Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenme güçlüğün ile ilgili farkındalık kazanmak ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için startejiler geliştirmede farklı teknikleri öğrenmek. Özel yetenekli öğrencilerle ilgili farkındalık kazanmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenme Kuramları,Beyin yapısı işleyişi ve genetik, Özel Öğrenme Güçlüklerinde Beyin İşleyişi,Özel Öğrenme Güçlüklerinin Tanımı,Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Özellikleri,Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Tanılanması,Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Okulda Yaşadıkları Sorunlar,Sınıf Ortamında Ve Aile Ortamında Bu Çocuklar İçin Yapılabilecek Düzenlemeler,Üstün Zekalı Öğrencilerin Özellikleri,Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Bireylerin Tanılanması,Üstün Zekânın Nörobiyolojisi,Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocukların Eğitimi,Üstün zekalı ve yetenekli çocukların aileleri,Üstün zekalı ve yetenekli çocukların öğretmenleri,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Öğrenme güçlüğü olan bir öğrencinin özelliklerini tanımlar | 1, 12, 2, 3, 4, 8 | A, C, F |
2)Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere uygun etkinlikler hazırlar | ||
3)Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için bir eğitim programı hazırlar. | ||
4)Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitimine duyulan gereksinimin gerekçelerini açıklar. | ||
5)Üstün zekâlı ve yeteneklilerin tüm gelişim boyutlarının özelliklerini özetler. | ||
6)Üstün zekâlı ve yeteneklilerin ihtiyaçlarına göre bir eğitim almalarının gerekli olduğu konusunda bir tutum benimser. |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrenme Kuramları | Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir. |
2 | Beyin yapısı işleyişi ve genetik, Özel Öğrenme Güçlüklerinde Beyin İşleyişi | Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir. |
3 | Özel Öğrenme Güçlüklerinin Tanımı | Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir. |
4 | Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Özellikleri | Her çocuk özeldir filmini izle. |
5 | Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Tanılanması | Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir. |
6 | Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Okulda Yaşadıkları Sorunlar | Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir. |
7 | Sınıf Ortamında Ve Aile Ortamında Bu Çocuklar İçin Yapılabilecek Düzenlemeler | Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir. |
8 | Üstün Zekalı Öğrencilerin Özellikleri | Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir. |
9 | Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Bireylerin Tanılanması | Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir. |
10 | Üstün Zekânın Nörobiyolojisi | Neurobiology of giftedness |
11 | Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocukların Eğitimi | Önceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir. |
12 | Üstün zekalı ve yetenekli çocukların aileleri | Önceden paylaşılmış notlar gözden geçirilir. |
13 | Üstün zekalı ve yetenekli çocukların öğretmenleri | Önceden paylaşılmış notlar gözden geçirilir. |
14 | Genel tekrar | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
Kaynak |
Lovecky, D.V. (2005) Different Minds, JKP Press, USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |