Program Bilgileri
Amaç
İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının öncelikli amacı, ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda geleceğe yön verecek olan nitelikli öğretmenler yetiştirmektir. Bu doğrultuda çağın ihtiyaç ve gereksinimlerine uygun olarak soru sorabilen, problemlere çözümler üretebilen, araştırma yapmayı bilen, eleştirel düşünebilen, bilgiyi almaktan ziyade bilgi üretebilen, öğretmenlik mesleğinin görev ve sorumluluklarını yerine getirebilen, iletişim ve sosyal becerileri yüksek girişimci öğretmenler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca özellikle toplumda “korkulan bir ders” olarak görülen matematik dersini “eğlenceli” bir hale getirerek, ortaokul çağındaki öğrencilere matematiği sevdirecek ve öğrencilerin anlamlı öğrenmelerine yardımcı olabilecek öğretmenler yetiştirmek programın en önemli amaçları arasındadır.Kazanılan Derece
LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)'ndan yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa Sayısal puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.Mezuniyet Koşulları
Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
İM1182850 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I | Türkçe | 2 | - | 3 | |
İM1182860 | YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) | İngilizce | 2 | - | 3 | |
İM1182870 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 3 | - | 5 | |
İM1182880 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Türkçe | 3 | - | 5 | |
İM1175210 | EĞİTİME GİRİŞ | Türkçe | 2 | - | 3 | |
İM1175220 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Türkçe | 2 | - | 3 | |
İM1175230 | MATEMATİĞİN TEMELLERİ I | Türkçe | 2 | - | 2 | |
İM1175240 | ANALİZ I | Türkçe | 2 | - | 3 | |
İM1175250 | MATEMATİK TARİHİ | Türkçe | 2 | - | 3 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
İM1282890 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II | Türkçe | 2 | - | 3 | |
İM1282900 | YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) | İngilizce | 2 | - | 3 | |
İM1282910 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 3 | - | 5 | |
İM1275260 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 2 | - | 3 | |
İM1275270 | EĞİTİM FELSEFESİ | Türkçe | 2 | - | 3 | |
İM1275280 | MATEMATİĞİN TEMELLERİ II | Türkçe | 2 | - | 4 | |
İM1275290 | ANALİZ II | Türkçe | 2 | - | 4 | |
İM1275310 | SOYUT MATEMATİK | Türkçe | 2 | - | 5 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
İstihdam Olanakları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği programından mezun olan öğrencilerimiz resmi ve özel eğitim kurumlarında “ilköğretim matematik öğretmeni” unvanıyla çalışabilmektedirler. Bunun yanı sıra gerekli koşulları sağladıkları takdirde, üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilme imkânına da sahip olabilirler. Ayrıca aldıkları matematik ve bilgisayar eğitimlerini geliştirerek özel sektörde de iş imkânı elde edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.Bölüm/Program Başkanı
Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMANEğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Yansıtıcı Düşünce | ||
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kavram Haritası | ||
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Rol Oynama | Standart derslik teknolojileri, özel donanım | |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME | 2 | 3 | 3 | 4 | 0 | 5 |
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ANALİTİK GEOMETRİ | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
ANALİZ I | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ANALİZ II | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
ANALİZ III | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 |
CEBİR | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
CEBİR ÖĞRETİMİ | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
EĞİTİM FELSEFESİ | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | 1 | 0 | 4 | 3 | 0 | 0 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 4 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 5 |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
EĞİTİME GİRİŞ | 1 | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 |
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 |
GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ | 5 | 4 | 0 | 3 | 0 | 5 |
İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİ | 5 | 0 | 0 | 2 | 0 | 4 |
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 |
İSTATİSTİK | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 |
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 |
KÜLTÜR VE MATEMATİK | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
LİNEER CEBİR I | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 |
LİNEER CEBİR II | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 |
MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
MATEMATİĞİN TEMELLERİ I | 5 | 3 | 3 | 5 | 0 | 5 |
MATEMATİĞİN TEMELLERİ II | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 4 |
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 |
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 |
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 4 |
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
MATEMATİK TARİHİ | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME | 5 | 3 | 0 | 0 | 4 | 3 |
MESLEKİ İNGİLİZCE | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 |
OKULLARDA REHBERLİK | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 |
OLASILIK | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 |
OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 2 |
OYUNLA MATEMATİK EĞİTİMİ | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 |
SAYILARIN ÖĞRETİMİ | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
SINIF YÖNETİMİ | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SOYUT MATEMATİK | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 |
TÜRK DİLİ I | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
TÜRK DİLİ II | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | 1 | 0 | 0 | 3 | 5 | 4 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ | 1 | 0 | 0 | 3 | 5 | 4 |
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK EĞİTİMİ | 0 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 |
İlişkili Ders Sayısı / 61/0 | 164 | 169 | 166 | 184 | 180 | 197 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |