Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİĞİN TEMELLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Nur Güner |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına geometri, olasılık ve istatistik konularındaki temel bilgileri hatırlatarak onların bu kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel geometrik kavramlar ,Açı kavramı, Doğrular ve açılar,Üçgenler ve Üçgen Özellikleri,Çokgenler ,Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri ,Özel Dörtgenler ,Çember ve Daire,Geometrik cisimler ve özellikleri,Geometrik Cisimler ve Özellikleri,Dönüşüm Geometrisi,Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme,Zaman ölçme ve Sıvı ölçme aktiviteleri ,İzometrik ve Ortografik çizimler ,Veri Toplama ve Değerlendirme, Veri Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geometrideki temel kavramların tanımlarını anlatır. | 10, 5 | A |
Ölçme öğrenme alanındaki kavramların tanımlarını ve birbiriyle ilişkilerini keşfeder. | 10, 16, 5 | A, E |
Dönüşüm Geometrisi ile ilgili alıştırmaları yapar | 10, 16 | |
Olasılık ve istatistik ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16 | A |
Geometri kavramları arasındaki ilişkileri keşfeder. | 10, 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel geometrik kavramlar | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.257-362 |
2 | Açı kavramı, Doğrular ve açılar | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.363-380 |
3 | Üçgenler ve Üçgen Özellikleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.381-434 |
4 | Çokgenler | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 435-452 |
5 | Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 435-452 |
6 | Özel Dörtgenler | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.453-486 |
7 | Çember ve Daire | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.487-500 |
8 | Geometrik cisimler ve özellikleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.515-526 |
9 | Geometrik Cisimler ve Özellikleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.527-540 |
10 | Dönüşüm Geometrisi | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.589-602 |
11 | Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 231-236 |
12 | Zaman ölçme ve Sıvı ölçme aktiviteleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.237-252 |
13 | İzometrik ve Ortografik çizimler | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.603-614 |
14 | Veri Toplama ve Değerlendirme, Veri Analizi | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.207-230 |
Kaynak |
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Editörler: Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket Elçi, Doç. Dr. Esra Bukova Güzel, Doç. Dr. Berna Cantürk Günhan, Yrd. Doç. Dr. Emre Ev Çimen. (2016). Pegem Akademi Yayınları |
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Editörler: İzmail Özgür Zembat, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hakan Şandır, Ali Delice. (2013). Pegem Akademi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 12 | 12 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİĞİN TEMELLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Nur Güner |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına geometri, olasılık ve istatistik konularındaki temel bilgileri hatırlatarak onların bu kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel geometrik kavramlar ,Açı kavramı, Doğrular ve açılar,Üçgenler ve Üçgen Özellikleri,Çokgenler ,Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri ,Özel Dörtgenler ,Çember ve Daire,Geometrik cisimler ve özellikleri,Geometrik Cisimler ve Özellikleri,Dönüşüm Geometrisi,Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme,Zaman ölçme ve Sıvı ölçme aktiviteleri ,İzometrik ve Ortografik çizimler ,Veri Toplama ve Değerlendirme, Veri Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geometrideki temel kavramların tanımlarını anlatır. | 10, 5 | A |
Ölçme öğrenme alanındaki kavramların tanımlarını ve birbiriyle ilişkilerini keşfeder. | 10, 16, 5 | A, E |
Dönüşüm Geometrisi ile ilgili alıştırmaları yapar | 10, 16 | |
Olasılık ve istatistik ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16 | A |
Geometri kavramları arasındaki ilişkileri keşfeder. | 10, 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel geometrik kavramlar | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.257-362 |
2 | Açı kavramı, Doğrular ve açılar | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.363-380 |
3 | Üçgenler ve Üçgen Özellikleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.381-434 |
4 | Çokgenler | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 435-452 |
5 | Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 435-452 |
6 | Özel Dörtgenler | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.453-486 |
7 | Çember ve Daire | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.487-500 |
8 | Geometrik cisimler ve özellikleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.515-526 |
9 | Geometrik Cisimler ve Özellikleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.527-540 |
10 | Dönüşüm Geometrisi | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.589-602 |
11 | Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 231-236 |
12 | Zaman ölçme ve Sıvı ölçme aktiviteleri | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.237-252 |
13 | İzometrik ve Ortografik çizimler | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.603-614 |
14 | Veri Toplama ve Değerlendirme, Veri Analizi | Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.207-230 |
Kaynak |
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Editörler: Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket Elçi, Doç. Dr. Esra Bukova Güzel, Doç. Dr. Berna Cantürk Günhan, Yrd. Doç. Dr. Emre Ev Çimen. (2016). Pegem Akademi Yayınları |
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Editörler: İzmail Özgür Zembat, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hakan Şandır, Ali Delice. (2013). Pegem Akademi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |