Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LÜKS MARKA ANALİZİ VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin bireysel gelişimi ve yurtiçi meslektaşlarına karşı avantaj, yurtdışı meslektaşlarına karşı ise rekabet gücünün artmasına katkı sağlamak amacı ile teorik bilginin yanında uygulama ağırlıklı bir ders planlanmıştır. Öğrencilerin yaptığı projelere farklı yöntem, görsel ve sunum teknikleriyle fark yaratması amaçlanmıştır. Bu teknikleri öğrenerek güçlü kurumsal şirketlere uygun ürün tasarımı, müşteri ile etkili iletişim ve etkin sunum yaparak mezuniyet sonrası iş kariyerlerine katkıda bulunması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanımlar, Tartışma, Markaların dağıtımı, Marka Analiz, Marka Kimliği, Time Line anlatımı,Öğrencilerin seçtiği marka üzerinden yaptığı sunumların kabulü, kritikler, Adobe program kullanımı hakkında bilgiler,Uygulama Haftası: Moodboard nedir , nerelerde kullanılır, nasıl etkin kullanılır. Yurtdışı Örnekler Üzerinden anlatımı , inspration board örnekleri ve moodboard ile farkları anlatılır. Geleneksel yöntemle moodboardların hazırlanması. Ürün analiz.,Sunumların kabulü, kritikler, Anahtar Kelimelerin belirlenmesi , Swot analizi için anlatım, Rakiplerin analizi ve bir tablo üzerinden uygulama yapılması ve ödev verimi,Markalara uygun Swot analizlerinin kabulü, kritikler, dijital sunuma geçiş, pafta düzeni, renk ilişkisi ve fontlar üzerine anlatım,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi,Projeye yönelik kritiklerin verilmesi,Sunum Öğelerinin zenginleştirilmesi, uygulama olarak chartların anlatımı ve hazırlanması, hedeflerin belirlenmesi.,Adobe Programlarıyla basit uygulamalar, Dönem sonu sınavı için istenen çıktıya ait hazırlık,Toplanan Verilerin, hazırlanan grafiklerin, tablo ve yazıların layout’larda düzenlenmeye başlanması ve detaylar,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sektörel analiz, swot analizi gibi yöntemleri kullanarak lüks marka kavramını çözümler. | 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Marka analizlerini çeşitli sunum öğeleri ile görselleştirir ve tablolaştırır. | 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Lüks markaların pazarlama stratejilerini, konumlandırma tekniklerini ve müşteri ilişkilerini analiz eder. | 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Lüks marka analizi yaparken pazar araştırması ve trend analizi yapma yeteneği kazanır. | 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımlar, Tartışma, Markaların dağıtımı, Marka Analiz, Marka Kimliği, Time Line anlatımı | |
2 | Öğrencilerin seçtiği marka üzerinden yaptığı sunumların kabulü, kritikler, Adobe program kullanımı hakkında bilgiler | |
3 | Uygulama Haftası: Moodboard nedir , nerelerde kullanılır, nasıl etkin kullanılır. Yurtdışı Örnekler Üzerinden anlatımı , inspration board örnekleri ve moodboard ile farkları anlatılır. Geleneksel yöntemle moodboardların hazırlanması. Ürün analiz. | |
4 | Sunumların kabulü, kritikler, Anahtar Kelimelerin belirlenmesi , Swot analizi için anlatım, Rakiplerin analizi ve bir tablo üzerinden uygulama yapılması ve ödev verimi | |
5 | Markalara uygun Swot analizlerinin kabulü, kritikler, dijital sunuma geçiş, pafta düzeni, renk ilişkisi ve fontlar üzerine anlatım | |
6 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi | |
7 | Projeye yönelik kritiklerin verilmesi | |
8 | Sunum Öğelerinin zenginleştirilmesi, uygulama olarak chartların anlatımı ve hazırlanması, hedeflerin belirlenmesi. | |
9 | Adobe Programlarıyla basit uygulamalar, Dönem sonu sınavı için istenen çıktıya ait hazırlık | |
10 | Toplanan Verilerin, hazırlanan grafiklerin, tablo ve yazıların layout’larda düzenlenmeye başlanması ve detaylar | |
11 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi | |
12 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi | |
13 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi | |
14 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi |
Kaynak |
“Flip Fashion Designer” Illustrated by Lucille Clerc,“Moda Tasarımı Çizim Dersleri” Croline Tatham & Julian Seaman, “Yaratım-Yönetim-Üretim- Pazarlama Sürecinde Tasarım” Banu Şahin, “Endüstri Tasarımı Temel Kavramları” Prof. Dr. Nigan Bayazıt, “Swot Analizi ve Bir İşletme Üzerine Uygulama Y. Lisans Tezi” Cengizhan Cebecioğlu, “Figure Drawing for Men’s Fashion” Elisabetta Kuky Drudi & Tiziana Paci, “Endüstriyel Tasarım” Prof. Dr. Yahşi Yazıcıoğlu. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | X | |||||
2 | TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | X | |||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | X | |||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | X | |||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | X | |||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | X | |||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | X | |||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | X | |||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | X | |||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 4 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 4 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 3 | 9 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(131/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LÜKS MARKA ANALİZİ VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin bireysel gelişimi ve yurtiçi meslektaşlarına karşı avantaj, yurtdışı meslektaşlarına karşı ise rekabet gücünün artmasına katkı sağlamak amacı ile teorik bilginin yanında uygulama ağırlıklı bir ders planlanmıştır. Öğrencilerin yaptığı projelere farklı yöntem, görsel ve sunum teknikleriyle fark yaratması amaçlanmıştır. Bu teknikleri öğrenerek güçlü kurumsal şirketlere uygun ürün tasarımı, müşteri ile etkili iletişim ve etkin sunum yaparak mezuniyet sonrası iş kariyerlerine katkıda bulunması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanımlar, Tartışma, Markaların dağıtımı, Marka Analiz, Marka Kimliği, Time Line anlatımı,Öğrencilerin seçtiği marka üzerinden yaptığı sunumların kabulü, kritikler, Adobe program kullanımı hakkında bilgiler,Uygulama Haftası: Moodboard nedir , nerelerde kullanılır, nasıl etkin kullanılır. Yurtdışı Örnekler Üzerinden anlatımı , inspration board örnekleri ve moodboard ile farkları anlatılır. Geleneksel yöntemle moodboardların hazırlanması. Ürün analiz.,Sunumların kabulü, kritikler, Anahtar Kelimelerin belirlenmesi , Swot analizi için anlatım, Rakiplerin analizi ve bir tablo üzerinden uygulama yapılması ve ödev verimi,Markalara uygun Swot analizlerinin kabulü, kritikler, dijital sunuma geçiş, pafta düzeni, renk ilişkisi ve fontlar üzerine anlatım,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi,Projeye yönelik kritiklerin verilmesi,Sunum Öğelerinin zenginleştirilmesi, uygulama olarak chartların anlatımı ve hazırlanması, hedeflerin belirlenmesi.,Adobe Programlarıyla basit uygulamalar, Dönem sonu sınavı için istenen çıktıya ait hazırlık,Toplanan Verilerin, hazırlanan grafiklerin, tablo ve yazıların layout’larda düzenlenmeye başlanması ve detaylar,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi,Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sektörel analiz, swot analizi gibi yöntemleri kullanarak lüks marka kavramını çözümler. | 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Marka analizlerini çeşitli sunum öğeleri ile görselleştirir ve tablolaştırır. | 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Lüks markaların pazarlama stratejilerini, konumlandırma tekniklerini ve müşteri ilişkilerini analiz eder. | 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Lüks marka analizi yaparken pazar araştırması ve trend analizi yapma yeteneği kazanır. | 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımlar, Tartışma, Markaların dağıtımı, Marka Analiz, Marka Kimliği, Time Line anlatımı | |
2 | Öğrencilerin seçtiği marka üzerinden yaptığı sunumların kabulü, kritikler, Adobe program kullanımı hakkında bilgiler | |
3 | Uygulama Haftası: Moodboard nedir , nerelerde kullanılır, nasıl etkin kullanılır. Yurtdışı Örnekler Üzerinden anlatımı , inspration board örnekleri ve moodboard ile farkları anlatılır. Geleneksel yöntemle moodboardların hazırlanması. Ürün analiz. | |
4 | Sunumların kabulü, kritikler, Anahtar Kelimelerin belirlenmesi , Swot analizi için anlatım, Rakiplerin analizi ve bir tablo üzerinden uygulama yapılması ve ödev verimi | |
5 | Markalara uygun Swot analizlerinin kabulü, kritikler, dijital sunuma geçiş, pafta düzeni, renk ilişkisi ve fontlar üzerine anlatım | |
6 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi | |
7 | Projeye yönelik kritiklerin verilmesi | |
8 | Sunum Öğelerinin zenginleştirilmesi, uygulama olarak chartların anlatımı ve hazırlanması, hedeflerin belirlenmesi. | |
9 | Adobe Programlarıyla basit uygulamalar, Dönem sonu sınavı için istenen çıktıya ait hazırlık | |
10 | Toplanan Verilerin, hazırlanan grafiklerin, tablo ve yazıların layout’larda düzenlenmeye başlanması ve detaylar | |
11 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi | |
12 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi | |
13 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi | |
14 | Projeye yönelik kritiklerinin verilmesi |
Kaynak |
“Flip Fashion Designer” Illustrated by Lucille Clerc,“Moda Tasarımı Çizim Dersleri” Croline Tatham & Julian Seaman, “Yaratım-Yönetim-Üretim- Pazarlama Sürecinde Tasarım” Banu Şahin, “Endüstri Tasarımı Temel Kavramları” Prof. Dr. Nigan Bayazıt, “Swot Analizi ve Bir İşletme Üzerine Uygulama Y. Lisans Tezi” Cengizhan Cebecioğlu, “Figure Drawing for Men’s Fashion” Elisabetta Kuky Drudi & Tiziana Paci, “Endüstriyel Tasarım” Prof. Dr. Yahşi Yazıcıoğlu. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | X | |||||
2 | TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | X | |||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | X | |||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | X | |||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | X | |||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | X | |||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | X | |||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | X | |||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | X | |||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |