Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ EKMEKÇİLİK-Güz Dönemi0+425
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur Semen ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEkmekçiliğe dair ileri derecede reçete analizi, reçete alterasyonu yapabilen, kendi reçetelerini üretebilen, üst düzey artizan ekmekçilik yapabilecek bireyler yetiştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Görev dağılımları ver dersin işlenişi hakkında ön bilgilendirme,Köy ekmeği,Eksi maya çeşitleri -1; Meyve mayaları,Eksi maya çeşitleri -1; Tahıl mayaları,Bagetler ve zengin ekmekler,Tam buğday ekmekleri-1,Tam buğday ekmekleri-2,ARA SINAV,Etnik ekmekler-1,Etnik ekmekler-2,Katmanlı hamurlar-1,Katmanlı hamurlar-2,Katmanlı hamurlar-3,Donemin değerlendirilmesi,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dünya ekmeklerini tanıyor ve uygulayabiliyor olmak 11, 6, 8, 9A
Ekşi maya çeşitlerini tanıyor ve uygulayabiliyor olmak11, 6, 8, 9A
Reçeteleri değiştirebilmek- humidite- mayalama süreleri vb ile oynayabilmek11, 6, 8, 9A
Ekmek şekillerini üst düzeyde uygulayabilmek11, 6, 8, 9A
Artizan ekmekçilik becerilerini kazanmak11, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görev dağılımları ver dersin işlenişi hakkında ön bilgilendirme
2Köy ekmeği
3Eksi maya çeşitleri -1; Meyve mayaları
4Eksi maya çeşitleri -1; Tahıl mayaları
5Bagetler ve zengin ekmekler
6Tam buğday ekmekleri-1
7Tam buğday ekmekleri-2
8ARA SINAV
9Etnik ekmekler-1
10Etnik ekmekler-2
11Katmanlı hamurlar-1
12Katmanlı hamurlar-2
13Katmanlı hamurlar-3
14Donemin değerlendirilmesi
15FİNAL SINAVI
Kaynak
Chad Robertson, 2010, 1st edn. “Tartine Bread”. Bolum 3, Basic Country Bread, Chronicle Books, 2010, 141-201 - Uri Scheft, 2016 1st edn“Breaking Breads”. Chapter 3-4, Flat Breads, A Few Classics & New Dishes, 1st edn., Artisan,2016, 113-244 - Wayne Gisslen, 2013, 6th edn. “Professional Baking”. Chapter 9, Rich Yeast Doughs, Laminated Dough Formulas, 6thed, John Wiley & Sons, 2013, 192-196

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ EKMEKÇİLİK-Güz Dönemi0+425
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur Semen ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEkmekçiliğe dair ileri derecede reçete analizi, reçete alterasyonu yapabilen, kendi reçetelerini üretebilen, üst düzey artizan ekmekçilik yapabilecek bireyler yetiştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Görev dağılımları ver dersin işlenişi hakkında ön bilgilendirme,Köy ekmeği,Eksi maya çeşitleri -1; Meyve mayaları,Eksi maya çeşitleri -1; Tahıl mayaları,Bagetler ve zengin ekmekler,Tam buğday ekmekleri-1,Tam buğday ekmekleri-2,ARA SINAV,Etnik ekmekler-1,Etnik ekmekler-2,Katmanlı hamurlar-1,Katmanlı hamurlar-2,Katmanlı hamurlar-3,Donemin değerlendirilmesi,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dünya ekmeklerini tanıyor ve uygulayabiliyor olmak 11, 6, 8, 9A
Ekşi maya çeşitlerini tanıyor ve uygulayabiliyor olmak11, 6, 8, 9A
Reçeteleri değiştirebilmek- humidite- mayalama süreleri vb ile oynayabilmek11, 6, 8, 9A
Ekmek şekillerini üst düzeyde uygulayabilmek11, 6, 8, 9A
Artizan ekmekçilik becerilerini kazanmak11, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görev dağılımları ver dersin işlenişi hakkında ön bilgilendirme
2Köy ekmeği
3Eksi maya çeşitleri -1; Meyve mayaları
4Eksi maya çeşitleri -1; Tahıl mayaları
5Bagetler ve zengin ekmekler
6Tam buğday ekmekleri-1
7Tam buğday ekmekleri-2
8ARA SINAV
9Etnik ekmekler-1
10Etnik ekmekler-2
11Katmanlı hamurlar-1
12Katmanlı hamurlar-2
13Katmanlı hamurlar-3
14Donemin değerlendirilmesi
15FİNAL SINAVI
Kaynak
Chad Robertson, 2010, 1st edn. “Tartine Bread”. Bolum 3, Basic Country Bread, Chronicle Books, 2010, 141-201 - Uri Scheft, 2016 1st edn“Breaking Breads”. Chapter 3-4, Flat Breads, A Few Classics & New Dishes, 1st edn., Artisan,2016, 113-244 - Wayne Gisslen, 2013, 6th edn. “Professional Baking”. Chapter 9, Rich Yeast Doughs, Laminated Dough Formulas, 6thed, John Wiley & Sons, 2013, 192-196

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47