Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, (1) öğrencileri yabancı dil olarak İngilizce, Uluslararası dil olarak İngilizce, anadil konuşmacısı gibi temel sosyolinguistik kavramlarla tanıştırmak, (2) dünya İngilizcelerinin farklı modellerini açıklamak, (3) onlara ortak bir dil olarak İngilizce kavramını ve İngilizcenin sahipliğini tanıtmak, (4) bir lingua franca olarak İngilizce'nin İngilizce öğretimi için çıkarımları açıklamak, (5) farklı kültürel parametreleri öğremek, (6) kültür ile klişeleştirme ve kültürlerarası edinç arasındaki bağlantı hakkında bir farkındalık yaratmak ve (7) dil, kültür ve Dünya İngilizcesi arasındaki bağlantıyı anlatmaktur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş Anahtar toplumdilbilimsel kavramlar (Andy Kirkpatrick) ,Dünya İngilizcesi modelleri (Andy Kirkpatrick),Dünya İngilizcelerinde Kültürleşme (Sridhar) ,Nijerya romanında İngilizce (Bamiro),Dilsel yaratıcılık ve dünya İngiliz edebiyatları (Kachru),Lingua franca olarak İngilizce dilbilgisi (Björkman),İngilizce öğretimi için çıkarımlar (Andy Kirkpatrick) ,Dil ve kültür (George Yule),Dil, kültür ve kimlik (Douglas Brown),Sözsüz İletişim (Douglas Brown),Sözsüz İletişim (Douglas Brown) Sunumlar,Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu),Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu),Terkar ve sonuç çıkarma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kursun sonunda öğrenciler (1) temel sosyolinguistik kavramları tanımlayabilir (2) dünya İngilizcelerinin farklı modellerini bilecek, (3) lingua franca olarak İngilizce kavramını ve İngilizcenin sahipliğini anlayabilbilecek, (4) İngiliz dili öğretiminde lingua franca olarak İngilizcenin etkilerini kullanabilecek, (5) farklı kültürel parametreleri tanımlayab'lecek ve (6) dil, kültür ve Dünya İngilizcesi arasındaki bağlantıyı anlayabilecektir. | 2 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş Anahtar toplumdilbilimsel kavramlar (Andy Kirkpatrick) | Kirkpatrick (2007). Bölüm 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak |
2 | Dünya İngilizcesi modelleri (Andy Kirkpatrick) | Kirkpatrick (2007). Bölüm 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak |
3 | Dünya İngilizcelerinde Kültürleşme (Sridhar) | Sridhar (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak |
4 | Nijerya romanında İngilizce (Bamiro) | Bamiro (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak |
5 | Dilsel yaratıcılık ve dünya İngiliz edebiyatları (Kachru) | Kaçru (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak |
6 | Lingua franca olarak İngilizce dilbilgisi (Björkman) | Björkman (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak |
7 | İngilizce öğretimi için çıkarımlar (Andy Kirkpatrick) | Kirkpatrick (2007). İkinci bölüm - PowerPoint sunumu hazırlamak |
8 | Dil ve kültür (George Yule) | Yule (2014). s. 271-281. - PowerPoint sunumu hazırlamak |
9 | Dil, kültür ve kimlik (Douglas Brown) | Brown (2014). Yedinci Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlamak |
10 | Sözsüz İletişim (Douglas Brown) | Brown (2014). s. 231-234 - PowerPoint sunumu hazırlamak |
11 | Sözsüz İletişim (Douglas Brown) Sunumlar | Taking notes of the group presentations Group assignment |
12 | Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu) | Kumaravadivelu (2003). 12. Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlama |
13 | Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu) | Kumaravadivelu (2003). 12. Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlama |
14 | Terkar ve sonuç çıkarma | - PowerPoint sunumu hazırlamak - İçeriğin özetlenmesi - Sonuç çıkarmak |
Kaynak |
Brown, H. D. (2014). Principles of language learning and teaching: A course in second language acquisition (6th edition). Pearson Education, Inc. NY. Chapelle, C. A. (2013). the encyclopedia of applied linguistics. Oxford: Blackwell/Wiley. Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond Methods: Macrostrategies for Language Teaching. Yale University Press. Yule, G. (2014). The study of language (5th edition). Cambridge: Cambridge University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, (1) öğrencileri yabancı dil olarak İngilizce, Uluslararası dil olarak İngilizce, anadil konuşmacısı gibi temel sosyolinguistik kavramlarla tanıştırmak, (2) dünya İngilizcelerinin farklı modellerini açıklamak, (3) onlara ortak bir dil olarak İngilizce kavramını ve İngilizcenin sahipliğini tanıtmak, (4) bir lingua franca olarak İngilizce'nin İngilizce öğretimi için çıkarımları açıklamak, (5) farklı kültürel parametreleri öğremek, (6) kültür ile klişeleştirme ve kültürlerarası edinç arasındaki bağlantı hakkında bir farkındalık yaratmak ve (7) dil, kültür ve Dünya İngilizcesi arasındaki bağlantıyı anlatmaktur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş Anahtar toplumdilbilimsel kavramlar (Andy Kirkpatrick) ,Dünya İngilizcesi modelleri (Andy Kirkpatrick),Dünya İngilizcelerinde Kültürleşme (Sridhar) ,Nijerya romanında İngilizce (Bamiro),Dilsel yaratıcılık ve dünya İngiliz edebiyatları (Kachru),Lingua franca olarak İngilizce dilbilgisi (Björkman),İngilizce öğretimi için çıkarımlar (Andy Kirkpatrick) ,Dil ve kültür (George Yule),Dil, kültür ve kimlik (Douglas Brown),Sözsüz İletişim (Douglas Brown),Sözsüz İletişim (Douglas Brown) Sunumlar,Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu),Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu),Terkar ve sonuç çıkarma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kursun sonunda öğrenciler (1) temel sosyolinguistik kavramları tanımlayabilir (2) dünya İngilizcelerinin farklı modellerini bilecek, (3) lingua franca olarak İngilizce kavramını ve İngilizcenin sahipliğini anlayabilbilecek, (4) İngiliz dili öğretiminde lingua franca olarak İngilizcenin etkilerini kullanabilecek, (5) farklı kültürel parametreleri tanımlayab'lecek ve (6) dil, kültür ve Dünya İngilizcesi arasındaki bağlantıyı anlayabilecektir. | 2 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş Anahtar toplumdilbilimsel kavramlar (Andy Kirkpatrick) | Kirkpatrick (2007). Bölüm 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak |
2 | Dünya İngilizcesi modelleri (Andy Kirkpatrick) | Kirkpatrick (2007). Bölüm 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak |
3 | Dünya İngilizcelerinde Kültürleşme (Sridhar) | Sridhar (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak |
4 | Nijerya romanında İngilizce (Bamiro) | Bamiro (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak |
5 | Dilsel yaratıcılık ve dünya İngiliz edebiyatları (Kachru) | Kaçru (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak |
6 | Lingua franca olarak İngilizce dilbilgisi (Björkman) | Björkman (2013). Bir kitap bölümü - PowerPoint sunumu hazırlamak |
7 | İngilizce öğretimi için çıkarımlar (Andy Kirkpatrick) | Kirkpatrick (2007). İkinci bölüm - PowerPoint sunumu hazırlamak |
8 | Dil ve kültür (George Yule) | Yule (2014). s. 271-281. - PowerPoint sunumu hazırlamak |
9 | Dil, kültür ve kimlik (Douglas Brown) | Brown (2014). Yedinci Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlamak |
10 | Sözsüz İletişim (Douglas Brown) | Brown (2014). s. 231-234 - PowerPoint sunumu hazırlamak |
11 | Sözsüz İletişim (Douglas Brown) Sunumlar | Taking notes of the group presentations Group assignment |
12 | Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu) | Kumaravadivelu (2003). 12. Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlama |
13 | Kültürel bilincin yükseltilmesi (Kumaravadivelu) | Kumaravadivelu (2003). 12. Bölüm - PowerPoint sunumu hazırlama |
14 | Terkar ve sonuç çıkarma | - PowerPoint sunumu hazırlamak - İçeriğin özetlenmesi - Sonuç çıkarmak |
Kaynak |
Brown, H. D. (2014). Principles of language learning and teaching: A course in second language acquisition (6th edition). Pearson Education, Inc. NY. Chapelle, C. A. (2013). the encyclopedia of applied linguistics. Oxford: Blackwell/Wiley. Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond Methods: Macrostrategies for Language Teaching. Yale University Press. Yule, G. (2014). The study of language (5th edition). Cambridge: Cambridge University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |