Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GASTRONOMİDE MARKALAŞMA-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nur ÜNDEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastronomi sektöründe markalaşmanın, önemini açıklamak ve marka yaratmanın temellerini irdelemektir. Marka oluşturma ve marka yönetimi konusunda temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, gastronomi sektörü, bileşenleri ve özellikleri ,Gastronomi alanında yeni trendler ,Pazarlama, hizmet pazarlaması ve marka ,Markalaşmanın tarihsel gelişim süreci ,Gastronomi sektöründe marka olmanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar ,Marka yönetim süreci ,Marka yönetim süreci ,Marka denkliği ve marka kişiliği ,Gastronomi sektöründe marka yaratma stratejileri ,Gastronomi sektöründe marka konumlandırma ,Marka yayma ve genişletme ,Global marka oluşurma ,Dijital marka yönetimi ,Marka tescil ve koruma
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliği kavramlarını formülleştirir. 1C
Gastronomi sektörü için markalaşmanın önemini ve markalaşmayı tasarlar. 1A
Markalaşmayla ilgili temel kavramları, çevresini ve meslektaşlarını bilgilendirecek şekilde oluşturur. 1A
Gastronomi işletmelerine uygun markalaşma stratejileri üretir. 1A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, gastronomi sektörü, bileşenleri ve özellikleri Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
2Gastronomi alanında yeni trendler Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
3Pazarlama, hizmet pazarlaması ve marka Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
4Markalaşmanın tarihsel gelişim süreci Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
5Gastronomi sektöründe marka olmanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
6Marka yönetim süreci Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
7Marka yönetim süreci Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
8Marka denkliği ve marka kişiliği Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
9Gastronomi sektöründe marka yaratma stratejileri Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
10Gastronomi sektöründe marka konumlandırma Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
11Marka yayma ve genişletme Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
12Global marka oluşurma Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
13Dijital marka yönetimi Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
14Marka tescil ve koruma
Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
Kaynak
Öğretim Üyesi Ders Notları Marka Yönetimi, Ankara Üniversitesi açık ders malzemeleri. Erişim: https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=9519 Marka ve Yönetimi, Güven Borça, Erişim: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/MAI102U/ebook/MAI102U-09V5S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8432
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı7321
Performans Görevi, Bakım Planı8432
Toplam İş Yükü (Saat)148
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GASTRONOMİDE MARKALAŞMA-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nur ÜNDEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastronomi sektöründe markalaşmanın, önemini açıklamak ve marka yaratmanın temellerini irdelemektir. Marka oluşturma ve marka yönetimi konusunda temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, gastronomi sektörü, bileşenleri ve özellikleri ,Gastronomi alanında yeni trendler ,Pazarlama, hizmet pazarlaması ve marka ,Markalaşmanın tarihsel gelişim süreci ,Gastronomi sektöründe marka olmanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar ,Marka yönetim süreci ,Marka yönetim süreci ,Marka denkliği ve marka kişiliği ,Gastronomi sektöründe marka yaratma stratejileri ,Gastronomi sektöründe marka konumlandırma ,Marka yayma ve genişletme ,Global marka oluşurma ,Dijital marka yönetimi ,Marka tescil ve koruma
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliği kavramlarını formülleştirir. 1C
Gastronomi sektörü için markalaşmanın önemini ve markalaşmayı tasarlar. 1A
Markalaşmayla ilgili temel kavramları, çevresini ve meslektaşlarını bilgilendirecek şekilde oluşturur. 1A
Gastronomi işletmelerine uygun markalaşma stratejileri üretir. 1A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, gastronomi sektörü, bileşenleri ve özellikleri Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
2Gastronomi alanında yeni trendler Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
3Pazarlama, hizmet pazarlaması ve marka Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
4Markalaşmanın tarihsel gelişim süreci Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
5Gastronomi sektöründe marka olmanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
6Marka yönetim süreci Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
7Marka yönetim süreci Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
8Marka denkliği ve marka kişiliği Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
9Gastronomi sektöründe marka yaratma stratejileri Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
10Gastronomi sektöründe marka konumlandırma Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
11Marka yayma ve genişletme Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
12Global marka oluşurma Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
13Dijital marka yönetimi Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
14Marka tescil ve koruma
Önerilen kaynaklarda ilgili bölümün okunması
Kaynak
Öğretim Üyesi Ders Notları Marka Yönetimi, Ankara Üniversitesi açık ders malzemeleri. Erişim: https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=9519 Marka ve Yönetimi, Güven Borça, Erişim: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/MAI102U/ebook/MAI102U-09V5S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47