Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİNLEME VE SESLETİM II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | British Council websitesi |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hedef dilin seslerini doğru bir şekilde kullanmak ve dinleme becerilerine etkin şekilde geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,1. What is in a name? 2. High achieving teenagers Kaynak: British Council Webiste,Telaffuz: Reduction of t Dinleme: How can more women get into politics Source: British Council Webistesi,1. How false information spreads 2. Winter teenagers Kaynak: British Council Webiste,Telaffuz: Intonation of tag questions Reduction of h sound Dinleme: 1. Family Structure 2. Sleeping for exam success Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Word stress in complaints Intonation of yes no and wh questions Dinleme: The best job in the world Source: British Council Webiste ,Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu,Telaffuz: Revisions of the Word stress in complaints Intonation of yes no and wh questions Dinleme: The fear factor Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Reductino of of Dinleme: 1. Is social media good for you 2. The influencers making a difference on TIKTOK Source: British Council Webiste ,Telaffuz: Reductino of to Dinleme: How to improve your memory Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Reduction of used to and use to Dinleme: How to study Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Rising and falling intonation for positive and negative stress Dinleme: My hero Source: British Council Webistesi,Telaffuz: Word stress for emphasis Dinleme: British festivals Source: British Council Webistesi,Telaffuz: tekrarlama Dinleme: 1. The Filter Bubble 2. What kind of a student are you Source: British Council Websitesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler hedef dilin seslerini etkin şekilde kullanır. | 11, 5, 6, 9 | B, E |
Öğrenciler İngilizce'de kullanılan fonetik alfabeye öğrenerek kelimeleri doğru telaffuz eder. | 11, 5, 6, 9 | B, E |
Öğrenciler dinleme becerilerini geliştirir ve becerilerini dinleme materyalleri üzerinde uygular. | 11, 5, 6, 9 | B, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Dinlemede farklı dinleme becerileri ve üstbiliş üzerine Powerpoint sunumu hazırlama |
2 | 1. What is in a name? 2. High achieving teenagers Kaynak: British Council Webiste | -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
3 | Telaffuz: Reduction of t Dinleme: How can more women get into politics Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
4 | 1. How false information spreads 2. Winter teenagers Kaynak: British Council Webiste | -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
5 | Telaffuz: Intonation of tag questions Reduction of h sound Dinleme: 1. Family Structure 2. Sleeping for exam success Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
6 | Telaffuz: Word stress in complaints Intonation of yes no and wh questions Dinleme: The best job in the world Source: British Council Webiste | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
7 | Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu | Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu hazırlama |
8 | Telaffuz: Revisions of the Word stress in complaints Intonation of yes no and wh questions Dinleme: The fear factor Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
9 | Telaffuz: Reductino of of Dinleme: 1. Is social media good for you 2. The influencers making a difference on TIKTOK Source: British Council Webiste | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
10 | Telaffuz: Reductino of to Dinleme: How to improve your memory Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
11 | Telaffuz: Reduction of used to and use to Dinleme: How to study Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
12 | Telaffuz: Rising and falling intonation for positive and negative stress Dinleme: My hero Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
13 | Telaffuz: Word stress for emphasis Dinleme: British festivals Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
14 | Telaffuz: tekrarlama Dinleme: 1. The Filter Bubble 2. What kind of a student are you Source: British Council Websitesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
Kaynak |
Richards. J. C. & Sandy, C. (2008). Passages Ders Kitabı I. Cambridge University Press. Richards. J. C. & Sandy, C. (2008). Passages Ders Kitabı II. Cambridge University Press. |
IELTS dinleme aktiviteleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 5 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİNLEME VE SESLETİM II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | British Council websitesi |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hedef dilin seslerini doğru bir şekilde kullanmak ve dinleme becerilerine etkin şekilde geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,1. What is in a name? 2. High achieving teenagers Kaynak: British Council Webiste,Telaffuz: Reduction of t Dinleme: How can more women get into politics Source: British Council Webistesi,1. How false information spreads 2. Winter teenagers Kaynak: British Council Webiste,Telaffuz: Intonation of tag questions Reduction of h sound Dinleme: 1. Family Structure 2. Sleeping for exam success Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Word stress in complaints Intonation of yes no and wh questions Dinleme: The best job in the world Source: British Council Webiste ,Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu,Telaffuz: Revisions of the Word stress in complaints Intonation of yes no and wh questions Dinleme: The fear factor Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Reductino of of Dinleme: 1. Is social media good for you 2. The influencers making a difference on TIKTOK Source: British Council Webiste ,Telaffuz: Reductino of to Dinleme: How to improve your memory Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Reduction of used to and use to Dinleme: How to study Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Rising and falling intonation for positive and negative stress Dinleme: My hero Source: British Council Webistesi,Telaffuz: Word stress for emphasis Dinleme: British festivals Source: British Council Webistesi,Telaffuz: tekrarlama Dinleme: 1. The Filter Bubble 2. What kind of a student are you Source: British Council Websitesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler hedef dilin seslerini etkin şekilde kullanır. | 11, 5, 6, 9 | B, E |
Öğrenciler İngilizce'de kullanılan fonetik alfabeye öğrenerek kelimeleri doğru telaffuz eder. | 11, 5, 6, 9 | B, E |
Öğrenciler dinleme becerilerini geliştirir ve becerilerini dinleme materyalleri üzerinde uygular. | 11, 5, 6, 9 | B, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Dinlemede farklı dinleme becerileri ve üstbiliş üzerine Powerpoint sunumu hazırlama |
2 | 1. What is in a name? 2. High achieving teenagers Kaynak: British Council Webiste | -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
3 | Telaffuz: Reduction of t Dinleme: How can more women get into politics Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
4 | 1. How false information spreads 2. Winter teenagers Kaynak: British Council Webiste | -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
5 | Telaffuz: Intonation of tag questions Reduction of h sound Dinleme: 1. Family Structure 2. Sleeping for exam success Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
6 | Telaffuz: Word stress in complaints Intonation of yes no and wh questions Dinleme: The best job in the world Source: British Council Webiste | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
7 | Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu | Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu hazırlama |
8 | Telaffuz: Revisions of the Word stress in complaints Intonation of yes no and wh questions Dinleme: The fear factor Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
9 | Telaffuz: Reductino of of Dinleme: 1. Is social media good for you 2. The influencers making a difference on TIKTOK Source: British Council Webiste | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
10 | Telaffuz: Reductino of to Dinleme: How to improve your memory Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
11 | Telaffuz: Reduction of used to and use to Dinleme: How to study Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
12 | Telaffuz: Rising and falling intonation for positive and negative stress Dinleme: My hero Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
13 | Telaffuz: Word stress for emphasis Dinleme: British festivals Source: British Council Webistesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
14 | Telaffuz: tekrarlama Dinleme: 1. The Filter Bubble 2. What kind of a student are you Source: British Council Websitesi | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
Kaynak |
Richards. J. C. & Sandy, C. (2008). Passages Ders Kitabı I. Cambridge University Press. Richards. J. C. & Sandy, C. (2008). Passages Ders Kitabı II. Cambridge University Press. |
IELTS dinleme aktiviteleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |