Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GIDA TASARIMI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ozan KAYIKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gıda tasarımı ile ilgili temel kavramların öğretilmesi, endüstriyel gıda ve gıda servisi tasarımı konularında uygulamalı araştırma ve tasarım çalışmaları yürütülmesidir. Ayrıca tasarım prensiplerinin gıda üzerinde uygulanarak yenilikçi gıda projeleri üretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gıda Tasarımı ile ilgili temel kavramların açıklanması,Gıda Tasarımı alt dalları (Servis Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, Mekan Tasarımı, vb. ) Endüstriyel Gıda Tasaımı hakkında temel kavramların açıklanması ,Gıda kültürü ve Tarihi araştırma ve sunum yöntemlerinin anlatılması,,Kültürel gıda üzerine uygulamalı araştırma çalışmalarının yapılması,Kültürel gıda üzerine yapılan araştırmaların grafiksel anlatımı ve sunumla sonuçlandırılması ,Gıda tasarımı üzerine uygulamalı proje taslaklarının oluşturulması ,Tasarım projesi geliştirme ödevi ,Gıda hakkında tasarım odaklı düşünce projesi ,Endüstriyel gıda tasarımı konseptlerinin incelenmesi ,Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (servis tasarımı) örnek proje hazırlanması ,Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (mekan tasarımı) örnek proje hazırlanması,Gıda servisi ve ambalaj tasarımlarının incelenmesi ,Görsel proje sunumu hazırlama teknikleri,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel tasarım kavramlarını ve tasarım odaklı düşünme yöntemlerini açıklar. 19, 9
Tasarım ilke ve elemanlarını gıda kavramı üzerinde uygulamaya çalışır. 19, 9
Gıda konusu üzerinde inovatif uygulamalı proje hazırlar. 10, 19, 9
Gıda kavramı üzerinde uygulanabilecek görsel sunum tekniklerini açıklar. 10, 9
Servis tasarımı ve endüstriyel gıda tasarımı kavramlarını örnekleriyle açıklar.10, 9
Endüstriyel gıdalar için uygulamalı sunum ve ambalaj tasarımı geliştirir.10, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gıda Tasarımı ile ilgili temel kavramların açıklanması
2Gıda Tasarımı alt dalları (Servis Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, Mekan Tasarımı, vb. ) Endüstriyel Gıda Tasaımı hakkında temel kavramların açıklanması
3Gıda kültürü ve Tarihi araştırma ve sunum yöntemlerinin anlatılması,
4Kültürel gıda üzerine uygulamalı araştırma çalışmalarının yapılması
5Kültürel gıda üzerine yapılan araştırmaların grafiksel anlatımı ve sunumla sonuçlandırılması
6Gıda tasarımı üzerine uygulamalı proje taslaklarının oluşturulması
7Tasarım projesi geliştirme ödevi
8Gıda hakkında tasarım odaklı düşünce projesi
9Endüstriyel gıda tasarımı konseptlerinin incelenmesi
10Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (servis tasarımı) örnek proje hazırlanması
11Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (mekan tasarımı) örnek proje hazırlanması
12Gıda servisi ve ambalaj tasarımlarının incelenmesi
13Görsel proje sunumu hazırlama teknikleri
14Proje sunumları
Kaynak
Öğretim elemanı kendi hazırladığı ders kaynaklarını paylaşmaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler6636
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı4416
Genel Sınav ve Hazırlığı339
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)89
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(89/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GIDA TASARIMI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ozan KAYIKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gıda tasarımı ile ilgili temel kavramların öğretilmesi, endüstriyel gıda ve gıda servisi tasarımı konularında uygulamalı araştırma ve tasarım çalışmaları yürütülmesidir. Ayrıca tasarım prensiplerinin gıda üzerinde uygulanarak yenilikçi gıda projeleri üretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gıda Tasarımı ile ilgili temel kavramların açıklanması,Gıda Tasarımı alt dalları (Servis Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, Mekan Tasarımı, vb. ) Endüstriyel Gıda Tasaımı hakkında temel kavramların açıklanması ,Gıda kültürü ve Tarihi araştırma ve sunum yöntemlerinin anlatılması,,Kültürel gıda üzerine uygulamalı araştırma çalışmalarının yapılması,Kültürel gıda üzerine yapılan araştırmaların grafiksel anlatımı ve sunumla sonuçlandırılması ,Gıda tasarımı üzerine uygulamalı proje taslaklarının oluşturulması ,Tasarım projesi geliştirme ödevi ,Gıda hakkında tasarım odaklı düşünce projesi ,Endüstriyel gıda tasarımı konseptlerinin incelenmesi ,Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (servis tasarımı) örnek proje hazırlanması ,Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (mekan tasarımı) örnek proje hazırlanması,Gıda servisi ve ambalaj tasarımlarının incelenmesi ,Görsel proje sunumu hazırlama teknikleri,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel tasarım kavramlarını ve tasarım odaklı düşünme yöntemlerini açıklar. 19, 9
Tasarım ilke ve elemanlarını gıda kavramı üzerinde uygulamaya çalışır. 19, 9
Gıda konusu üzerinde inovatif uygulamalı proje hazırlar. 10, 19, 9
Gıda kavramı üzerinde uygulanabilecek görsel sunum tekniklerini açıklar. 10, 9
Servis tasarımı ve endüstriyel gıda tasarımı kavramlarını örnekleriyle açıklar.10, 9
Endüstriyel gıdalar için uygulamalı sunum ve ambalaj tasarımı geliştirir.10, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gıda Tasarımı ile ilgili temel kavramların açıklanması
2Gıda Tasarımı alt dalları (Servis Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, Mekan Tasarımı, vb. ) Endüstriyel Gıda Tasaımı hakkında temel kavramların açıklanması
3Gıda kültürü ve Tarihi araştırma ve sunum yöntemlerinin anlatılması,
4Kültürel gıda üzerine uygulamalı araştırma çalışmalarının yapılması
5Kültürel gıda üzerine yapılan araştırmaların grafiksel anlatımı ve sunumla sonuçlandırılması
6Gıda tasarımı üzerine uygulamalı proje taslaklarının oluşturulması
7Tasarım projesi geliştirme ödevi
8Gıda hakkında tasarım odaklı düşünce projesi
9Endüstriyel gıda tasarımı konseptlerinin incelenmesi
10Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (servis tasarımı) örnek proje hazırlanması
11Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (mekan tasarımı) örnek proje hazırlanması
12Gıda servisi ve ambalaj tasarımlarının incelenmesi
13Görsel proje sunumu hazırlama teknikleri
14Proje sunumları
Kaynak
Öğretim elemanı kendi hazırladığı ders kaynaklarını paylaşmaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47