Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FÜZYON MUTFAĞI -Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin farklı kültürlere ve coğrafyalara ait dünya mutfaklarını tek bir tabakta birleştirerek yenilikçi ve özgün yemek formülleri geliştirmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, füzyon mutfağı kavramı, tarihçesi ve ortaya çıkışı.,Türk mutfak kültürü ve Asya mutfak kültürü karşılaştırılması ve incelenmesi. Reçete oluşturma. Örnek reçeteler,7 Kıta özgün sentezi mutfak uygulaması ve duyusal analizi.,Füzyon mutfağı tema geliştirme, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde tarif geliştirme,Türk mutfak kültürü ve Asya mutfak kültürü karşılaştırılması duyusal analizinin yapılması,Füzyon mutfağı tema geliştirme, Ortadoğu-Kuzey Afrika ve Türk Mutfak sentezi eşliğinde tarif geliştirme,Füzyon mutfağı uygulaması, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde duyusal analizi,Füzyon mutfağı uygulaması, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde duyusal analizi,Füzyon mutfağı tema geliştirme, Türk Mutfağı ve Amerika Kıtası sentezi eşliğinde tarif geliştirme.,Füzyon mutfağı uygulaması, Ortadoğu-Kuzey Afrika eşliğinde duyusal analizi,Füzyon mutfağı uygulaması, Türk Mutfağı ve Amerika Kıtası Sentezi eşliğinde duyusal analizi,Farklı kültürlerin füzyon uygulamaları, duyusal analizi,Farklı kültürlerin füzyon uygulamaları, duyusal analizi,Dönem sonu sentez tartışması. Öğrenilen konuların özetlenmesi. Yıl boyunca yapılan füzyon tariflerden özgün yeni tariflerin uygulanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı mutfaklara ait yemekleri tek bir tabakta birleştirir.1, 9C
Farklı kültür öğelerinin hikayelerini tek tabakta birleştirir.9C
Yaratıcı yemek formülleri geliştirir.9
Türk ve dünya mutfağından yararlanarak fonksiyonel ve sağlıklı yemekler formülüze ederler.1, 11, 9C
Yemek yaratma sürecinde farklı kültürlere ait yemekler ve ingrediyenleri bilgi süzgecinden geçirerek uygun olanları belirler.1, 11C
Türk mutfağına ailt yemekleri, dünya mutfağına kullanılan teknikleri de kullanarak iyileştirir/geliştirirler1, 11, 19
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, füzyon mutfağı kavramı, tarihçesi ve ortaya çıkışı.
2Türk mutfak kültürü ve Asya mutfak kültürü karşılaştırılması ve incelenmesi. Reçete oluşturma. Örnek reçeteler
37 Kıta özgün sentezi mutfak uygulaması ve duyusal analizi.
4Füzyon mutfağı tema geliştirme, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde tarif geliştirme
5Türk mutfak kültürü ve Asya mutfak kültürü karşılaştırılması duyusal analizinin yapılmasıKonuyla alakalı araştırma yapılması.
6Füzyon mutfağı tema geliştirme, Ortadoğu-Kuzey Afrika ve Türk Mutfak sentezi eşliğinde tarif geliştirme
7Füzyon mutfağı uygulaması, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde duyusal analizi
8Füzyon mutfağı uygulaması, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde duyusal analizi
9Füzyon mutfağı tema geliştirme, Türk Mutfağı ve Amerika Kıtası sentezi eşliğinde tarif geliştirme.
10Füzyon mutfağı uygulaması, Ortadoğu-Kuzey Afrika eşliğinde duyusal analiziVERİLEN ARAŞTIRMA ÖDEVLERİNİN SUNULMASI
11Füzyon mutfağı uygulaması, Türk Mutfağı ve Amerika Kıtası Sentezi eşliğinde duyusal analizi
12Farklı kültürlerin füzyon uygulamaları, duyusal analizi
13Farklı kültürlerin füzyon uygulamaları, duyusal analizi
14Dönem sonu sentez tartışması. Öğrenilen konuların özetlenmesi. Yıl boyunca yapılan füzyon tariflerden özgün yeni tariflerin uygulanması
Kaynak
-Schinkel, L. 2013. Exploring International Cuisine Project. Reference -Gisslen,W. 2021. Professional Cooking. Nobel Yaşam -Gioffre,R, Hasegawa, R. 2010. Boyut Yayıncılık, 2005 Giunti Editore S.p.A. -Özaya, F., Aksoy, M., Özel, K. Moleküler Gastronomi.2021. Detay Yayıncılık -Doğdubay, M., Şahin, N.N., Yiğit, S. 2017. In the Fusion Cuisine Approach Availability of Quinoa (Application Suggestions). Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 5 (3):3-12 EU. 2014. FUSIONS Definitional Framework for Food Waste. EU Project report. -Can, A., Sünnetçioğlu, S., and Özkaya, F.D. 2012. Füzyon Mutfağı Uygulamalarının Gastronomi Turizminin Gelişimine Katkısı. 13. Ulusal Turizm Kongresi. Antalya

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3721
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer3618
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı4832
Genel Sınav ve Hazırlığı5735
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)162
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FÜZYON MUTFAĞI -Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin farklı kültürlere ve coğrafyalara ait dünya mutfaklarını tek bir tabakta birleştirerek yenilikçi ve özgün yemek formülleri geliştirmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, füzyon mutfağı kavramı, tarihçesi ve ortaya çıkışı.,Türk mutfak kültürü ve Asya mutfak kültürü karşılaştırılması ve incelenmesi. Reçete oluşturma. Örnek reçeteler,7 Kıta özgün sentezi mutfak uygulaması ve duyusal analizi.,Füzyon mutfağı tema geliştirme, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde tarif geliştirme,Türk mutfak kültürü ve Asya mutfak kültürü karşılaştırılması duyusal analizinin yapılması,Füzyon mutfağı tema geliştirme, Ortadoğu-Kuzey Afrika ve Türk Mutfak sentezi eşliğinde tarif geliştirme,Füzyon mutfağı uygulaması, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde duyusal analizi,Füzyon mutfağı uygulaması, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde duyusal analizi,Füzyon mutfağı tema geliştirme, Türk Mutfağı ve Amerika Kıtası sentezi eşliğinde tarif geliştirme.,Füzyon mutfağı uygulaması, Ortadoğu-Kuzey Afrika eşliğinde duyusal analizi,Füzyon mutfağı uygulaması, Türk Mutfağı ve Amerika Kıtası Sentezi eşliğinde duyusal analizi,Farklı kültürlerin füzyon uygulamaları, duyusal analizi,Farklı kültürlerin füzyon uygulamaları, duyusal analizi,Dönem sonu sentez tartışması. Öğrenilen konuların özetlenmesi. Yıl boyunca yapılan füzyon tariflerden özgün yeni tariflerin uygulanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı mutfaklara ait yemekleri tek bir tabakta birleştirir.1, 9C
Farklı kültür öğelerinin hikayelerini tek tabakta birleştirir.9C
Yaratıcı yemek formülleri geliştirir.9
Türk ve dünya mutfağından yararlanarak fonksiyonel ve sağlıklı yemekler formülüze ederler.1, 11, 9C
Yemek yaratma sürecinde farklı kültürlere ait yemekler ve ingrediyenleri bilgi süzgecinden geçirerek uygun olanları belirler.1, 11C
Türk mutfağına ailt yemekleri, dünya mutfağına kullanılan teknikleri de kullanarak iyileştirir/geliştirirler1, 11, 19
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, füzyon mutfağı kavramı, tarihçesi ve ortaya çıkışı.
2Türk mutfak kültürü ve Asya mutfak kültürü karşılaştırılması ve incelenmesi. Reçete oluşturma. Örnek reçeteler
37 Kıta özgün sentezi mutfak uygulaması ve duyusal analizi.
4Füzyon mutfağı tema geliştirme, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde tarif geliştirme
5Türk mutfak kültürü ve Asya mutfak kültürü karşılaştırılması duyusal analizinin yapılmasıKonuyla alakalı araştırma yapılması.
6Füzyon mutfağı tema geliştirme, Ortadoğu-Kuzey Afrika ve Türk Mutfak sentezi eşliğinde tarif geliştirme
7Füzyon mutfağı uygulaması, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde duyusal analizi
8Füzyon mutfağı uygulaması, Avrupa ve Uzak Doğu Sentezi eşliğinde duyusal analizi
9Füzyon mutfağı tema geliştirme, Türk Mutfağı ve Amerika Kıtası sentezi eşliğinde tarif geliştirme.
10Füzyon mutfağı uygulaması, Ortadoğu-Kuzey Afrika eşliğinde duyusal analiziVERİLEN ARAŞTIRMA ÖDEVLERİNİN SUNULMASI
11Füzyon mutfağı uygulaması, Türk Mutfağı ve Amerika Kıtası Sentezi eşliğinde duyusal analizi
12Farklı kültürlerin füzyon uygulamaları, duyusal analizi
13Farklı kültürlerin füzyon uygulamaları, duyusal analizi
14Dönem sonu sentez tartışması. Öğrenilen konuların özetlenmesi. Yıl boyunca yapılan füzyon tariflerden özgün yeni tariflerin uygulanması
Kaynak
-Schinkel, L. 2013. Exploring International Cuisine Project. Reference -Gisslen,W. 2021. Professional Cooking. Nobel Yaşam -Gioffre,R, Hasegawa, R. 2010. Boyut Yayıncılık, 2005 Giunti Editore S.p.A. -Özaya, F., Aksoy, M., Özel, K. Moleküler Gastronomi.2021. Detay Yayıncılık -Doğdubay, M., Şahin, N.N., Yiğit, S. 2017. In the Fusion Cuisine Approach Availability of Quinoa (Application Suggestions). Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 5 (3):3-12 EU. 2014. FUSIONS Definitional Framework for Food Waste. EU Project report. -Can, A., Sünnetçioğlu, S., and Özkaya, F.D. 2012. Füzyon Mutfağı Uygulamalarının Gastronomi Turizminin Gelişimine Katkısı. 13. Ulusal Turizm Kongresi. Antalya

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47