Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Selin ASLANTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler ve okullardaki uygulamalarını öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi ,Bireyselleştirme için yapılması gerekenler ,Müfredata dayalı değerlendirme ,Kaba değerlendirme ,Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama ,Değerlendirmede uyulması gereken kurallar ,Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme,Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler,Öğretimi uyarlama ,Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1,Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Örnek planların incelenmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini bilecektir. 1.1. Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri listeler. 1.2. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar.- Müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme gibi değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır. 1.3. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar. 1.4. Ölçüte bağımlı yeni ölçme aracı geliştirir. 1.5. Ölçme aracıyla ilgili gerekli düzeltmeleri yapar. | 10, 16, 4, 5, 6, 9 | F, H |
2. Dönem sonunda öğrenci kısa ve uzun dönemli eğitim amaçları belirleyebilecektir. 2.1. Kaynaştırma / Bütünleştirme için gerekenleri saptar. 2.2. Kaynaştırma/ Bütünleştirmeye uygun sınıf ortamını düzenler. 2.3. Eğitim amaçlarına uygun uyarlamalar planlar. 2.4. Uygulamanın nasıl gideceğine yönelik tahminde bulunur. | 5, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi | |
2 | Bireyselleştirme için yapılması gerekenler | Öğretimde bireyselleştirmeyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
3 | Müfredata dayalı değerlendirme | Değerlendirme yöntemleriyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
4 | Kaba değerlendirme | Değerlendirme yöntemleriyle ilgili okunan makalelerin raporunun yazımı |
5 | Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama | Ölçüt Bağımlı Ölçme araçlarıyla ilgili araştırma |
6 | Değerlendirmede uyulması gereken kurallar | Değerlendirme kurallarının ne olabileceğine yönelik beyin fırtınası |
7 | Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme | Öğretim amaçları belirlemeyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
8 | Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
9 | Öğretimi uyarlama | Kaynaştırma sınıfına yönelik uyarlama planının hazırlanması |
10 | Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
11 | Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
12 | Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var? | Bireyselleştirmeyle ilgili iyi örneklerin araştırılması |
13 | Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var? | Bireyselleştirme konusunda dünyadaki iyi örneklerle ilgili video sunumun hazırlanması |
14 | Örnek planların incelenmesi | Öğretimi bireyselleştirmeyle ilgili öğrendiklerine dair rapor yazılması |
Kaynak |
Gagné, R. M. (1967). Learning and individual differences. Columbus, OH. Gürsel, O. (2000). Bireyselleşmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Selin ASLANTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler ve okullardaki uygulamalarını öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi ,Bireyselleştirme için yapılması gerekenler ,Müfredata dayalı değerlendirme ,Kaba değerlendirme ,Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama ,Değerlendirmede uyulması gereken kurallar ,Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme,Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler,Öğretimi uyarlama ,Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1,Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Örnek planların incelenmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini bilecektir. 1.1. Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri listeler. 1.2. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar.- Müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme gibi değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır. 1.3. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar. 1.4. Ölçüte bağımlı yeni ölçme aracı geliştirir. 1.5. Ölçme aracıyla ilgili gerekli düzeltmeleri yapar. | 10, 16, 4, 5, 6, 9 | F, H |
2. Dönem sonunda öğrenci kısa ve uzun dönemli eğitim amaçları belirleyebilecektir. 2.1. Kaynaştırma / Bütünleştirme için gerekenleri saptar. 2.2. Kaynaştırma/ Bütünleştirmeye uygun sınıf ortamını düzenler. 2.3. Eğitim amaçlarına uygun uyarlamalar planlar. 2.4. Uygulamanın nasıl gideceğine yönelik tahminde bulunur. | 5, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi | |
2 | Bireyselleştirme için yapılması gerekenler | Öğretimde bireyselleştirmeyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
3 | Müfredata dayalı değerlendirme | Değerlendirme yöntemleriyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
4 | Kaba değerlendirme | Değerlendirme yöntemleriyle ilgili okunan makalelerin raporunun yazımı |
5 | Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama | Ölçüt Bağımlı Ölçme araçlarıyla ilgili araştırma |
6 | Değerlendirmede uyulması gereken kurallar | Değerlendirme kurallarının ne olabileceğine yönelik beyin fırtınası |
7 | Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme | Öğretim amaçları belirlemeyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
8 | Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
9 | Öğretimi uyarlama | Kaynaştırma sınıfına yönelik uyarlama planının hazırlanması |
10 | Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
11 | Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
12 | Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var? | Bireyselleştirmeyle ilgili iyi örneklerin araştırılması |
13 | Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var? | Bireyselleştirme konusunda dünyadaki iyi örneklerle ilgili video sunumun hazırlanması |
14 | Örnek planların incelenmesi | Öğretimi bireyselleştirmeyle ilgili öğrendiklerine dair rapor yazılması |
Kaynak |
Gagné, R. M. (1967). Learning and individual differences. Columbus, OH. Gürsel, O. (2000). Bireyselleşmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |