Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİELT1214947Bahar Dönemi2+025
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkademik düzeyde eğitim psikolojisi dersinin amacı, öğrencilere öğretim ve öğrenme süreçlerinin temelinde yatan psikolojik prensip ve teorilere derin bir anlayış kazandırmaktır. Bu alan, bireylerin bilgi edinme, bilişsel ve duygusal beceriler geliştirme ve eğitim ortamlarında etkileşimde bulunma süreçlerini inceler. Ders, psikoloji ile eğitim arasındaki köprüyü kurmayı amaçlayarak, geleceğin eğitimcilerinin, öğrencilerinin öğrenme deneyimini iyileştirmek için psikolojik içgörüleri uygulamalarına yardımcı olmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Gelişim İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Evreleri, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişimde Sosyal Perspektifi,Kişilik ve Sosyal Gelişim, Freud'un Psikanalitik Teorisi, Erikson'ın Psikososyal Gelişim Teorisi,Jean Piaget’ın Ahlaki Gelişim Teorisi, Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Teorisi, Gilligan'ın Ahlaki Gelişim Görüşü,Öğrenme üzerine Davranışsal Yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma,Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri,Öğrenme üzerine Bilişsel Yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görüşü, Uzun Süreli Bellek, Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli Bellek,Bilgi İşleme Modelinin İçerdiği Sonuçlar, Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşımın Uygulamaları,Öğrenmeye İnsancıl Yaklaşım, Abraham Maslow, Carl Rogers, Arthur Combs, Thomas Gordon, William Purkey,Motivasyonda Davranışsal Yaklaşım Motivasyonda Bilişsel Yaklaşımlar,Motivasyonda Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Motivasyonda İnsancıl Yaklaşım,Sınıf Yapısı ve Motivasyon Öğretmen Davranışları ve Öğrencilerin Motivasyonu,Dil Edinimi Davranışçı Teoriler Sosyal Bilişsel Teoriler,Dil Edinimi Yapısalcı Teoriler Psikodilbilimsel Teoriler Dil Edinim Sürecinde Aşamalar,Yetenek Farklılıkları Zihinsel Gerilik Yetenekli ve Yetenekli Olmayan Öğrenme Güçlükleri Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu Duygusal veya Davranışsal Bozukluklar İletişim, Görme ve İşitme Engellilikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Behaviorizm, bilişselcilik, yapısalcılık ve sosyo-kültürel bakış açısı gibi çeşitli öğrenme teorilerini keşfeder ve analiz eder16, 9A, C, E, F
Bu teorilerin öğretim uygulamalarını ve eğitim ortamlarını nasıl etkilediğini açıklar.
Çocuklarda ve ergenlerde bilişsel süreçlerin nasıl geliştiğini ve bu bilginin öğretim stratejilerine nasıl katkıda bulunabileceğini açıklar.
Öğrenci motivasyonunu ve öğrenme sürecindeki katılımı etkileyen faktörleri araştırır.
Eğitimcilerin çeşitli öğrenci ihtiyaçlarına uyum sağlamak için öğretim yöntemlerini nasıl uyarlayabileceklerini keşfeder.
Pozitif ve üretken bir öğrenme ortamı yaratma stratejilerini açıklar.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Gelişim İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Evreleri, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişimde Sosyal PerspektifiDers Notları
2Kişilik ve Sosyal Gelişim, Freud'un Psikanalitik Teorisi, Erikson'ın Psikososyal Gelişim TeorisiDers Notları
3Jean Piaget’ın Ahlaki Gelişim Teorisi, Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Teorisi, Gilligan'ın Ahlaki Gelişim GörüşüDers Notları
4Öğrenme üzerine Davranışsal Yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant KoşullanmaDers Notları
5Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin EtkileriDers Notl
6Öğrenme üzerine Bilişsel Yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görüşü, Uzun Süreli Bellek, Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli BellekDers Not
7Bilgi İşleme Modelinin İçerdiği Sonuçlar, Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşımın UygulamalarıDers Notları
8Öğrenmeye İnsancıl Yaklaşım, Abraham Maslow, Carl Rogers, Arthur Combs, Thomas Gordon, William PurkeyDers Notları
9Motivasyonda Davranışsal Yaklaşım Motivasyonda Bilişsel YaklaşımlarDers Notları
10Motivasyonda Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Motivasyonda İnsancıl YaklaşımDers Notları
11Sınıf Yapısı ve Motivasyon Öğretmen Davranışları ve Öğrencilerin MotivasyonuDers Notları
12Dil Edinimi Davranışçı Teoriler Sosyal Bilişsel TeorilerDers Notları
13Dil Edinimi Yapısalcı Teoriler Psikodilbilimsel Teoriler Dil Edinim Sürecinde AşamalarDers Notları
14Yetenek Farklılıkları Zihinsel Gerilik Yetenekli ve Yetenekli Olmayan Öğrenme Güçlükleri Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu Duygusal veya Davranışsal Bozukluklar İletişim, Görme ve İşitme EngellilikleriDers Notları
Kaynak
Development and Learning METU publications.
