Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİNDE MATERYAL TASARIMI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları The course will make use of various resources to assist in achieving its goals: Textbooks and Research Papers will be used to cover materials development theories, methodologies, and best practices. At the samt time, online materials and videos will be incorporated to offer ready-made teaching materials and interactive resources for language learners. Students will also conduct collaborative projects, the purpose of which are to engage students in collaborative projects where they work together to develop teaching materials, fostering teamwork and creativity.
Dersin AmacıBu dersin amacı İngilizce Öğretmenliği Öğrencileri etkili ve ilgi çekici dil öğrenme materyalleri oluşturma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu kurs, materyal geliştirmenin teorik temellerine dayanarak dil öğrenme prensiplerini, öğrenme stillerini ve pedagojik yaklaşımları inceleyecektir. Öğrenciler, farklı dil seviyelerine ve öğrenme bağlamlarına uygun ders planları, etkinlikler, çoklu ortam kaynakları ve değerlendirmeleri tasarlama konusunda pratik deneyim kazanacaklardır. Kursun sonunda öğrenciler, materyal geliştirme sürecini kapsamlı bir şekilde anlayacak ve dil öğrenmeyi kolaylaştıran, öğrenci katılımını teşvik eden yenilikçi kaynaklar oluşturma yeteneğine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,MATERIALS FOR TEACHING VOCABULARY- Paul Nation
,How to prepare materials for teaching vocabulary
,How to prepare materials for teaching grammar
,Materials for the Teaching of Grammar- Jeff Stranks
,Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara
,Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara
,Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao
,Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao
,Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson
,Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson
,Materials for Developing Writing Skills- Ken Hyland
,: Are Materials Developing?- Brian Tomlinson,Revisions and conclusions; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler, mevcut öğretim materyallerini eleştirel bir şekilde analiz etme yeteneği geliştirirF
güçlü yönleri, zayıf yönleri ve iyileştirme alanlarını belirlerF
farklı öğrenici ihtiyaçlarına ve bağlamlara uygun olarak materyalleri adapte etme ve değiştirme yetenekleri kazanırF
belirli öğrenme hedeflerine yönelik etkili ve orijinal öğretim materyalleri oluşturarak yenilikçi düşünmeye teşvik ederF
ders, teknoloji araçlarını ve dijital kaynakları öğrenme deneyimini artırmak için entegre etme becerilerini geliştirirF
öğrenciler, farklı öğrenenler için materyal geliştirmede kültürel duyarlılığın önemini anlarF
öğrenciler oluşturdukları materyallerin etkililiğini değerlendirerek ve bilinçli iyileştirmeler yaparak yansıtıcı uygulamaya katılırF
işbirliği ve İletişim projeleri, materyal geliştirme üzerinde birlikte çalışırken takım çalışması ve iletişim becerilerini artırırF
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişPowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
2MATERIALS FOR TEACHING VOCABULARY- Paul Nation
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
3How to prepare materials for teaching vocabulary
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
4How to prepare materials for teaching grammar
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
5Materials for the Teaching of Grammar- Jeff Stranks
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
6Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
7Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
8Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
9Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
10Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
11Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
12Materials for Developing Writing Skills- Ken Hyland
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
13: Are Materials Developing?- Brian TomlinsonPowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
14Revisions and conclusionsPowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
Kaynak
McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide. John Wiley & Sons. Tomlinson, B. (Ed.). (2023). Developing materials for language teaching. Bloomsbury Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme2612
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler188
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİNDE MATERYAL TASARIMI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları The course will make use of various resources to assist in achieving its goals: Textbooks and Research Papers will be used to cover materials development theories, methodologies, and best practices. At the samt time, online materials and videos will be incorporated to offer ready-made teaching materials and interactive resources for language learners. Students will also conduct collaborative projects, the purpose of which are to engage students in collaborative projects where they work together to develop teaching materials, fostering teamwork and creativity.
Dersin AmacıBu dersin amacı İngilizce Öğretmenliği Öğrencileri etkili ve ilgi çekici dil öğrenme materyalleri oluşturma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu kurs, materyal geliştirmenin teorik temellerine dayanarak dil öğrenme prensiplerini, öğrenme stillerini ve pedagojik yaklaşımları inceleyecektir. Öğrenciler, farklı dil seviyelerine ve öğrenme bağlamlarına uygun ders planları, etkinlikler, çoklu ortam kaynakları ve değerlendirmeleri tasarlama konusunda pratik deneyim kazanacaklardır. Kursun sonunda öğrenciler, materyal geliştirme sürecini kapsamlı bir şekilde anlayacak ve dil öğrenmeyi kolaylaştıran, öğrenci katılımını teşvik eden yenilikçi kaynaklar oluşturma yeteneğine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,MATERIALS FOR TEACHING VOCABULARY- Paul Nation
,How to prepare materials for teaching vocabulary
,How to prepare materials for teaching grammar
,Materials for the Teaching of Grammar- Jeff Stranks
,Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara
,Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara
,Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao
,Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao
,Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson
,Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson
,Materials for Developing Writing Skills- Ken Hyland
,: Are Materials Developing?- Brian Tomlinson,Revisions and conclusions; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler, mevcut öğretim materyallerini eleştirel bir şekilde analiz etme yeteneği geliştirirF
güçlü yönleri, zayıf yönleri ve iyileştirme alanlarını belirlerF
farklı öğrenici ihtiyaçlarına ve bağlamlara uygun olarak materyalleri adapte etme ve değiştirme yetenekleri kazanırF
belirli öğrenme hedeflerine yönelik etkili ve orijinal öğretim materyalleri oluşturarak yenilikçi düşünmeye teşvik ederF
ders, teknoloji araçlarını ve dijital kaynakları öğrenme deneyimini artırmak için entegre etme becerilerini geliştirirF
öğrenciler, farklı öğrenenler için materyal geliştirmede kültürel duyarlılığın önemini anlarF
öğrenciler oluşturdukları materyallerin etkililiğini değerlendirerek ve bilinçli iyileştirmeler yaparak yansıtıcı uygulamaya katılırF
işbirliği ve İletişim projeleri, materyal geliştirme üzerinde birlikte çalışırken takım çalışması ve iletişim becerilerini artırırF
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişPowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
2MATERIALS FOR TEACHING VOCABULARY- Paul Nation
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
3How to prepare materials for teaching vocabulary
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
4How to prepare materials for teaching grammar
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
5Materials for the Teaching of Grammar- Jeff Stranks
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
6Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
7Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
8Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
9Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
10Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
11Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
12Materials for Developing Writing Skills- Ken Hyland
PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
13: Are Materials Developing?- Brian TomlinsonPowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
14Revisions and conclusionsPowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır
Kaynak
McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide. John Wiley & Sons. Tomlinson, B. (Ed.). (2023). Developing materials for language teaching. Bloomsbury Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08