Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burçak HIRKA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması yapılır. İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri açıklanır, sınıflanır ve örneklendirilir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişimin tanımlanması ve süreçleri,İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması,Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi,Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar,Etkili iletişim becerileri 1,Etkili iletişim becerileri 2,Çatışma ve çatışma çözme,Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka,Aile içi ilişkiler ve iletişim,Okulda ilişkiler ve iletişim,Öğrenci Sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımları (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler) tanımlar. 10, 16, 19, 9A, D
2.Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımları (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar) tanımlar.10, 16, 9A, D
3.Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkileri (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri) tanımlar.10, 16, 19, 9A, D
4.İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörleri belirler ve açıklar.10, 16, 19, 9A
6.Çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımlarını özetleyebilecektir. 10, 14, 16, 19, 5, 9A, D
7.Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkilerini değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9
5. Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma yöntemlerini tanımlar. 10, 13, 16, 19, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişimin tanımlanması ve süreçleriDers hakkında beklentilerin konuşulması
2İletişimin işlevleri ve sınıflandırılmasıİnsanlar arası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımların incelenmesi
3Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimiKişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımların incelenmesi
4Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlarKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
5Etkili iletişim becerileri 1Konuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
6Etkili iletişim becerileri 2Konuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
7Çatışma ve çatışma çözmeKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
8Kişilerarası iletişim ve duygusal zekaKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
9Aile içi ilişkiler ve iletişimKonuyla ilgili kişisel deneyim yazısı yazılması
10Okulda ilişkiler ve iletişimEtkili iletişim becerilerinin incelenmesi
11Öğrenci SunumlarıEtkili iletişim becerilerinin incelenmesi
12Öğrenci sunumlarıKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
13Öğrenci sunumlarıKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
14Öğrenci sunumlarıKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
Kaynak
Ders notları Cüceloğlu, D. (2023). İnsan insana, Kronik Cüceloğlu, D. (2023). İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi Kaya, A. (2017). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim, Pegem Akademi Voltan-Acar, N. (2023). İnsan ilişkileri: iletişim, Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer236
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı7214
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burçak HIRKA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması yapılır. İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri açıklanır, sınıflanır ve örneklendirilir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişimin tanımlanması ve süreçleri,İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması,Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi,Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar,Etkili iletişim becerileri 1,Etkili iletişim becerileri 2,Çatışma ve çatışma çözme,Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka,Aile içi ilişkiler ve iletişim,Okulda ilişkiler ve iletişim,Öğrenci Sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımları (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler) tanımlar. 10, 16, 19, 9A, D
2.Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımları (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar) tanımlar.10, 16, 9A, D
3.Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkileri (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri) tanımlar.10, 16, 19, 9A, D
4.İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörleri belirler ve açıklar.10, 16, 19, 9A
6.Çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımlarını özetleyebilecektir. 10, 14, 16, 19, 5, 9A, D
7.Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkilerini değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9
5. Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma yöntemlerini tanımlar. 10, 13, 16, 19, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişimin tanımlanması ve süreçleriDers hakkında beklentilerin konuşulması
2İletişimin işlevleri ve sınıflandırılmasıİnsanlar arası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımların incelenmesi
3Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimiKişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımların incelenmesi
4Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlarKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
5Etkili iletişim becerileri 1Konuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
6Etkili iletişim becerileri 2Konuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
7Çatışma ve çatışma çözmeKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
8Kişilerarası iletişim ve duygusal zekaKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
9Aile içi ilişkiler ve iletişimKonuyla ilgili kişisel deneyim yazısı yazılması
10Okulda ilişkiler ve iletişimEtkili iletişim becerilerinin incelenmesi
11Öğrenci SunumlarıEtkili iletişim becerilerinin incelenmesi
12Öğrenci sunumlarıKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
13Öğrenci sunumlarıKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
14Öğrenci sunumlarıKonuyla ilgili önerilen güncel makalelerin okunması
Kaynak
Ders notları Cüceloğlu, D. (2023). İnsan insana, Kronik Cüceloğlu, D. (2023). İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi Kaya, A. (2017). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim, Pegem Akademi Voltan-Acar, N. (2023). İnsan ilişkileri: iletişim, Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15