomi sektöründe marka yaratma stratejileri | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
10 | Gastronomi sektöründe marka konumlandırma | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
11 | Marka yayma ve genişletme | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
12 | Global marka oluşurma | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
13 | Dijital marka yönetimi | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
14 | Marka tescil ve koruma | Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Öğretim Üyesi Ders Notları Marka Yönetimi, Ankara Üniversitesi açık ders malzemeleri. Erişim: https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=9519 Marka ve Yönetimi, Güven Borça, Erişim: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/MAI102U/ebook/MAI102U-09V5S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |