Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu bir giriş dersidir ve amacı özel eğiitim öğretmeni adaylarını bütünleştirici eğitimin felsefesi ve temelleri hakkında bilglendirmektir . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, izlence anlatımı/Temel kavramlar ve tanımlar,Bütünleştirmenin tarihsel gelişimi, ilkeleri, yasal dayanaklar, görev ve sorumluluklar Bütünleştirme uygulamalarının başarısını etkileyen faktörler, evrensel tasarım ve ilkeleri,Bütünleştirmede destekleyici özel eğitim hizmetleri,Bütünleştirmede iş birliği,Eğitsel değerlendirme ve BEP programı hazırlama,Etkili bütünleştirme uygulamaları ve farklılaştırılmış öğretim,Etkili bütünleştirme uygulamaları ve farklılaştırılmış öğretim,Vize,Okul öncesinde, ilköğretimde ve ortaöğretimde bütünleştirme,Bütünleştirmede sınıf yönetimi (ZY ve OSB),Bütünleştirmede sınıf yönetimi (İY ve GY),Bütünleştirmede sınıf yönetimi (ÖG ve ÖY),Bütünleştirmede aile eğitimi,Türkiye’den ve yurt dışından örnekler,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel kavramlar ve kavramlar arasındaki farklılıkları açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3, 4, 6, 7, 8 | A |
2. Bütünleştirmenin dünyada ve Türkiye’deki tarihsel sürecini açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3, 4, 6, 7, 8 | A |
3. Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları ve en az sınırlandırılmış eğitim ortamını açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3, 4, 6, 7, 8 | A |
4. Bütünleştirmede işbirliğini, işbirliğinin önemini ve türlerini açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3, 4, 6, 7, 8 | A |
5. Eğitsel değerlendirme ve BEP hazırlama sürecini açıklar ve uygular. | 1, 10, 14, 2, 3, 4, 6, 7, 8 | A |
6. Bütünleştirmede eğitsel uyarlamaları açıklar ve örneklendirir. | 1, 10, 14, 2, 3, 4, 6, 7, 8 | A |
7. Farklılaştırılmış öğretimi açıklar ve örneklendirir. | 1, 10, 14, 2, 3, 4, 6, 7, 8 | A |
8. Bütünleştirilmiş ortamlarda davranış ve sınıf yönetimini açıklar ve örneklendirir. | 1, 10, 14, 2, 3, 4, 6, 7, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, izlence anlatımı/Temel kavramlar ve tanımlar | - |
2 | Bütünleştirmenin tarihsel gelişimi, ilkeleri, yasal dayanaklar, görev ve sorumluluklar Bütünleştirme uygulamalarının başarısını etkileyen faktörler, evrensel tasarım ve ilkeleri | Haftalık belgeler |
3 | Bütünleştirmede destekleyici özel eğitim hizmetleri | Haftalık belgeler |
4 | Bütünleştirmede iş birliği | Haftalık belgeler |
5 | Eğitsel değerlendirme ve BEP programı hazırlama | Haftalık belgeler |
6 | Etkili bütünleştirme uygulamaları ve farklılaştırılmış öğretim | Haftalık belgeler |
7 | Etkili bütünleştirme uygulamaları ve farklılaştırılmış öğretim | Haftalık belgeler |
8 | Vize | - |
9 | Okul öncesinde, ilköğretimde ve ortaöğretimde bütünleştirme | Haftalık belgeler |
10 | Bütünleştirmede sınıf yönetimi (ZY ve OSB) | Haftalık belgeler |
11 | Bütünleştirmede sınıf yönetimi (İY ve GY) | Haftalık belgeler |
12 | Bütünleştirmede sınıf yönetimi (ÖG ve ÖY) | Haftalık belgeler |
13 | Bütünleştirmede aile eğitimi | Haftalık belgeler |
14 | Türkiye’den ve yurt dışından örnekler | Haftalık belgeler |
15 | Genel tekrar | - |
Kaynak |
● Bildiren, A. ve Akyok, B. (Ed.). (2022). Özel eğitimde bütünleştirilmiş sınıf yönetimi. Pegem Akademi. ● Çitil, M. (Ed.). Özel eğitimde bütünleştirme. Vize Akademik. ● Ünlü, Ö. (Ed.). (2021). Özel eğitimde bütünleştirme. Eğiten Kitap. ● Winzer, M. A. (2009). From integration to inclusion: A history of special education in the 20th century. Gallaudet University. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |