Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRÜKTÜR II/ENDÜSTRİYEL TASARIMDA MEKATRONİKEUT2112573Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehemmed ZİYALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım elemanlarının mühendislik hesaplarının temel seviyede öğretilmesi, strüktürel sistemlerin çalışma prensiplerinin uygulamalı olarak kavratılması, strüktürel birleşenlerin boyutlandırılmasının temel prensiplerinin öğretilmesi. (Endüstriyel Tasarım Programı'nda bu ders ayrıca mühendislik tasarımlarına sistematik yaklaşımı öğrenmek, mekatronik bir sistemin tasarım ve analizini öğrenmek, bir mekatronik sistemin tasarımını yapmak, sistematik ve sinerjik tasarım kurallarını öğrenmek amaçlarını içermektedir.)
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon Haftası (Mekatroniğe Giriş),Strüktürün temelleri kısa tekrar (Algılayıcılar),İç kuvvetler ve kesit tesirlerine giriş 1 -normal kuvvet, kesme kuvveti,eğilme
momenti- (Sinyal toplama, iyileştirme ve gösterme),İç kuvvetler ve kesit tesirlerine giriş 2 (Mikroişlemciler),Kafes sistemler truss 1 (Programlama dilleri ve Arduino Uno),Kafes sistemler truss 2 (Eyleyiciler),Mukavemete giriş ve temel kavramlar (Eyleyiciler ve Mekanizmalar),Temel sistem modelleri,Mukavemete giriş ve temel kavramlar - hook yasası , şekil değiştirme (Simülasyon ve Prototipleme),Basit mukavemet halleri 1 (Programlanabilir Kontrolcüler [PLCler]),Basit mukavemet halleri 2 (Robotik Bilimi ve Robot Sistemleri),Basit mukavemet halleri 3 (Endüstriyel Robotik Sistemleri),Uzay Kafes Sistem, Dünyadan Örnekler (Örnek Mekatronik Sistemler),Uzay Kafes Sistem, Dünyadan Örnekler (Proje Sunumları); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım elemanlarının mühendislik hesaplarını temel seviyede kullanır12, 2, 6, 9A, F, G
Strüktürel sistemlerin çalışma prensiplerinin uygulamalı olarak tasarlar.12, 2, 6, 9A, F, G, H
Strüktürel birleşenlerin boyutlandırılmasının temel prensiplerini analiz eder.12, 2, 6, 9A, F, G
Mekatronik sistemler ve elemanlarını analiz eder, mühendislik tasarımının prensiplerine yönelik sistematik ve sinerjik tasarım kavramlarını da içerecek şekilde kullanır12, 2, 6, 9A, F, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oryantasyon Haftası (Mekatroniğe Giriş)
2Strüktürün temelleri kısa tekrar (Algılayıcılar)
3İç kuvvetler ve kesit tesirlerine giriş 1 -normal kuvvet, kesme kuvveti,eğilme
momenti- (Sinyal toplama, iyileştirme ve gösterme)
4İç kuvvetler ve kesit tesirlerine giriş 2 (Mikroişlemciler)
5Kafes sistemler truss 1 (Programlama dilleri ve Arduino Uno)
6Kafes sistemler truss 2 (Eyleyiciler)
7Mukavemete giriş ve temel kavramlar (Eyleyiciler ve Mekanizmalar)
8Temel sistem modelleri
9Mukavemete giriş ve temel kavramlar - hook yasası , şekil değiştirme (Simülasyon ve Prototipleme)
10Basit mukavemet halleri 1 (Programlanabilir Kontrolcüler [PLCler])
11Basit mukavemet halleri 2 (Robotik Bilimi ve Robot Sistemleri)
12Basit mukavemet halleri 3 (Endüstriyel Robotik Sistemleri)
13Uzay Kafes Sistem, Dünyadan Örnekler (Örnek Mekatronik Sistemler)
14Uzay Kafes Sistem, Dünyadan Örnekler (Proje Sunumları)
Kaynak
1. Why Buildings Stand up? Mario Salvadori 2. Statics and Strength of Materials for Architecture and Building Construction, Barry Onouye, Kevin Kane 3. Principles of Structures, Ariel Hanaor 4. Mekatronik; Makine ve Elektrik Mühendisliğinde Elektronik Kontrol Sistemleri, W. Bolton, 3ncü baskından çeviri, Dahi Yayınları.
1. Clarence W. De Silva, “Mechatronics: An Integrated Approach”, CRC Press, 2005. 2. Robert H. Bishop, “The Mechatronics Handbook”, CRC Press, 2002. 3. D. Popovic, L. Vlacic (editors), Mechatronics in Engineering Design and Product Development, Marcel-Dekker, New York, 1999. 4. C.W. de Silva, Mechatronics: an Integrated Approach, Bölüm 13, CRC Press, Florida, 2004. 5. D.G. Alciatore, M.B. Histand, Introduction to Mechatronics and Measurement Systems, Bölüm 11, McGraw-Hill, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
X
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
X
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
X
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12336
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)80
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRÜKTÜR II/ENDÜSTRİYEL TASARIMDA MEKATRONİKEUT2112573Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehemmed ZİYALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım elemanlarının mühendislik hesaplarının temel seviyede öğretilmesi, strüktürel sistemlerin çalışma prensiplerinin uygulamalı olarak kavratılması, strüktürel birleşenlerin boyutlandırılmasının temel prensiplerinin öğretilmesi. (Endüstriyel Tasarım Programı'nda bu ders ayrıca mühendislik tasarımlarına sistematik yaklaşımı öğrenmek, mekatronik bir sistemin tasarım ve analizini öğrenmek, bir mekatronik sistemin tasarımını yapmak, sistematik ve sinerjik tasarım kurallarını öğrenmek amaçlarını içermektedir.)
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon Haftası (Mekatroniğe Giriş),Strüktürün temelleri kısa tekrar (Algılayıcılar),İç kuvvetler ve kesit tesirlerine giriş 1 -normal kuvvet, kesme kuvveti,eğilme
momenti- (Sinyal toplama, iyileştirme ve gösterme),İç kuvvetler ve kesit tesirlerine giriş 2 (Mikroişlemciler),Kafes sistemler truss 1 (Programlama dilleri ve Arduino Uno),Kafes sistemler truss 2 (Eyleyiciler),Mukavemete giriş ve temel kavramlar (Eyleyiciler ve Mekanizmalar),Temel sistem modelleri,Mukavemete giriş ve temel kavramlar - hook yasası , şekil değiştirme (Simülasyon ve Prototipleme),Basit mukavemet halleri 1 (Programlanabilir Kontrolcüler [PLCler]),Basit mukavemet halleri 2 (Robotik Bilimi ve Robot Sistemleri),Basit mukavemet halleri 3 (Endüstriyel Robotik Sistemleri),Uzay Kafes Sistem, Dünyadan Örnekler (Örnek Mekatronik Sistemler),Uzay Kafes Sistem, Dünyadan Örnekler (Proje Sunumları); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım elemanlarının mühendislik hesaplarını temel seviyede kullanır12, 2, 6, 9A, F, G
Strüktürel sistemlerin çalışma prensiplerinin uygulamalı olarak tasarlar.12, 2, 6, 9A, F, G, H
Strüktürel birleşenlerin boyutlandırılmasının temel prensiplerini analiz eder.12, 2, 6, 9A, F, G
Mekatronik sistemler ve elemanlarını analiz eder, mühendislik tasarımının prensiplerine yönelik sistematik ve sinerjik tasarım kavramlarını da içerecek şekilde kullanır12, 2, 6, 9A, F, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oryantasyon Haftası (Mekatroniğe Giriş)
2Strüktürün temelleri kısa tekrar (Algılayıcılar)
3İç kuvvetler ve kesit tesirlerine giriş 1 -normal kuvvet, kesme kuvveti,eğilme
momenti- (Sinyal toplama, iyileştirme ve gösterme)
4İç kuvvetler ve kesit tesirlerine giriş 2 (Mikroişlemciler)
5Kafes sistemler truss 1 (Programlama dilleri ve Arduino Uno)
6Kafes sistemler truss 2 (Eyleyiciler)
7Mukavemete giriş ve temel kavramlar (Eyleyiciler ve Mekanizmalar)
8Temel sistem modelleri
9Mukavemete giriş ve temel kavramlar - hook yasası , şekil değiştirme (Simülasyon ve Prototipleme)
10Basit mukavemet halleri 1 (Programlanabilir Kontrolcüler [PLCler])
11Basit mukavemet halleri 2 (Robotik Bilimi ve Robot Sistemleri)
12Basit mukavemet halleri 3 (Endüstriyel Robotik Sistemleri)
13Uzay Kafes Sistem, Dünyadan Örnekler (Örnek Mekatronik Sistemler)
14Uzay Kafes Sistem, Dünyadan Örnekler (Proje Sunumları)
Kaynak
1. Why Buildings Stand up? Mario Salvadori 2. Statics and Strength of Materials for Architecture and Building Construction, Barry Onouye, Kevin Kane 3. Principles of Structures, Ariel Hanaor 4. Mekatronik; Makine ve Elektrik Mühendisliğinde Elektronik Kontrol Sistemleri, W. Bolton, 3ncü baskından çeviri, Dahi Yayınları.
1. Clarence W. De Silva, “Mechatronics: An Integrated Approach”, CRC Press, 2005. 2. Robert H. Bishop, “The Mechatronics Handbook”, CRC Press, 2002. 3. D. Popovic, L. Vlacic (editors), Mechatronics in Engineering Design and Product Development, Marcel-Dekker, New York, 1999. 4. C.W. de Silva, Mechatronics: an Integrated Approach, Bölüm 13, CRC Press, Florida, 2004. 5. D.G. Alciatore, M.B. Histand, Introduction to Mechatronics and Measurement Systems, Bölüm 11, McGraw-Hill, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
X
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
X
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
X
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33