Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 19:30-20:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları,toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri,güncel toplumsal sorunları belirleme,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma;,grup projeleri sunumlar 1,grup proje sunumları 2,grup proje sunumları 3,grup proje sunumları 4,grup proje sunumları 5 ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Çeşitli sosyal sorumluluk projelerine katılarak sosyal sorumluluk bilincini geliştirebilecektir. 2.1. Bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alır. 2.2. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılır. 2.3. Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır. | 12, 14, 15, 17, 4, 8 | |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Belirlenen güncel toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler tasarlayabilecektir. 1.1. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. 1.2. Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerini açıklar. 1.3. Güncel toplumsal sorunları belirler. | 1, 10, 16, 2, 3 | D |
3. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirebilecektir. | 10, 15, 2, 3 | C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
2 | toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri | Farklı sosyal sorumluluk projelerinin incelenmesi |
3 | güncel toplumsal sorunları belirleme | Konuyla ilgili kişisel tecrübelerin yazılması |
4 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Örnek projelerin incelenmesi |
5 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Proje plan yazımı |
6 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
7 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretler ile ilgili deneyim yazısı yazma |
8 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
9 | çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; | Örnek projelerin incelenmesi |
10 | grup projeleri sunumlar 1 | Proje sunum hazırlığı |
11 | grup proje sunumları 2 | Proje sunum hazırlığı |
12 | grup proje sunumları 3 | Proje sunum hazırlığı |
13 | grup proje sunumları 4 | Proje sunum hazırlığı |
14 | grup proje sunumları 5 ve değerlendirme | Dönem değerlendirmesi yapma |
Kaynak |
Topluma hizmet uygulamaları Kuzucu, K.,Kamer, S.T. (2009) PegemA Yayıncılık Topluma hizmet uygulamaları Coşkun, H. (2011) Anı Yayıncılık |
ders öğretim üyesi okuma paketi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |