Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütlerini kavratabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması,Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları,Öğretim Teknolojileri ve İletisim,Mesaj Tasarımı,Görsel Tasarım İlkeleri,Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama Đlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri),Teknoloji Planlaması,Teknoloji Planlaması,Öğretim Araç ve Gereçleri,Öğretim Araç ve Gereçleri (devam),Bilgisayar Destekli Eğitim ve Öğrenme,Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi,Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu),Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerinin anlaşılması, | 1, 10, 16, 19, 6 | C |
Öğretim materyallerinin etkin kullanımına yönelik uygulama yapılması | 1, 10, 16, 19, 6 | |
Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarının anlasılması | 1, 10, 16, 19, 6 | |
Öğretim materyallerinin seçilmesine ve kullanılmasına iliskin alt yapının olusturulması | 1, 10, 16, 19, 6 | |
Öğretim araç-gereçlerinden basılı, yansıtılmayan, yansıtılan ve görsel-isitsel materyal türlerinin ayırt edilebilmesi | 1, 10, 16, 19, 6 | |
Görsel tasarım araç ve ilkelerinin anlasılması, bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanılması | 1, 10, 16, 19, 6 | |
Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varılması | 1, 10, 16, 6, 8 | |
Öğretim Tasarımı kavramının anlasılması ve uygulanması | 1, 10, 16, 19, 6 | |
Öğretim Teknolojileri kapsamında Đletisim Sürecinin öğelerinin ve öneminin anlasılması | 1, 10, 16, 6, 8 | |
Eğitim-öğretim alanında gözlenen değisimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlasılması | 1, 10, 16, 19, 6 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 16: Proje Temelli Öğrenme, 19: Kavram Haritası, 6: Gösterip Yapma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması | İlgili ders notlarının çalışılması |
2 | Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları | İlgili ders notlarının çalışılması |
3 | Öğretim Teknolojileri ve İletisim | İlgili ders notlarının çalışılması |
4 | Mesaj Tasarımı | İlgili ders notlarının çalışılması |
5 | Görsel Tasarım İlkeleri | İlgili ders notlarının çalışılması |
6 | Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama Đlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri) | İlgili ders notlarının çalışılması |
7 | Teknoloji Planlaması | İlgili ders notlarının çalışılması |
8 | Teknoloji Planlaması | İlgili ders notlarının çalışılması |
9 | Öğretim Araç ve Gereçleri | İlgili ders notlarının çalışılması |
10 | Öğretim Araç ve Gereçleri (devam) | İlgili ders notlarının çalışılması |
11 | Bilgisayar Destekli Eğitim ve Öğrenme | İlgili ders notlarının çalışılması |
12 | Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi | İlgili ders notlarının çalışılması |
13 | Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu) | İlgili ders notlarının çalışılması |
14 | Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu) | İlgili ders notlarının çalışılması |
Kaynak |
1. Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema yayıncılık 2. Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).Pearson Education Inc., USA. https://www.educatorstechnology.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |