Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DÜZEY OKUMA VE YAZMA I | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirmektir. Bu ders ayrıca öğrencilerin eleştirel düşünce becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Verilecek ödev hakkında bilgilendirme, Ödev: Okuma parçası,Ödev dönütü,Ödev: Okuma Parçası,Araştırma konusu hakkında karar vermek, Ödev: okuma parçası,Ödev: Okuma parçası, Araştırma konusu üzerinde çalışmak,Ödev: Okuma parçası, Karşılaştırma ve zıtlık makale türü, Ödev: Okuma parçası,Sebep ve sonuç makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası,Bölme ve sınıflandırma makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası, Kanıtlama makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası, son inceleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 14, 16, 9 | |
1. eleştirel okuma becerilerini geliştirebilecektir. | ||
2. düşüncelerini takım/grup çalışmasıyla ifade edebilecektir. | ||
3. düşünme ve sonuç almak için kullanılan stratejileri geliştirir. | ||
4. dilbilimi, noktalama ve sözdizimi kurallarını düzgün bir şekilde kullanabilecektir. | ||
5. sözbilim yapılarını anlayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Verilecek ödev hakkında bilgilendirme | |
3 | Ödev: Okuma parçası | |
4 | Ödev dönütü | |
5 | Ödev: Okuma Parçası | |
6 | Araştırma konusu hakkında karar vermek, Ödev: okuma parçası | |
7 | Ödev: Okuma parçası | |
8 | Araştırma konusu üzerinde çalışmak | |
9 | Ödev: Okuma parçası | |
10 | Karşılaştırma ve zıtlık makale türü, Ödev: Okuma parçası | |
11 | Sebep ve sonuç makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası | |
12 | Bölme ve sınıflandırma makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası | |
13 | Kanıtlama makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası | |
14 | son inceleme |
Kaynak |
Ready to Write ders kitabı APA Yazım Kuralları ve Kaynak Gösterme Biçimi |
Çeşitli yazılı metinler, kısa İngilizce hikâyeler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 30 | 60 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 20 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 20 | 60 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 40 | 80 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 382 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(382/30) | 13 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DÜZEY OKUMA VE YAZMA I | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirmektir. Bu ders ayrıca öğrencilerin eleştirel düşünce becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Verilecek ödev hakkında bilgilendirme, Ödev: Okuma parçası,Ödev dönütü,Ödev: Okuma Parçası,Araştırma konusu hakkında karar vermek, Ödev: okuma parçası,Ödev: Okuma parçası, Araştırma konusu üzerinde çalışmak,Ödev: Okuma parçası, Karşılaştırma ve zıtlık makale türü, Ödev: Okuma parçası,Sebep ve sonuç makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası,Bölme ve sınıflandırma makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası, Kanıtlama makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası, son inceleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 14, 16, 9 | |
1. eleştirel okuma becerilerini geliştirebilecektir. | ||
2. düşüncelerini takım/grup çalışmasıyla ifade edebilecektir. | ||
3. düşünme ve sonuç almak için kullanılan stratejileri geliştirir. | ||
4. dilbilimi, noktalama ve sözdizimi kurallarını düzgün bir şekilde kullanabilecektir. | ||
5. sözbilim yapılarını anlayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Verilecek ödev hakkında bilgilendirme | |
3 | Ödev: Okuma parçası | |
4 | Ödev dönütü | |
5 | Ödev: Okuma Parçası | |
6 | Araştırma konusu hakkında karar vermek, Ödev: okuma parçası | |
7 | Ödev: Okuma parçası | |
8 | Araştırma konusu üzerinde çalışmak | |
9 | Ödev: Okuma parçası | |
10 | Karşılaştırma ve zıtlık makale türü, Ödev: Okuma parçası | |
11 | Sebep ve sonuç makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası | |
12 | Bölme ve sınıflandırma makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası | |
13 | Kanıtlama makale türü, Ödev: Okuma yazma parçası | |
14 | son inceleme |
Kaynak |
Ready to Write ders kitabı APA Yazım Kuralları ve Kaynak Gösterme Biçimi |
Çeşitli yazılı metinler, kısa İngilizce hikâyeler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |