Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sinem DEMİROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarının, dramanın kuramsal temelerine yönelik bilgi edinmesi, drama teknikleriyle oluşturulmuş ders tasarımlarını deneyimleyerek yararları hakkında düşüncelerini paylaşması, alana yönelik uygulama örneklerini incelemesi, drama teknikleriyle ders tasarımı geliştirmesi, geliştirdiği tasarımı uygulayarak eğitmenlik becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ve tanışma.,Uyum ve güven çalışmaları,Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavramları,Drama teknikleri,Drama teknikleri,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Makale incelemesi,Makale incelemesi,Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar.,Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarlama ,Tasarlanan drama etkinliklerinin uygulanması,Uygulanan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim, uyum ve güven çalışmalarında dramanın etkisini açıklar. | 8 | E, H |
Oyun ve drama süreçlerini ilişkilendirir. | 11, 15, 8, 9 | H |
Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve dramanın temel kavramlarını açıklar. | 10, 8, 9 | E, H |
Dramada kullanılan teknikleri kendi deneyimlerinden yola çıkarak gösterir. | 11, 14, 6, 8 | H |
Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yapar. | 14, 15, 8 | A, H |
Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımını değerlendirir. | 10, 15, 16, 8 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve tanışma. | Ders sürecine yönelik beklentilerin, ders sürecini etkileyecek kuralların oluşturulması |
2 | Uyum ve güven çalışmaları | Grup dinamiği oluşturulması |
3 | Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavramları | Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavraların okunması |
4 | Drama teknikleri | Dramada kullanılan tekniklerle ilgili alan okuması |
5 | Drama teknikleri | Dramada kullanılan tekniklerle ilgili alan okuması |
6 | Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
7 | Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
8 | Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
9 | Makale incelemesi | Röportaj yoluyla makale okuması yapılması |
10 | Makale incelemesi | Röportaj yoluyla makale okuması yapılması |
11 | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar. | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerin incelenmesi |
12 | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarlama | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
13 | Tasarlanan drama etkinliklerinin uygulanması | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
14 | Uygulanan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
Kaynak |
Adıgüzel, O. (2013). Eğitimde yaratıcı drama, Ankara, Pegem Akademi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 1 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 2 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sinem DEMİROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarının, dramanın kuramsal temelerine yönelik bilgi edinmesi, drama teknikleriyle oluşturulmuş ders tasarımlarını deneyimleyerek yararları hakkında düşüncelerini paylaşması, alana yönelik uygulama örneklerini incelemesi, drama teknikleriyle ders tasarımı geliştirmesi, geliştirdiği tasarımı uygulayarak eğitmenlik becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ve tanışma.,Uyum ve güven çalışmaları,Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavramları,Drama teknikleri,Drama teknikleri,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Makale incelemesi,Makale incelemesi,Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar.,Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarlama ,Tasarlanan drama etkinliklerinin uygulanması,Uygulanan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim, uyum ve güven çalışmalarında dramanın etkisini açıklar. | 8 | E, H |
Oyun ve drama süreçlerini ilişkilendirir. | 11, 15, 8, 9 | H |
Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve dramanın temel kavramlarını açıklar. | 10, 8, 9 | E, H |
Dramada kullanılan teknikleri kendi deneyimlerinden yola çıkarak gösterir. | 11, 14, 6, 8 | H |
Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yapar. | 14, 15, 8 | A, H |
Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımını değerlendirir. | 10, 15, 16, 8 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve tanışma. | Ders sürecine yönelik beklentilerin, ders sürecini etkileyecek kuralların oluşturulması |
2 | Uyum ve güven çalışmaları | Grup dinamiği oluşturulması |
3 | Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavramları | Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavraların okunması |
4 | Drama teknikleri | Dramada kullanılan tekniklerle ilgili alan okuması |
5 | Drama teknikleri | Dramada kullanılan tekniklerle ilgili alan okuması |
6 | Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
7 | Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
8 | Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
9 | Makale incelemesi | Röportaj yoluyla makale okuması yapılması |
10 | Makale incelemesi | Röportaj yoluyla makale okuması yapılması |
11 | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar. | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerin incelenmesi |
12 | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarlama | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
13 | Tasarlanan drama etkinliklerinin uygulanması | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
14 | Uygulanan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi | Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi |
Kaynak |
Adıgüzel, O. (2013). Eğitimde yaratıcı drama, Ankara, Pegem Akademi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |