Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serap TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler ve okullardaki uygulamalarını öğrenmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi ,Bireyselleştirme için yapılması gerekenler ,Müfredata dayalı değerlendirme ,Kaba değerlendirme ,Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama ,Değerlendirmede uyulması gereken kurallar ,Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme,Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler,Öğretimi uyarlama ,Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1,Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Örnek planların incelenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini bilecektir. 1.1. Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri listeler. 1.2. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar.- Müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme gibi değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır. 1.3. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar. 1.4. Ölçüte bağımlı yeni ölçme aracı geliştirir. 1.5. Ölçme aracıyla ilgili gerekli düzeltmeleri yapar. 10, 16, 4, 5, 6, 9F, H
2. Dönem sonunda öğrenci kısa ve uzun dönemli eğitim amaçları belirleyebilecektir. 2.1. Kaynaştırma / Bütünleştirme için gerekenleri saptar. 2.2. Kaynaştırma/ Bütünleştirmeye uygun sınıf ortamını düzenler. 2.3. Eğitim amaçlarına uygun uyarlamalar planlar. 2.4. Uygulamanın nasıl gideceğine yönelik tahminde bulunur. 5, 6, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi
2Bireyselleştirme için yapılması gerekenler Öğretimde bireyselleştirmeyle ilgili önerilen makalelerin okunması
3Müfredata dayalı değerlendirme Değerlendirme yöntemleriyle ilgili önerilen makalelerin okunması
4Kaba değerlendirme Değerlendirme yöntemleriyle ilgili okunan makalelerin raporunun yazımı
5Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama Ölçüt Bağımlı Ölçme araçlarıyla ilgili araştırma
6Değerlendirmede uyulması gereken kurallar Değerlendirme kurallarının ne olabileceğine yönelik beyin fırtınası
7Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirlemeÖğretim amaçları belirlemeyle ilgili önerilen makalelerin okunması
8Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemelerKaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi
9Öğretimi uyarlama Kaynaştırma sınıfına yönelik uyarlama planının hazırlanması
10Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi
11Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi
12Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?Bireyselleştirmeyle ilgili iyi örneklerin araştırılması
13Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?Bireyselleştirme konusunda dünyadaki iyi örneklerle ilgili video sunumun hazırlanması
14Örnek planların incelenmesi Öğretimi bireyselleştirmeyle ilgili öğrendiklerine dair rapor yazılması
Kaynak
Gagné, R. M. (1967). Learning and individual differences. Columbus, OH. Gürsel, O. (2000). Bireyselleşmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serap TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler ve okullardaki uygulamalarını öğrenmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi ,Bireyselleştirme için yapılması gerekenler ,Müfredata dayalı değerlendirme ,Kaba değerlendirme ,Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama ,Değerlendirmede uyulması gereken kurallar ,Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme,Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler,Öğretimi uyarlama ,Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1,Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Örnek planların incelenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini bilecektir. 1.1. Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri listeler. 1.2. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar.- Müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme gibi değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır. 1.3. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar. 1.4. Ölçüte bağımlı yeni ölçme aracı geliştirir. 1.5. Ölçme aracıyla ilgili gerekli düzeltmeleri yapar. 10, 16, 4, 5, 6, 9F, H
2. Dönem sonunda öğrenci kısa ve uzun dönemli eğitim amaçları belirleyebilecektir. 2.1. Kaynaştırma / Bütünleştirme için gerekenleri saptar. 2.2. Kaynaştırma/ Bütünleştirmeye uygun sınıf ortamını düzenler. 2.3. Eğitim amaçlarına uygun uyarlamalar planlar. 2.4. Uygulamanın nasıl gideceğine yönelik tahminde bulunur. 5, 6, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi
2Bireyselleştirme için yapılması gerekenler Öğretimde bireyselleştirmeyle ilgili önerilen makalelerin okunması
3Müfredata dayalı değerlendirme Değerlendirme yöntemleriyle ilgili önerilen makalelerin okunması
4Kaba değerlendirme Değerlendirme yöntemleriyle ilgili okunan makalelerin raporunun yazımı
5Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama Ölçüt Bağımlı Ölçme araçlarıyla ilgili araştırma
6Değerlendirmede uyulması gereken kurallar Değerlendirme kurallarının ne olabileceğine yönelik beyin fırtınası
7Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirlemeÖğretim amaçları belirlemeyle ilgili önerilen makalelerin okunması
8Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemelerKaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi
9Öğretimi uyarlama Kaynaştırma sınıfına yönelik uyarlama planının hazırlanması
10Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi
11Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi
12Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?Bireyselleştirmeyle ilgili iyi örneklerin araştırılması
13Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?Bireyselleştirme konusunda dünyadaki iyi örneklerle ilgili video sunumun hazırlanması
14Örnek planların incelenmesi Öğretimi bireyselleştirmeyle ilgili öğrendiklerine dair rapor yazılması
Kaynak
Gagné, R. M. (1967). Learning and individual differences. Columbus, OH. Gürsel, O. (2000). Bireyselleşmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15