Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM ODAKLI ÜRÜN GAMI YÖNETİMİEUT3211826Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım odaklı ürün yönetimi dersinin amacı tasarım odaklı düşünce ile ürün yönetimine yenilikçi bir bakış açısı kazandırmaktır. Tüm içerik gerçek meslek pratikleri üzerinden özgün olarak oluşturulmuştur; tasarımcıların ürün yönetimi süreç ve uygulamalarını deneyimlemelerini hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Ürün Yönetimine Giriş ,Yeni Ürün Tasarım ve Geliştirme/ Devreye Alma Süreci; Tasarım/ ÜY/ Pazarlama rolleri ,Ürün Stratejisi Oluşturma/ Ürün Yol Haritası ,Ürün Sınıflandırma (Segment, Stil, Fonksiyon, Teknoloji…) ,Segment/ Fonksiyon Analizi ,Rekabet/ Trend Analizi 1,Rekabet/ Trend Analizi 2,Tüketici araştırmaları,Tüketici araştırmaları 2,Ürün Boşluk Analizi ,Hedef Ürün Konumlandırma – Yeni Ürün Girdilerin Oluşturulması ,Ürün Gamı Analizi – Ürün Performans Verileri/ Ürün Yaşam Eğrisi - Ürün Devreden Kaldırma / SKU Yönetimi ,SKU Yönetimi 1,SKU Yönetimi 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dönem boyunca güncel ürün yönetimi temel yetkinliklerinin tamamına dokunarak dönem sonunda bir ürün yöneticisi meslek pratiği tecrübesi edinerek ürün yol haritası pratiğine yönelik temel yetkinliklere ulaşır.10, 13, 4, 6, 9E, F
Tasarım yöneticisi tarafından ürün yol haritası nasıl çizilir şirket ve ürün simülasyonunda öğrenir ve uygular.13, 4, 9E
Ürün devreye alma süreçleri; ürün sınıflandırma rekabet analizi ve ürün benchmark; ürün boşluk analizi, tüketici araştırmaları ve hedef ürün konumlandırma konularını gerçek şirket uygulama örnekleri üzerinden işler.10, 13, 14, 2, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ürün Yönetimine Giriş
2Yeni Ürün Tasarım ve Geliştirme/ Devreye Alma Süreci; Tasarım/ ÜY/ Pazarlama rolleri
3Ürün Stratejisi Oluşturma/ Ürün Yol Haritası
4Ürün Sınıflandırma (Segment, Stil, Fonksiyon, Teknoloji…)
5Segment/ Fonksiyon Analizi
6Rekabet/ Trend Analizi 1
7Rekabet/ Trend Analizi 2
8Tüketici araştırmaları
9Tüketici araştırmaları 2
10Ürün Boşluk Analizi
11Hedef Ürün Konumlandırma – Yeni Ürün Girdilerin Oluşturulması
12Ürün Gamı Analizi – Ürün Performans Verileri/ Ürün Yaşam Eğrisi - Ürün Devreden Kaldırma / SKU Yönetimi
13SKU Yönetimi 1
14SKU Yönetimi 2
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
X
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12336
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme7214
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4416
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM ODAKLI ÜRÜN GAMI YÖNETİMİEUT3211826Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım odaklı ürün yönetimi dersinin amacı tasarım odaklı düşünce ile ürün yönetimine yenilikçi bir bakış açısı kazandırmaktır. Tüm içerik gerçek meslek pratikleri üzerinden özgün olarak oluşturulmuştur; tasarımcıların ürün yönetimi süreç ve uygulamalarını deneyimlemelerini hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Ürün Yönetimine Giriş ,Yeni Ürün Tasarım ve Geliştirme/ Devreye Alma Süreci; Tasarım/ ÜY/ Pazarlama rolleri ,Ürün Stratejisi Oluşturma/ Ürün Yol Haritası ,Ürün Sınıflandırma (Segment, Stil, Fonksiyon, Teknoloji…) ,Segment/ Fonksiyon Analizi ,Rekabet/ Trend Analizi 1,Rekabet/ Trend Analizi 2,Tüketici araştırmaları,Tüketici araştırmaları 2,Ürün Boşluk Analizi ,Hedef Ürün Konumlandırma – Yeni Ürün Girdilerin Oluşturulması ,Ürün Gamı Analizi – Ürün Performans Verileri/ Ürün Yaşam Eğrisi - Ürün Devreden Kaldırma / SKU Yönetimi ,SKU Yönetimi 1,SKU Yönetimi 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dönem boyunca güncel ürün yönetimi temel yetkinliklerinin tamamına dokunarak dönem sonunda bir ürün yöneticisi meslek pratiği tecrübesi edinerek ürün yol haritası pratiğine yönelik temel yetkinliklere ulaşır.10, 13, 4, 6, 9E, F
Tasarım yöneticisi tarafından ürün yol haritası nasıl çizilir şirket ve ürün simülasyonunda öğrenir ve uygular.13, 4, 9E
Ürün devreye alma süreçleri; ürün sınıflandırma rekabet analizi ve ürün benchmark; ürün boşluk analizi, tüketici araştırmaları ve hedef ürün konumlandırma konularını gerçek şirket uygulama örnekleri üzerinden işler.10, 13, 14, 2, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ürün Yönetimine Giriş
2Yeni Ürün Tasarım ve Geliştirme/ Devreye Alma Süreci; Tasarım/ ÜY/ Pazarlama rolleri
3Ürün Stratejisi Oluşturma/ Ürün Yol Haritası
4Ürün Sınıflandırma (Segment, Stil, Fonksiyon, Teknoloji…)
5Segment/ Fonksiyon Analizi
6Rekabet/ Trend Analizi 1
7Rekabet/ Trend Analizi 2
8Tüketici araştırmaları
9Tüketici araştırmaları 2
10Ürün Boşluk Analizi
11Hedef Ürün Konumlandırma – Yeni Ürün Girdilerin Oluşturulması
12Ürün Gamı Analizi – Ürün Performans Verileri/ Ürün Yaşam Eğrisi - Ürün Devreden Kaldırma / SKU Yönetimi
13SKU Yönetimi 1
14SKU Yönetimi 2
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
X
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33