Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ OKUMA VE YAZMA IELT1114939Güz Dönemi3+037
Ders Programı

Cuma 08:00-08:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrenciler, geniş bir yelpazedeki akademik ve edebi metinlerle okuduğunu anlama ve eleştirel analiz becerilerini geliştirirken, aynı zamanda çeşitli akademik yazı türlerinde yeterlilik kazanacaklardır. Bu ders, edebi ve akademik okuma ve yazmada kapsamlı bir dizi beceriyi geliştirmeyi ve öğrencileri çok çeşitli metinlerle eleştirel bir şekilde ilgilenebilen yetkin okuyucular ve yazarlar haline getirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı ve beklentiler. Yazmaya giriş. Düzgün cümleler yazma. Akademik yazının özellikleri. Tarama. ,Yazma süreci: Fikirleri keşfetme, ön yazma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme. Seyahat. Tahmin etme. ,Fikirleri keşfetme, ön yazma ve düzenleme. Ana Fikir için Gözden Geçirme Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.,Paragraf nedir? Konu cümlesi, destek, bütünlük, tutarlılık. Bağlamdan Anlamı Belirleme. Paragraf İçinde Ana Fikirleri Belirleme. ,Paragraf Türleri: Tanımlayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları. Neden ve Sonuçların Belirlenmesi. Önizleme. ,Paragraf Türleri: Neden-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları. İçeriği Tahmin Etmek için Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. ,Paragraf temellerini gözden geçirme. Çıkarım Yapma. Çevrimiçi araştırma yapma.,Daha iyi paragraflar oluşturma. Paragraflardaki Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. Tahmin Etme. ,Makaleye giriş. Tez cümlesi, giriş, gelişme paragrafları, sonuç. Ana ve Destekleyici Fikirlerin Belirlenmesi. Çıkarım Yapma.,Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş kelimeleri ve cümleleri. Gerçekleri ve Görüşleri Tanıma. Önizleme. ,Karşılaştırma denemeleri. Bir karşılaştırma denemesinin organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. Bir Konunun Lehinde ve Aleyhinde Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. ,Karşılaştırma denemeleri. Karşılaştırma denemesinin ana hatları. Özgün öğrenci yazısı. Paragraflarda Ana Fikirlerin Belirlenmesi. Tarama. ,Sebep-Sonuç Denemeleri. Bir Neden-Sonuç Kompozisyonunun Organizasyonu. Örnek Sebep-Sonuç Kompozisyonu. Olay Sırasını Tanıma. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. ,Sebep-Sonuç denemeleri. Bir Neden-Sonuç denemesinin ana hatları. Bir Neden-Sonuç denemesinde dil ile çalışma. Özgün öğrenci yazıları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi alan öğrenciler, ana fikirleri, destekleyici ayrıntıları, mantıksal veya anlatı dizilerini belirleyerek bir pasajın anlamını tespit etmek için kapsamlı okuma becerileri uygular.9A
Yazılı bir eserin altında yatan örtük varsayımları ve değerleri tanır.6A
Bir metinde sunulan fikirleri ve argümanları mantıksal geçerliliklerini, çıkarımlarını ve metnin ötesindeki fikirlerle ilişkilerini belirleyerek analiz eder.6A
Okuyucuları ikna etmek için yazılı eserlerde kullanılan retorik yapıları tanır ve gerçekler ile fikirler arasında karşılaştırma yapar.6A
Bir hedef kitlenin ihtiyaçlarını ve değerlerini analiz ederek yazılı iletişimi yapılandırır.10A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı ve beklentiler. Yazmaya giriş. Düzgün cümleler yazma. Akademik yazının özellikleri. Tarama.
2Yazma süreci: Fikirleri keşfetme, ön yazma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme. Seyahat. Tahmin etme.
3Fikirleri keşfetme, ön yazma ve düzenleme. Ana Fikir için Gözden Geçirme Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
4Paragraf nedir? Konu cümlesi, destek, bütünlük, tutarlılık. Bağlamdan Anlamı Belirleme. Paragraf İçinde Ana Fikirleri Belirleme.
5Paragraf Türleri: Tanımlayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları. Neden ve Sonuçların Belirlenmesi. Önizleme.
6Paragraf Türleri: Neden-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları. İçeriği Tahmin Etmek için Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma.
7Paragraf temellerini gözden geçirme. Çıkarım Yapma. Çevrimiçi araştırma yapma.
8Daha iyi paragraflar oluşturma. Paragraflardaki Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. Tahmin Etme.
9Makaleye giriş. Tez cümlesi, giriş, gelişme paragrafları, sonuç. Ana ve Destekleyici Fikirlerin Belirlenmesi. Çıkarım Yapma.
10Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş kelimeleri ve cümleleri. Gerçekleri ve Görüşleri Tanıma. Önizleme.
11Karşılaştırma denemeleri. Bir karşılaştırma denemesinin organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. Bir Konunun Lehinde ve Aleyhinde Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme.
12Karşılaştırma denemeleri. Karşılaştırma denemesinin ana hatları. Özgün öğrenci yazısı. Paragraflarda Ana Fikirlerin Belirlenmesi. Tarama.
13Sebep-Sonuç Denemeleri. Bir Neden-Sonuç Kompozisyonunun Organizasyonu. Örnek Sebep-Sonuç Kompozisyonu. Olay Sırasını Tanıma. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
14Sebep-Sonuç denemeleri. Bir Neden-Sonuç denemesinin ana hatları. Bir Neden-Sonuç denemesinde dil ile çalışma. Özgün öğrenci yazıları.
Kaynak
Folse, K. S., Solomon, E. V., Clabeaux D. (2014). Great Writing: From Great Paragraphs to Great Essays (New Edition) - Edition 3. Cengage LearningInternet Anderson, N. J. (2013). Active Skills for Reading 3 - Edition 3. Cengage LearningInternet

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme8432
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12224
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7428
Genel Sınav ve Hazırlığı10550
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)204
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(204/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ OKUMA VE YAZMA IELT1114939Güz Dönemi3+037
Ders Programı

Cuma 08:00-08:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrenciler, geniş bir yelpazedeki akademik ve edebi metinlerle okuduğunu anlama ve eleştirel analiz becerilerini geliştirirken, aynı zamanda çeşitli akademik yazı türlerinde yeterlilik kazanacaklardır. Bu ders, edebi ve akademik okuma ve yazmada kapsamlı bir dizi beceriyi geliştirmeyi ve öğrencileri çok çeşitli metinlerle eleştirel bir şekilde ilgilenebilen yetkin okuyucular ve yazarlar haline getirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı ve beklentiler. Yazmaya giriş. Düzgün cümleler yazma. Akademik yazının özellikleri. Tarama. ,Yazma süreci: Fikirleri keşfetme, ön yazma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme. Seyahat. Tahmin etme. ,Fikirleri keşfetme, ön yazma ve düzenleme. Ana Fikir için Gözden Geçirme Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.,Paragraf nedir? Konu cümlesi, destek, bütünlük, tutarlılık. Bağlamdan Anlamı Belirleme. Paragraf İçinde Ana Fikirleri Belirleme. ,Paragraf Türleri: Tanımlayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları. Neden ve Sonuçların Belirlenmesi. Önizleme. ,Paragraf Türleri: Neden-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları. İçeriği Tahmin Etmek için Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. ,Paragraf temellerini gözden geçirme. Çıkarım Yapma. Çevrimiçi araştırma yapma.,Daha iyi paragraflar oluşturma. Paragraflardaki Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. Tahmin Etme. ,Makaleye giriş. Tez cümlesi, giriş, gelişme paragrafları, sonuç. Ana ve Destekleyici Fikirlerin Belirlenmesi. Çıkarım Yapma.,Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş kelimeleri ve cümleleri. Gerçekleri ve Görüşleri Tanıma. Önizleme. ,Karşılaştırma denemeleri. Bir karşılaştırma denemesinin organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. Bir Konunun Lehinde ve Aleyhinde Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. ,Karşılaştırma denemeleri. Karşılaştırma denemesinin ana hatları. Özgün öğrenci yazısı. Paragraflarda Ana Fikirlerin Belirlenmesi. Tarama. ,Sebep-Sonuç Denemeleri. Bir Neden-Sonuç Kompozisyonunun Organizasyonu. Örnek Sebep-Sonuç Kompozisyonu. Olay Sırasını Tanıma. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. ,Sebep-Sonuç denemeleri. Bir Neden-Sonuç denemesinin ana hatları. Bir Neden-Sonuç denemesinde dil ile çalışma. Özgün öğrenci yazıları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi alan öğrenciler, ana fikirleri, destekleyici ayrıntıları, mantıksal veya anlatı dizilerini belirleyerek bir pasajın anlamını tespit etmek için kapsamlı okuma becerileri uygular.9A
Yazılı bir eserin altında yatan örtük varsayımları ve değerleri tanır.6A
Bir metinde sunulan fikirleri ve argümanları mantıksal geçerliliklerini, çıkarımlarını ve metnin ötesindeki fikirlerle ilişkilerini belirleyerek analiz eder.6A
Okuyucuları ikna etmek için yazılı eserlerde kullanılan retorik yapıları tanır ve gerçekler ile fikirler arasında karşılaştırma yapar.6A
Bir hedef kitlenin ihtiyaçlarını ve değerlerini analiz ederek yazılı iletişimi yapılandırır.10A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı ve beklentiler. Yazmaya giriş. Düzgün cümleler yazma. Akademik yazının özellikleri. Tarama.
2Yazma süreci: Fikirleri keşfetme, ön yazma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme. Seyahat. Tahmin etme.
3Fikirleri keşfetme, ön yazma ve düzenleme. Ana Fikir için Gözden Geçirme Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
4Paragraf nedir? Konu cümlesi, destek, bütünlük, tutarlılık. Bağlamdan Anlamı Belirleme. Paragraf İçinde Ana Fikirleri Belirleme.
5Paragraf Türleri: Tanımlayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları. Neden ve Sonuçların Belirlenmesi. Önizleme.
6Paragraf Türleri: Neden-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları. İçeriği Tahmin Etmek için Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma.
7Paragraf temellerini gözden geçirme. Çıkarım Yapma. Çevrimiçi araştırma yapma.
8Daha iyi paragraflar oluşturma. Paragraflardaki Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. Tahmin Etme.
9Makaleye giriş. Tez cümlesi, giriş, gelişme paragrafları, sonuç. Ana ve Destekleyici Fikirlerin Belirlenmesi. Çıkarım Yapma.
10Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş kelimeleri ve cümleleri. Gerçekleri ve Görüşleri Tanıma. Önizleme.
11Karşılaştırma denemeleri. Bir karşılaştırma denemesinin organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. Bir Konunun Lehinde ve Aleyhinde Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme.
12Karşılaştırma denemeleri. Karşılaştırma denemesinin ana hatları. Özgün öğrenci yazısı. Paragraflarda Ana Fikirlerin Belirlenmesi. Tarama.
13Sebep-Sonuç Denemeleri. Bir Neden-Sonuç Kompozisyonunun Organizasyonu. Örnek Sebep-Sonuç Kompozisyonu. Olay Sırasını Tanıma. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
14Sebep-Sonuç denemeleri. Bir Neden-Sonuç denemesinin ana hatları. Bir Neden-Sonuç denemesinde dil ile çalışma. Özgün öğrenci yazıları.
Kaynak
Folse, K. S., Solomon, E. V., Clabeaux D. (2014). Great Writing: From Great Paragraphs to Great Essays (New Edition) - Edition 3. Cengage LearningInternet Anderson, N. J. (2013). Active Skills for Reading 3 - Edition 3. Cengage LearningInternet

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08