Bu stüdyo dersi kapsamında öğrencilerin tasarım deneyiminin farklı boyutlarını keşfetmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Hafta: Tanışma, çalışma konularının-programın tanıtılması, 1. Proje föyünün dağıtılması
,2. Hafta: 1.Proje Çalışması
,3. Hafta: 1.Proje Çalışması,4. Hafta: 1.Proje Çalışması,5. Hafta: 1.Proje Teslimi/Değerlendirilmesi,6. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,7. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,8. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,9. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,10. Hafta: 2.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi,11. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması,12. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması,13. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
,14. Hafta: 3.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- İnsan tasarım etkileşimi ve kullanıcıların form, işlevsel ve anlam ihtiyaçlarına odaklanarak tasarım problemlerini
çözme becerilerini geliştirir.
14, 2, 6, 8
E, F
2- Kavramsal tasarımdan detay tasarıma ulaşırken sistematik bir biçimde yol almayı öğrenir.
14, 2, 6, 8
E, F
3- Tasarımlarından etkin ve profesyonel sunum hazırlamayı ve sanal ortamda bir etkin portfolyo oluşturmayı
öğrenir.
14, 2, 6, 8
E, F
4-Endüstriyel tasarım projelerini stratejik bir perspektifle planlama yeteneği kazanır.
14, 2, 6, 8
F
5- Tasarım sürecinin sadece başlangıcından ziyade, ürünün tam yaşam döngüsü boyunca yönetim yeteneği kazanır.
14, 2, 6, 8
E, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Hafta: Tanışma, çalışma konularının-programın tanıtılması, 1. Proje föyünün dağıtılması
2
2. Hafta: 1.Proje Çalışması
3
3. Hafta: 1.Proje Çalışması
4
4. Hafta: 1.Proje Çalışması
5
5. Hafta: 1.Proje Teslimi/Değerlendirilmesi
6
6. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
7
7. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
8
8. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
9
9. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
10
10. Hafta: 2.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi
11
11. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
12
12. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
13
13. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
14
14. Hafta: 3.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Koos Eissen_ Roselien Steur - Sketching _ Product design presentation -BIS. 2014
Don Norman_ The design of everyday things: Revised and expanded edition. Basic books, 2013.
John Maeda_ The Laws of Simplicity. The MIT Press, 2020
Tim Parsons_ Thinking: Objects Contemporary Approaches to Product Design. Bloomsbury Publishing, 2009.
Susan Weinschenk_100 Things Every Designer Needs to Know About People. New Riders, 2011
Cogito Dergisi (2016) Tasarım Ne Bekler? Sayı:83
Norman, D. (2013) The Design of Everyday Things Revised and Expanded Edition, New York: Basic Books.
Schifferstein, H.N.J., Hekkert, P. (2007) Product Experience, USA: Elsvier.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
X
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
X
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
X
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
X
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
8
112
Rehberli Problem Çözme
8
4
32
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
8
6
48
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
3
6
Proje Sunumu / Seminer
2
2
4
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
32
32
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
258
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(258/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Bu stüdyo dersi kapsamında öğrencilerin tasarım deneyiminin farklı boyutlarını keşfetmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Hafta: Tanışma, çalışma konularının-programın tanıtılması, 1. Proje föyünün dağıtılması
,2. Hafta: 1.Proje Çalışması
,3. Hafta: 1.Proje Çalışması,4. Hafta: 1.Proje Çalışması,5. Hafta: 1.Proje Teslimi/Değerlendirilmesi,6. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,7. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,8. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,9. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,10. Hafta: 2.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi,11. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması,12. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması,13. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
,14. Hafta: 3.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- İnsan tasarım etkileşimi ve kullanıcıların form, işlevsel ve anlam ihtiyaçlarına odaklanarak tasarım problemlerini
çözme becerilerini geliştirir.
14, 2, 6, 8
E, F
2- Kavramsal tasarımdan detay tasarıma ulaşırken sistematik bir biçimde yol almayı öğrenir.
14, 2, 6, 8
E, F
3- Tasarımlarından etkin ve profesyonel sunum hazırlamayı ve sanal ortamda bir etkin portfolyo oluşturmayı
öğrenir.
14, 2, 6, 8
E, F
4-Endüstriyel tasarım projelerini stratejik bir perspektifle planlama yeteneği kazanır.
14, 2, 6, 8
F
5- Tasarım sürecinin sadece başlangıcından ziyade, ürünün tam yaşam döngüsü boyunca yönetim yeteneği kazanır.
14, 2, 6, 8
E, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Hafta: Tanışma, çalışma konularının-programın tanıtılması, 1. Proje föyünün dağıtılması
2
2. Hafta: 1.Proje Çalışması
3
3. Hafta: 1.Proje Çalışması
4
4. Hafta: 1.Proje Çalışması
5
5. Hafta: 1.Proje Teslimi/Değerlendirilmesi
6
6. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
7
7. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
8
8. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
9
9. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
10
10. Hafta: 2.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi
11
11. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
12
12. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
13
13. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
14
14. Hafta: 3.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Koos Eissen_ Roselien Steur - Sketching _ Product design presentation -BIS. 2014
Don Norman_ The design of everyday things: Revised and expanded edition. Basic books, 2013.
John Maeda_ The Laws of Simplicity. The MIT Press, 2020
Tim Parsons_ Thinking: Objects Contemporary Approaches to Product Design. Bloomsbury Publishing, 2009.
Susan Weinschenk_100 Things Every Designer Needs to Know About People. New Riders, 2011
Cogito Dergisi (2016) Tasarım Ne Bekler? Sayı:83
Norman, D. (2013) The Design of Everyday Things Revised and Expanded Edition, New York: Basic Books.
Schifferstein, H.N.J., Hekkert, P. (2007) Product Experience, USA: Elsvier.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
X
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
X
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
X
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
X
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.