Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZY'DE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bora AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, sosyal beceriyi tanımlama; sosyal becerilerin önemi; sosyal becerilerin yararları; sosyal becerinin öğrenilmesi; sosyal beceri öğretiminin unsurları; sosyal beceri öğretiminde dikkat edilecek noktalar; sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemler; sosyal beceri öğretimine hazırlık; sosyal beceri öğretimi planlama; sosyal beceri öğretimi taslağı hazırlama; sosyal beceri öğretimini uygulama konularına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal beceriyi tanımalama, sosyal becerinin bileşenleri ,Sosyal becerilerin değerlendirilmesi ,Sosyal Beceri Öğrenimi Kuramları,Sosyal Beceri öğretiminde kullanılan yöntemler,Sosyal Beceri öğretiminde kullanılan yöntemler,Video Modelle Öğretim,Etkinlik Temelli Öğretim Uygulamaları,Sosyal Öyküler,Fırsat Öğretimi ,Gömülü Öğretim,Alternatif Yöntemler,Sosyal Becerilerde Kalıcılık ve Genelleme,Sosyal Becerilerde Kalıcılık ve Genelleme,Sosyal Becerilerin Geliştirilmesinde Etkinlik Örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci, ZY'de sosyal beceri öğretimine ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Sosyal beceriyi tanımlar; Sosyal becerilerin önemi ve yararlarını açıklar; | 1, 2, 4 | A |
Sosyal beceri öğretiminin unsurlarını açıklar; Sosyal beceri öğretiminde dikkat edilecek noktaları açıklar; | 1, 2, 4 | A |
Sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemleri açıklar ve örneklendirir; | 1, 2, 4 | A |
Sosyal beceri öğretimine hazırlık, planlama, öğretim taslağı hazırlama ve uygulamayı tanımlar ve örneklendirir. | 1, 2, 4 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal beceriyi tanımalama, sosyal becerinin bileşenleri | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 1 (ss. 3-29) |
2 | Sosyal becerilerin değerlendirilmesi | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 3 (ss. 53-80) |
3 | Sosyal Beceri Öğrenimi Kuramları | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 2 (ss. 30-52) |
4 | Sosyal Beceri öğretiminde kullanılan yöntemler | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 4 (ss. 81-106) |
5 | Sosyal Beceri öğretiminde kullanılan yöntemler | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 4 (ss. 81-106) |
6 | Video Modelle Öğretim | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 5 (ss. 123-154) |
7 | Etkinlik Temelli Öğretim Uygulamaları | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 6 (ss. 123-154) |
8 | Sosyal Öyküler | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 7 (ss. 155-174) |
9 | Fırsat Öğretimi | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 8 (ss. 175-192) |
10 | Gömülü Öğretim | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 9 (ss. 193-214) |
11 | Alternatif Yöntemler | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 10 (ss. 215-236) |
12 | Sosyal Becerilerde Kalıcılık ve Genelleme | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 11 (ss. 237-258) |
13 | Sosyal Becerilerde Kalıcılık ve Genelleme | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 11 (ss. 237-258) |
14 | Sosyal Becerilerin Geliştirilmesinde Etkinlik Örnekleri | Vuran, S. (2017). (ed) Bölüm 13 (ss. 275-299) |
Kaynak |
Vuran, S. (2017). (ed). Sosyal Beceri Yetersizliği Gösteren Çocuklar için Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi. Vize |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |