Tasarım odaklı ürün yönetimi dersinin amacı tasarım odaklı düşünce ile ürün yönetimine yenilikçi bir bakış açısı kazandırmaktır. Tüm içerik gerçek meslek pratikleri üzerinden özgün olarak oluşturulmuştur; tasarımcıların ürün yönetimi süreç ve uygulamalarını deneyimlemelerini hedefler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ürün Yönetimine Giriş ,Yeni Ürün Tasarım ve Geliştirme/ Devreye Alma Süreci; Tasarım/ ÜY/ Pazarlama rolleri ,Ürün Stratejisi Oluşturma/ Ürün Yol Haritası ,Ürün Sınıflandırma (Segment, Stil, Fonksiyon, Teknoloji…) ,Segment/ Fonksiyon Analizi ,Rekabet/ Trend Analizi 1,Rekabet/ Trend Analizi 2,Tüketici araştırmaları,Tüketici araştırmaları 2,Ürün Boşluk Analizi ,Hedef Ürün Konumlandırma – Yeni Ürün Girdilerin Oluşturulması ,Ürün Gamı Analizi – Ürün Performans Verileri/ Ürün Yaşam Eğrisi - Ürün Devreden Kaldırma / SKU Yönetimi ,SKU Yönetimi 1,SKU Yönetimi 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Dönem boyunca güncel ürün yönetimi temel yetkinliklerinin tamamına dokunarak dönem sonunda bir ürün yöneticisi meslek pratiği tecrübesi edinerek ürün yol haritası pratiğine yönelik temel yetkinliklere ulaşır.
10, 13, 4, 6, 9
E, F
Tasarım yöneticisi tarafından ürün yol haritası nasıl çizilir şirket ve ürün simülasyonunda öğrenir ve uygular.
13, 4, 9
E
Ürün devreye alma süreçleri; ürün sınıflandırma rekabet analizi ve ürün benchmark; ürün boşluk analizi, tüketici araştırmaları ve hedef ürün konumlandırma konularını gerçek şirket uygulama örnekleri üzerinden işler.
10, 13, 14, 2, 4, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ürün Yönetimine Giriş
2
Yeni Ürün Tasarım ve Geliştirme/ Devreye Alma Süreci; Tasarım/ ÜY/ Pazarlama rolleri
3
Ürün Stratejisi Oluşturma/ Ürün Yol Haritası
4
Ürün Sınıflandırma (Segment, Stil, Fonksiyon, Teknoloji…)
5
Segment/ Fonksiyon Analizi
6
Rekabet/ Trend Analizi 1
7
Rekabet/ Trend Analizi 2
8
Tüketici araştırmaları
9
Tüketici araştırmaları 2
10
Ürün Boşluk Analizi
11
Hedef Ürün Konumlandırma – Yeni Ürün Girdilerin Oluşturulması
12
Ürün Gamı Analizi – Ürün Performans Verileri/ Ürün Yaşam Eğrisi - Ürün Devreden Kaldırma / SKU Yönetimi
13
SKU Yönetimi 1
14
SKU Yönetimi 2
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
X
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
12
3
36
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
7
2
14
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
4
4
16
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
3
6
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
2
4
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
4
4
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TASARIM ODAKLI ÜRÜN GAMI YÖNETİMİ
EUT3211826
Bahar Dönemi
3+0
3
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Tasarım odaklı ürün yönetimi dersinin amacı tasarım odaklı düşünce ile ürün yönetimine yenilikçi bir bakış açısı kazandırmaktır. Tüm içerik gerçek meslek pratikleri üzerinden özgün olarak oluşturulmuştur; tasarımcıların ürün yönetimi süreç ve uygulamalarını deneyimlemelerini hedefler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ürün Yönetimine Giriş ,Yeni Ürün Tasarım ve Geliştirme/ Devreye Alma Süreci; Tasarım/ ÜY/ Pazarlama rolleri ,Ürün Stratejisi Oluşturma/ Ürün Yol Haritası ,Ürün Sınıflandırma (Segment, Stil, Fonksiyon, Teknoloji…) ,Segment/ Fonksiyon Analizi ,Rekabet/ Trend Analizi 1,Rekabet/ Trend Analizi 2,Tüketici araştırmaları,Tüketici araştırmaları 2,Ürün Boşluk Analizi ,Hedef Ürün Konumlandırma – Yeni Ürün Girdilerin Oluşturulması ,Ürün Gamı Analizi – Ürün Performans Verileri/ Ürün Yaşam Eğrisi - Ürün Devreden Kaldırma / SKU Yönetimi ,SKU Yönetimi 1,SKU Yönetimi 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Dönem boyunca güncel ürün yönetimi temel yetkinliklerinin tamamına dokunarak dönem sonunda bir ürün yöneticisi meslek pratiği tecrübesi edinerek ürün yol haritası pratiğine yönelik temel yetkinliklere ulaşır.
10, 13, 4, 6, 9
E, F
Tasarım yöneticisi tarafından ürün yol haritası nasıl çizilir şirket ve ürün simülasyonunda öğrenir ve uygular.
13, 4, 9
E
Ürün devreye alma süreçleri; ürün sınıflandırma rekabet analizi ve ürün benchmark; ürün boşluk analizi, tüketici araştırmaları ve hedef ürün konumlandırma konularını gerçek şirket uygulama örnekleri üzerinden işler.
10, 13, 14, 2, 4, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ürün Yönetimine Giriş
2
Yeni Ürün Tasarım ve Geliştirme/ Devreye Alma Süreci; Tasarım/ ÜY/ Pazarlama rolleri
3
Ürün Stratejisi Oluşturma/ Ürün Yol Haritası
4
Ürün Sınıflandırma (Segment, Stil, Fonksiyon, Teknoloji…)
5
Segment/ Fonksiyon Analizi
6
Rekabet/ Trend Analizi 1
7
Rekabet/ Trend Analizi 2
8
Tüketici araştırmaları
9
Tüketici araştırmaları 2
10
Ürün Boşluk Analizi
11
Hedef Ürün Konumlandırma – Yeni Ürün Girdilerin Oluşturulması
12
Ürün Gamı Analizi – Ürün Performans Verileri/ Ürün Yaşam Eğrisi - Ürün Devreden Kaldırma / SKU Yönetimi
13
SKU Yönetimi 1
14
SKU Yönetimi 2
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
X
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.