Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için öğretimin bireyselleştirilmesi ve kişiselleştirilmesi ile ilgili teori ve uygulamaları araştırmaktadır. Katılımcılar, tüm öğrenciler için ilgi çekici ve etkili öğrenme deneyimleri yaratmak amacıyla öğretim, ders tasarımı ve değerlendirmeyi farklılaştırmaya yönelik çeşitli strateji ve yaklaşımları inceleyeceklerdir. Beyin uyumlu teoriler, kişiselleştirilmiş öğrenme uygulamaları ve farklılaştırılmış öğretim stratejilerinin derinlemesine incelenmesi sayesinde eğitimciler, öğretimlerini her öğrencinin kendine özgü ihtiyaçlarına göre uyarlayabilecek bilgi ve becerilerle donatılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bireyselleştirme ve Adaptasyona Giriş
,Öğrenciler Hakkında Her Şey
,Beyin Uyumlu Öğretme ve Öğrenme Teorileri,
Farklılaştırma Hakkında Her Şey,Farklılaştırmak İçerik, Süreç, Ürün, Çevre ,
Farklılaştırılmış Ders Tasarımı,Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri,
Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri,
Uygulamada Kişiselleştirilmiş Öğrenme: Zorluklar, yaklaşımlar ve ICT,
Öğrencilerin Ön Değerlendirmesi,Öğrenci Gelişiminin Desteklenmesi: Geri Bildirim,Farklılaştırılmış Bir Sınıfta Değerlendirme ,
Sınıf Yönetimi,Farklılaştırılmış Ders Planlama için Ek Ders Planlama Bileşenleri
Müfredat; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Benzersiz ilgi alanlarından, bireysel tarzlardan ve özel ihtiyaçlardan faydalanmak, çalışmayı ve öğrenmeyi anlamlı ve özgün hale getirebilir.10, 12, 14, 16, 2, 3, 5, 9A, E
Her bir öğrencinin akademik ve kişisel ilgi alanlarına göre tanınması10, 12, 14, 16, 2, 5, 9A, E
Öğrencilerin, velilerin, destek personelinin ve öğretmenlerin katkılarının, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını, ilgi alanlarını ve öğrenme stillerini ele almak için her yerde öğrenmeye yönelik bir yol sağladığı kişisel öğrenme planlarıyla öğrencilerin katılımını sağlayın10, 12, 14, 16, 2, 3, 5, 9A, E
Öğrencilerle bulundukları yerde tanışın, nerede olmaları gerektiğini belirleyin ve onları oraya götürmek için doğru yakınsal gelişim alanını bulun ve iskeleleyin.10, 12, 14, 16, 2, 3, 5, 9A, E
Bireysel ihtiyaçlarını karşılayan, yakınsal gelişim alanlarını yansıtan ve kişisel öğrenme hızlarında ilerlemeleri için kaynaklara erişme fırsatı veren bir müfredat hazırlamak10, 12, 14, 16, 2, 3, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bireyselleştirme ve Adaptasyona Giriş
2Öğrenciler Hakkında Her Şey
3Beyin Uyumlu Öğretme ve Öğrenme Teorileri
4
Farklılaştırma Hakkında Her Şey
5Farklılaştırmak İçerik, Süreç, Ürün, Çevre
6
Farklılaştırılmış Ders Tasarımı
7Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri
8
Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri
9
Uygulamada Kişiselleştirilmiş Öğrenme: Zorluklar, yaklaşımlar ve ICT
10
Öğrencilerin Ön Değerlendirmesi
11Öğrenci Gelişiminin Desteklenmesi: Geri Bildirim
12Farklılaştırılmış Bir Sınıfta Değerlendirme
13
Sınıf Yönetimi
14Farklılaştırılmış Ders Planlama için Ek Ders Planlama Bileşenleri
Müfredat
Kaynak
Farklılaştırılmış Öğretimi Destekleme: Bir PLC Yaklaşımı, 3. Bölüm İngilizce Dil Öğrenenler için Beyin Uyumlu Farklılaştırılmış Öğretim Farklılaştırılmış Öğretim için Ders Tasarımı, 4-9. Sınıflar, 1. Bölüm İngilizce Dil Öğrenenler için Beyin Uyumlu Farklılaştırılmış Öğretim, 1. Bölüm: Öğretimi Farklılaştırmak Farklılaştırılmış Öğretimi Destekleme: Bir PLC Yaklaşımı, 4-5-6. Bölümler Farklılaştırılmış Öğretim için Ders Tasarımı, 4-9. Sınıflar, 2. Bölüm Farklılaştırılmış Öğretim Teori & Uygulama (Süleyman Avcı & Arzu Yüksel), 1. Bölüm - F 21. Yüzyılda Öğrenmeyi Kişiselleştirme, 9. Bölüm Farklılaştırılmış Öğretimin Ötesinde, 5. Bölüm MERKEZDEKİ ÖĞRENCİLER, Zihin Alışkanlıkları ile Kişiselleştirilmiş Öğrenme, 6. Bölüm Farklılaştırılmış Öğretim için Ders Tasarımı, 4-9. Sınıflar, 4. Bölüm İngilizce Dil Öğrenenler için Beyin Uyumlu Farklılaştırılmış Öğretim, 32-36. Bölümler Farklılaştırılmış Öğretim için Ders Tasarımı, 4-9. Sınıflar, 5. Bölüm

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati339
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)19
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(19/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için öğretimin bireyselleştirilmesi ve kişiselleştirilmesi ile ilgili teori ve uygulamaları araştırmaktadır. Katılımcılar, tüm öğrenciler için ilgi çekici ve etkili öğrenme deneyimleri yaratmak amacıyla öğretim, ders tasarımı ve değerlendirmeyi farklılaştırmaya yönelik çeşitli strateji ve yaklaşımları inceleyeceklerdir. Beyin uyumlu teoriler, kişiselleştirilmiş öğrenme uygulamaları ve farklılaştırılmış öğretim stratejilerinin derinlemesine incelenmesi sayesinde eğitimciler, öğretimlerini her öğrencinin kendine özgü ihtiyaçlarına göre uyarlayabilecek bilgi ve becerilerle donatılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bireyselleştirme ve Adaptasyona Giriş
,Öğrenciler Hakkında Her Şey
,Beyin Uyumlu Öğretme ve Öğrenme Teorileri,
Farklılaştırma Hakkında Her Şey,Farklılaştırmak İçerik, Süreç, Ürün, Çevre ,
Farklılaştırılmış Ders Tasarımı,Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri,
Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri,
Uygulamada Kişiselleştirilmiş Öğrenme: Zorluklar, yaklaşımlar ve ICT,
Öğrencilerin Ön Değerlendirmesi,Öğrenci Gelişiminin Desteklenmesi: Geri Bildirim,Farklılaştırılmış Bir Sınıfta Değerlendirme ,
Sınıf Yönetimi,Farklılaştırılmış Ders Planlama için Ek Ders Planlama Bileşenleri
Müfredat; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Benzersiz ilgi alanlarından, bireysel tarzlardan ve özel ihtiyaçlardan faydalanmak, çalışmayı ve öğrenmeyi anlamlı ve özgün hale getirebilir.10, 12, 14, 16, 2, 3, 5, 9A, E
Her bir öğrencinin akademik ve kişisel ilgi alanlarına göre tanınması10, 12, 14, 16, 2, 5, 9A, E
Öğrencilerin, velilerin, destek personelinin ve öğretmenlerin katkılarının, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını, ilgi alanlarını ve öğrenme stillerini ele almak için her yerde öğrenmeye yönelik bir yol sağladığı kişisel öğrenme planlarıyla öğrencilerin katılımını sağlayın10, 12, 14, 16, 2, 3, 5, 9A, E
Öğrencilerle bulundukları yerde tanışın, nerede olmaları gerektiğini belirleyin ve onları oraya götürmek için doğru yakınsal gelişim alanını bulun ve iskeleleyin.10, 12, 14, 16, 2, 3, 5, 9A, E
Bireysel ihtiyaçlarını karşılayan, yakınsal gelişim alanlarını yansıtan ve kişisel öğrenme hızlarında ilerlemeleri için kaynaklara erişme fırsatı veren bir müfredat hazırlamak10, 12, 14, 16, 2, 3, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bireyselleştirme ve Adaptasyona Giriş
2Öğrenciler Hakkında Her Şey
3Beyin Uyumlu Öğretme ve Öğrenme Teorileri
4
Farklılaştırma Hakkında Her Şey
5Farklılaştırmak İçerik, Süreç, Ürün, Çevre
6
Farklılaştırılmış Ders Tasarımı
7Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri
8
Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri
9
Uygulamada Kişiselleştirilmiş Öğrenme: Zorluklar, yaklaşımlar ve ICT
10
Öğrencilerin Ön Değerlendirmesi
11Öğrenci Gelişiminin Desteklenmesi: Geri Bildirim
12Farklılaştırılmış Bir Sınıfta Değerlendirme
13
Sınıf Yönetimi
14Farklılaştırılmış Ders Planlama için Ek Ders Planlama Bileşenleri
Müfredat
Kaynak
Farklılaştırılmış Öğretimi Destekleme: Bir PLC Yaklaşımı, 3. Bölüm İngilizce Dil Öğrenenler için Beyin Uyumlu Farklılaştırılmış Öğretim Farklılaştırılmış Öğretim için Ders Tasarımı, 4-9. Sınıflar, 1. Bölüm İngilizce Dil Öğrenenler için Beyin Uyumlu Farklılaştırılmış Öğretim, 1. Bölüm: Öğretimi Farklılaştırmak Farklılaştırılmış Öğretimi Destekleme: Bir PLC Yaklaşımı, 4-5-6. Bölümler Farklılaştırılmış Öğretim için Ders Tasarımı, 4-9. Sınıflar, 2. Bölüm Farklılaştırılmış Öğretim Teori & Uygulama (Süleyman Avcı & Arzu Yüksel), 1. Bölüm - F 21. Yüzyılda Öğrenmeyi Kişiselleştirme, 9. Bölüm Farklılaştırılmış Öğretimin Ötesinde, 5. Bölüm MERKEZDEKİ ÖĞRENCİLER, Zihin Alışkanlıkları ile Kişiselleştirilmiş Öğrenme, 6. Bölüm Farklılaştırılmış Öğretim için Ders Tasarımı, 4-9. Sınıflar, 4. Bölüm İngilizce Dil Öğrenenler için Beyin Uyumlu Farklılaştırılmış Öğretim, 32-36. Bölümler Farklılaştırılmış Öğretim için Ders Tasarımı, 4-9. Sınıflar, 5. Bölüm

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08