Educational Psychology, Roxana Moreno, John Wiley & Sons, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİELT1214947Bahar Dönemi2+025
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkademik düzeyde eğitim psikolojisi dersinin amacı, öğrencilere öğretim ve öğrenme süreçlerinin temelinde yatan psikolojik prensip ve teorilere derin bir anlayış kazandırmaktır. Bu alan, bireylerin bilgi edinme, bilişsel ve duygusal beceriler geliştirme ve eğitim ortamlarında etkileşimde bulunma süreçlerini inceler. Ders, psikoloji ile eğitim arasındaki köprüyü kurmayı amaçlayarak, geleceğin eğitimcilerinin, öğrencilerinin öğrenme deneyimini iyileştirmek için psikolojik içgörüleri uygulamalarına yardımcı olmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Gelişim İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Evreleri, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişimde Sosyal Perspektifi,Kişilik ve Sosyal Gelişim, Freud'un Psikanalitik Teorisi, Erikson'ın Psikososyal Gelişim Teorisi,Jean Piaget’ın Ahlaki Gelişim Teorisi, Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Teorisi, Gilligan'ın Ahlaki Gelişim Görüşü,Öğrenme üzerine Davranışsal Yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma,Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri,Öğrenme üzerine Bilişsel Yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görüşü, Uzun Süreli Bellek, Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli Bellek,Bilgi İşleme Modelinin İçerdiği Sonuçlar, Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşımın Uygulamaları,Öğrenmeye İnsancıl Yaklaşım, Abraham Maslow, Carl Rogers, Arthur Combs, Thomas Gordon, William Purkey,Motivasyonda Davranışsal Yaklaşım Motivasyonda Bilişsel Yaklaşımlar,Motivasyonda Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Motivasyonda İnsancıl Yaklaşım,Sınıf Yapısı ve Motivasyon Öğretmen Davranışları ve Öğrencilerin Motivasyonu,Dil Edinimi Davranışçı Teoriler Sosyal Bilişsel Teoriler,Dil Edinimi Yapısalcı Teoriler Psikodilbilimsel Teoriler Dil Edinim Sürecinde Aşamalar,Yetenek Farklılıkları Zihinsel Gerilik Yetenekli ve Yetenekli Olmayan Öğrenme Güçlükleri Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu Duygusal veya Davranışsal Bozukluklar İletişim, Görme ve İşitme Engellilikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Behaviorizm, bilişselcilik, yapısalcılık ve sosyo-kültürel bakış açısı gibi çeşitli öğrenme teorilerini keşfeder ve analiz eder16, 9A, C, E, F
Bu teorilerin öğretim uygulamalarını ve eğitim ortamlarını nasıl etkilediğini açıklar.
Çocuklarda ve ergenlerde bilişsel süreçlerin nasıl geliştiğini ve bu bilginin öğretim stratejilerine nasıl katkıda bulunabileceğini açıklar.
Öğrenci motivasyonunu ve öğrenme sürecindeki katılımı etkileyen faktörleri araştırır.
Eğitimcilerin çeşitli öğrenci ihtiyaçlarına uyum sağlamak için öğretim yöntemlerini nasıl uyarlayabileceklerini keşfeder.
Pozitif ve üretken bir öğrenme ortamı yaratma stratejilerini açıklar.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Gelişim İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Evreleri, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişimde Sosyal PerspektifiDers Notları
2Kişilik ve Sosyal Gelişim, Freud'un Psikanalitik Teorisi, Erikson'ın Psikososyal Gelişim TeorisiDers Notları
3Jean Piaget’ın Ahlaki Gelişim Teorisi, Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Teorisi, Gilligan'ın Ahlaki Gelişim GörüşüDers Notları
4Öğrenme üzerine Davranışsal Yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant KoşullanmaDers Notları
5Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin EtkileriDers Notl
6Öğrenme üzerine Bilişsel Yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görüşü, Uzun Süreli Bellek, Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli BellekDers Not
7Bilgi İşleme Modelinin İçerdiği Sonuçlar, Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşımın UygulamalarıDers Notları
8Öğrenmeye İnsancıl Yaklaşım, Abraham Maslow, Carl Rogers, Arthur Combs, Thomas Gordon, William PurkeyDers Notları
9Motivasyonda Davranışsal Yaklaşım Motivasyonda Bilişsel YaklaşımlarDers Notları
10Motivasyonda Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Motivasyonda İnsancıl YaklaşımDers Notları
11Sınıf Yapısı ve Motivasyon Öğretmen Davranışları ve Öğrencilerin MotivasyonuDers Notları
12Dil Edinimi Davranışçı Teoriler Sosyal Bilişsel TeorilerDers Notları
13Dil Edinimi Yapısalcı Teoriler Psikodilbilimsel Teoriler Dil Edinim Sürecinde AşamalarDers Notları
14Yetenek Farklılıkları Zihinsel Gerilik Yetenekli ve Yetenekli Olmayan Öğrenme Güçlükleri Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu Duygusal veya Davranışsal Bozukluklar İletişim, Görme ve İşitme EngellilikleriDers Notları
Kaynak
Development and Learning METU publications.
Educational Psychology, Roxana Moreno, John Wiley & Sons, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08