Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; | 1, 15, 2 | E |
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme | 10, 2, 6 | A |
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme ; | 1, 10, 6 | A |
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme | 10, 14, 6 | A, D |
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme | 10, 14, 6, 9 | A |
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme | 1, 10, 16, 4, 6 | A |
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; | 10, 15, 16, 19 | |
iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme, | 1, 10, 19, 21, 22, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 22: probleme dayalı öğrenme, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar | 1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar |
2 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar | 1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar |
3 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
4 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
5 | Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
6 | Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
7 | İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
8 | İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
9 | Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); | Ders Uygulama ve ünite devamı |
10 | Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); | Ders Uygulama ve ünite devamı |
11 | Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı | Ders Uygulama ve ünite devamı |
12 | Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı | Ders Uygulama ve ünite devamı |
13 | Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. | Ders Uygulama ve ünite devamı |
14 | Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. | Ders Uygulama ve ünite devamı |
Kaynak |
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |