Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL ÖĞR. MATERYAL GELİŞTİRME VE ADAPTE ETME | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yabancı dil öğretiminde daha çok (teknolojik olmayan) ders araç gereçlerinin etkin şekilde kullanımını sağlamak. Mevcut materyallerin sınıf ve/veya öğrenci seviyesine, koşullarına göre uyarlamak. Uygun olmayan ders materyallerine ekleme ve modifiye yolu ile uygun hale getirmek. Ders konusuna göre uygun materyaller geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Malzemelerin Değerlendirilmesi ve Uyarlanması,Malzeme Geliştirme İlke ve Prosedürleri,Hedef Gruplar İçin Materyal Geliştirme,Dilbilgisi öğretimi için materyaller,Kelime Öğretme Materyali,Okuma Becerileri Geliştirme Materyali,Yazma Becerilerini Geliştirme Materyali,Konuşma Becerileri için Materyal Geliştirme,Ders Kitabı Dinleme Etkinlikleri,Kültürel Farkındalık için Malzemeler,Corpora and Materials,Materyal Geliştirme,Malzeme Geliştirmede Simülasyonlar,Okul Müfredatı İçinde Dil Desteği için Materyal Tasarlamada Öğrenci Öğretmenlerle Çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzemelerin Değerlendirilmesi ve Uyarlanması | |
2 | Malzeme Geliştirme İlke ve Prosedürleri | |
3 | Hedef Gruplar İçin Materyal Geliştirme | |
4 | Dilbilgisi öğretimi için materyaller | |
5 | Kelime Öğretme Materyali | |
6 | Okuma Becerileri Geliştirme Materyali | |
7 | Yazma Becerilerini Geliştirme Materyali | |
8 | Konuşma Becerileri için Materyal Geliştirme | |
9 | Ders Kitabı Dinleme Etkinlikleri | |
10 | Kültürel Farkındalık için Malzemeler | |
11 | Corpora and Materials | |
12 | Materyal Geliştirme | |
13 | Malzeme Geliştirmede Simülasyonlar | |
14 | Okul Müfredatı İçinde Dil Desteği için Materyal Tasarlamada Öğrenci Öğretmenlerle Çalışma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | ||||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL ÖĞR. MATERYAL GELİŞTİRME VE ADAPTE ETME | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yabancı dil öğretiminde daha çok (teknolojik olmayan) ders araç gereçlerinin etkin şekilde kullanımını sağlamak. Mevcut materyallerin sınıf ve/veya öğrenci seviyesine, koşullarına göre uyarlamak. Uygun olmayan ders materyallerine ekleme ve modifiye yolu ile uygun hale getirmek. Ders konusuna göre uygun materyaller geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Malzemelerin Değerlendirilmesi ve Uyarlanması,Malzeme Geliştirme İlke ve Prosedürleri,Hedef Gruplar İçin Materyal Geliştirme,Dilbilgisi öğretimi için materyaller,Kelime Öğretme Materyali,Okuma Becerileri Geliştirme Materyali,Yazma Becerilerini Geliştirme Materyali,Konuşma Becerileri için Materyal Geliştirme,Ders Kitabı Dinleme Etkinlikleri,Kültürel Farkındalık için Malzemeler,Corpora and Materials,Materyal Geliştirme,Malzeme Geliştirmede Simülasyonlar,Okul Müfredatı İçinde Dil Desteği için Materyal Tasarlamada Öğrenci Öğretmenlerle Çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzemelerin Değerlendirilmesi ve Uyarlanması | |
2 | Malzeme Geliştirme İlke ve Prosedürleri | |
3 | Hedef Gruplar İçin Materyal Geliştirme | |
4 | Dilbilgisi öğretimi için materyaller | |
5 | Kelime Öğretme Materyali | |
6 | Okuma Becerileri Geliştirme Materyali | |
7 | Yazma Becerilerini Geliştirme Materyali | |
8 | Konuşma Becerileri için Materyal Geliştirme | |
9 | Ders Kitabı Dinleme Etkinlikleri | |
10 | Kültürel Farkındalık için Malzemeler | |
11 | Corpora and Materials | |
12 | Materyal Geliştirme | |
13 | Malzeme Geliştirmede Simülasyonlar | |
14 | Okul Müfredatı İçinde Dil Desteği için Materyal Tasarlamada Öğrenci Öğretmenlerle Çalışma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | ||||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |