Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching (2nd edition). New York: Bloomsbury Publishing Plc. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT (3rd edition). UK: Blackwell Publishing Ltd. |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere ders kitabı analiz ve değerlendirmesinin temel prensiplerini tanıtmayı ve ders kitabı analiz ve değerlendirme sürecinde güncel çerçevelerle tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson,EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill,İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara ,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson ,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,İnigilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson,Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulaması,Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenciler -ders kitabı analiz ve değerlendirme arasındaki farkı bilir, - değerlendirme ve analiz ilkelerini öğrenir, - İç ve dış değerlendirme ve evrensel kriterler gibi farklı değerlendirme ve analiz, çerçevelerine aşina olur, Kullanacağı materyallerin içeriğini eleştirel bir şekilde analiz edip, değerlendirir, - ve kullanacağı ders kaynakları bireysel ihtiyaçlara göre tasarlayabilir | 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson | |
2 | EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill | |
3 | İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması | |
4 | Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara | |
5 | Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara | |
6 | Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson | |
7 | Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson | |
8 | MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi | |
9 | İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson | |
10 | İnigilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson | |
11 | Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson | |
12 | Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulaması | |
13 | Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath | |
14 | MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi |
Kaynak |
Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching (2nd edition). New York: Bloomsbury Publishing Plc. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT (3rd edition). UK: Blackwell Publishing Ltd. İzlenecek bir kaç video |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching (2nd edition). New York: Bloomsbury Publishing Plc. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT (3rd edition). UK: Blackwell Publishing Ltd. |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere ders kitabı analiz ve değerlendirmesinin temel prensiplerini tanıtmayı ve ders kitabı analiz ve değerlendirme sürecinde güncel çerçevelerle tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson,EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill,İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara ,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson ,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,İnigilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson,Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulaması,Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenciler -ders kitabı analiz ve değerlendirme arasındaki farkı bilir, - değerlendirme ve analiz ilkelerini öğrenir, - İç ve dış değerlendirme ve evrensel kriterler gibi farklı değerlendirme ve analiz, çerçevelerine aşina olur, Kullanacağı materyallerin içeriğini eleştirel bir şekilde analiz edip, değerlendirir, - ve kullanacağı ders kaynakları bireysel ihtiyaçlara göre tasarlayabilir | 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson | |
2 | EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill | |
3 | İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması | |
4 | Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara | |
5 | Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara | |
6 | Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson | |
7 | Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson | |
8 | MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi | |
9 | İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson | |
10 | İnigilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson | |
11 | Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson | |
12 | Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulaması | |
13 | Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath | |
14 | MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi |
Kaynak |
Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching (2nd edition). New York: Bloomsbury Publishing Plc. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT (3rd edition). UK: Blackwell Publishing Ltd. İzlenecek bir kaç video |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |