Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, (1) öğrencileri yabancı dil olarak İngilizce, Uluslararası dil olarak İngilizce, anadil konuşmacısı gibi temel sosyolinguistik kavramlarla tanıştırmak, (2) dünya İngilizcelerinin farklı modellerini açıklamak, (3) onlara ortak bir dil olarak İngilizce kavramını ve İngilizcenin sahipliğini tanıtmak, (4) bir lingua franca olarak İngilizce'nin İngilizce öğretimi için çıkarımları açıklamak, (5) farklı kültürel parametreleri öğremek, (6) kültür ile klişeleştirme ve kültürlerarası edinç arasındaki bağlantı hakkında bir farkındalık yaratmak ve (7) dil, kültür ve Dünya İngilizcesi arasındaki bağlantıyı anlatmaktur.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş
Anahtar toplumdilbilimsel kavramlar (Andy Kirkpatrick) ,Dünya İngilizcesi modelleri (Andy Kirkpatrick),Dünya İngilizcelerinde Kültürleşme (Sridhar)
,Nijerya romanında İngilizce (Bamiro),Dilsel yaratıcılık ve dünya İngiliz edebiyatları (Kachru),Lingua franca olarak İngilizce dilbilgisi (Björkman),İngilizce öğretimi için çıkarımlar (Andy Kirkpatrick)
,Dil ve kültür (George Yule),Dil, kültür ve kimlik (Douglas Brown),Sözsüz İletişim (Douglas Brown),Sözsüz İletişim (Douglas Brown)
Sunumlar,Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu),Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu),Terkar ve sonuç çıkarma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kursun sonunda öğrenciler (1) temel sosyolinguistik kavramları tanımlayabilir (2) dünya İngilizcelerinin farklı modellerini bilecek, (3) lingua franca olarak İngilizce kavramını ve İngilizcenin sahipliğini anlayabilbilecek, (4) İngiliz dili öğretiminde lingua franca olarak İngilizcenin etkilerini kullanabilecek, (5) farklı kültürel parametreleri tanımlayab'lecek ve (6) dil, kültür ve Dünya İngilizcesi arasındaki bağlantıyı anlayabilecektir.2E
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş
Anahtar toplumdilbilimsel kavramlar (Andy Kirkpatrick)
Kirkpatrick (2007). Bölüm 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak
2Dünya İngilizcesi modelleri (Andy Kirkpatrick) Kirkpatrick (2007). Bölüm 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak
3Dünya İngilizcelerinde Kültürleşme (Sridhar)
Sridhar (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak
4Nijerya romanında İngilizce (Bamiro)Bamiro (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak
5Dilsel yaratıcılık ve dünya İngiliz edebiyatları (Kachru)Kaçru (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak
6Lingua franca olarak İngilizce dilbilgisi (Björkman) Björkman (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak
7İngilizce öğretimi için çıkarımlar (Andy Kirkpatrick)
Kirkpatrick (2007). İkinci bölüm - PowerPoint sunumu hazırlamak
8Dil ve kültür (George Yule)Yule (2014). s. 271-281. - PowerPoint sunumu hazırlamak
9Dil, kültür ve kimlik (Douglas Brown)Brown (2014). Yedinci Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlamak
10Sözsüz İletişim (Douglas Brown)Brown (2014). s. 231-234 - PowerPoint sunumu hazırlamak
11Sözsüz İletişim (Douglas Brown)
Sunumlar
Taking notes of the group presentations Group assignment
12Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu)Kumaravadivelu (2003). 12. Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlama
13Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu)Kumaravadivelu (2003). 12. Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlama
14Terkar ve sonuç çıkarma - PowerPoint sunumu hazırlamak - İçeriğin özetlenmesi - Sonuç çıkarmak
Kaynak
Brown, H. D. (2014). Principles of language learning and teaching: A course in second language acquisition (6th edition). Pearson Education, Inc. NY. Chapelle, C. A. (2013). the encyclopedia of applied linguistics. Oxford: Blackwell/Wiley. Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond Methods: Macrostrategies for Language Teaching. Yale University Press. Yule, G. (2014). The study of language (5th edition). Cambridge: Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı236
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, (1) öğrencileri yabancı dil olarak İngilizce, Uluslararası dil olarak İngilizce, anadil konuşmacısı gibi temel sosyolinguistik kavramlarla tanıştırmak, (2) dünya İngilizcelerinin farklı modellerini açıklamak, (3) onlara ortak bir dil olarak İngilizce kavramını ve İngilizcenin sahipliğini tanıtmak, (4) bir lingua franca olarak İngilizce'nin İngilizce öğretimi için çıkarımları açıklamak, (5) farklı kültürel parametreleri öğremek, (6) kültür ile klişeleştirme ve kültürlerarası edinç arasındaki bağlantı hakkında bir farkındalık yaratmak ve (7) dil, kültür ve Dünya İngilizcesi arasındaki bağlantıyı anlatmaktur.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş
Anahtar toplumdilbilimsel kavramlar (Andy Kirkpatrick) ,Dünya İngilizcesi modelleri (Andy Kirkpatrick),Dünya İngilizcelerinde Kültürleşme (Sridhar)
,Nijerya romanında İngilizce (Bamiro),Dilsel yaratıcılık ve dünya İngiliz edebiyatları (Kachru),Lingua franca olarak İngilizce dilbilgisi (Björkman),İngilizce öğretimi için çıkarımlar (Andy Kirkpatrick)
,Dil ve kültür (George Yule),Dil, kültür ve kimlik (Douglas Brown),Sözsüz İletişim (Douglas Brown),Sözsüz İletişim (Douglas Brown)
Sunumlar,Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu),Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu),Terkar ve sonuç çıkarma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kursun sonunda öğrenciler (1) temel sosyolinguistik kavramları tanımlayabilir (2) dünya İngilizcelerinin farklı modellerini bilecek, (3) lingua franca olarak İngilizce kavramını ve İngilizcenin sahipliğini anlayabilbilecek, (4) İngiliz dili öğretiminde lingua franca olarak İngilizcenin etkilerini kullanabilecek, (5) farklı kültürel parametreleri tanımlayab'lecek ve (6) dil, kültür ve Dünya İngilizcesi arasındaki bağlantıyı anlayabilecektir.2E
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş
Anahtar toplumdilbilimsel kavramlar (Andy Kirkpatrick)
Kirkpatrick (2007). Bölüm 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak
2Dünya İngilizcesi modelleri (Andy Kirkpatrick) Kirkpatrick (2007). Bölüm 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak
3Dünya İngilizcelerinde Kültürleşme (Sridhar)
Sridhar (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak
4Nijerya romanında İngilizce (Bamiro)Bamiro (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak
5Dilsel yaratıcılık ve dünya İngiliz edebiyatları (Kachru)Kaçru (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak
6Lingua franca olarak İngilizce dilbilgisi (Björkman) Björkman (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak
7İngilizce öğretimi için çıkarımlar (Andy Kirkpatrick)
Kirkpatrick (2007). İkinci bölüm - PowerPoint sunumu hazırlamak
8Dil ve kültür (George Yule)Yule (2014). s. 271-281. - PowerPoint sunumu hazırlamak
9Dil, kültür ve kimlik (Douglas Brown)Brown (2014). Yedinci Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlamak
10Sözsüz İletişim (Douglas Brown)Brown (2014). s. 231-234 - PowerPoint sunumu hazırlamak
11Sözsüz İletişim (Douglas Brown)
Sunumlar
Taking notes of the group presentations Group assignment
12Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu)Kumaravadivelu (2003). 12. Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlama
13Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu)Kumaravadivelu (2003). 12. Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlama
14Terkar ve sonuç çıkarma - PowerPoint sunumu hazırlamak - İçeriğin özetlenmesi - Sonuç çıkarmak
Kaynak
Brown, H. D. (2014). Principles of language learning and teaching: A course in second language acquisition (6th edition). Pearson Education, Inc. NY. Chapelle, C. A. (2013). the encyclopedia of applied linguistics. Oxford: Blackwell/Wiley. Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond Methods: Macrostrategies for Language Teaching. Yale University Press. Yule, G. (2014). The study of language (5th edition). Cambridge: Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08