Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Mürselin TAŞAN |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi: Barış GÜNAY |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" ,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" ,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" ,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" ,"Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" ,"Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" ,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" ,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" ,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" ,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" ,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı ","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " ,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" ,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 37 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 37 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 37 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 37 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 37 | A |
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen temel seviyedeki mesajları yorumlar. | 37 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 37 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 37 | A |
3.2 Yazılı olarak kendisini kısaca tarif eder. | 37 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 37 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 37 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 37 | A |
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili şekilde kullanır. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" | İlgili ders notları |
2 | "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" | İlgili ders notları |
3 | "Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
4 | "Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
5 | "Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
6 | "Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
7 | "Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
8 | "Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
9 | "Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
10 | "Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
11 | "Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " | İlgili ders notları |
12 | "Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " | İlgili ders notları |
13 | "Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" | İlgili ders notları |
14 | "Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" | İlgili ders notları |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 2 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Mürselin TAŞAN |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi: Barış GÜNAY |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" ,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" ,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" ,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" ,"Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" ,"Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" ,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" ,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" ,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" ,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" ,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı ","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " ,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" ,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 37 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 37 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 37 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 37 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 37 | A |
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen temel seviyedeki mesajları yorumlar. | 37 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 37 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 37 | A |
3.2 Yazılı olarak kendisini kısaca tarif eder. | 37 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 37 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 37 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 37 | A |
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili şekilde kullanır. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" | İlgili ders notları |
2 | "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" | İlgili ders notları |
3 | "Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
4 | "Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
5 | "Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
6 | "Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
7 | "Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
8 | "Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
9 | "Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
10 | "Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
11 | "Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " | İlgili ders notları |
12 | "Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " | İlgili ders notları |
13 | "Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" | İlgili ders notları |
14 | "Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" | İlgili ders notları |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |