Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hamiyet SAYAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adayının sınıf yönetimi konusunda öğrendikleriyle sınıf yönetimi becerilerini düzenleyebilmesi ve olumlu sınıf iklimi yaratabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri , Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ,Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama,Öğretim lideri olarak öğretmen,Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ,Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Olumlu sınıf ortamı örnekleri,Ceza ve disiplin,Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar,Sınıf yönetiminde iyi örnekler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sınıf yönetiminin temel boyutlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sınıfta etkili iletişim biçimlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıftaki öğrencilerin motivasyonlarını artırmaya yönelik etkinliklere örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Sınıfta etkili zaman yönetimine ilişkin örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıfın fiziksel ortamının özelliklerini sayar. | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Öğrenci davranışlarını yönetmenin ilkelerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğrenci davranışları yönetmeye yönelik örnekleri inceler. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıfta lider öğretmenin rollerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretmen veli ve öğrenci görüşlerini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Olumlu sınıf ikliminin özelliklerini sayar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıf yönetimini etkileyen faktörlere örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıf yönetimi modellerini tartışır. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıf yönetimi modellerine değer biçer. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar | İlgili konuda önerilen makalelerin okunması |
2 | Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri | Sınıf disiplini ve yönetimi modellerinin araştırılması |
3 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi | Öğrenci davranışlarına yönelik sınıf gözlemi |
4 | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
5 | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
6 | Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama | Öğretmenin rollerinin tartışılması |
7 | Öğretim lideri olarak öğretmen | Öğretim lideri olarak öğretmen konusunda okumalar |
8 | Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi | Okul- öğretmen- veli ilişkileri üzerine okumalar |
9 | Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları | Olumlu sınıf ve öğrenme iklimi üzerine okumalar |
10 | Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
11 | Olumlu sınıf ortamı örnekleri | Sınıf ortamı kapsamında sınıf gözlemi raporu |
12 | Ceza ve disiplin | Eğitimde ceza ve disiplin üzerine fikir yazısı |
13 | Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar | Sınıf kurallarının oluşturulması üzerine okumalar |
14 | Sınıf yönetiminde iyi örnekler | Sınıf yönetimine dair örneklerin araştırılması |
Kaynak |
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık |
Argon T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (2021). Sınıf Yönetimi. Pegem. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 2 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hamiyet SAYAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adayının sınıf yönetimi konusunda öğrendikleriyle sınıf yönetimi becerilerini düzenleyebilmesi ve olumlu sınıf iklimi yaratabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri , Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ,Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama,Öğretim lideri olarak öğretmen,Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ,Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Olumlu sınıf ortamı örnekleri,Ceza ve disiplin,Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar,Sınıf yönetiminde iyi örnekler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sınıf yönetiminin temel boyutlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sınıfta etkili iletişim biçimlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıftaki öğrencilerin motivasyonlarını artırmaya yönelik etkinliklere örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Sınıfta etkili zaman yönetimine ilişkin örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıfın fiziksel ortamının özelliklerini sayar. | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Öğrenci davranışlarını yönetmenin ilkelerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğrenci davranışları yönetmeye yönelik örnekleri inceler. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıfta lider öğretmenin rollerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretmen veli ve öğrenci görüşlerini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Olumlu sınıf ikliminin özelliklerini sayar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıf yönetimini etkileyen faktörlere örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıf yönetimi modellerini tartışır. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıf yönetimi modellerine değer biçer. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar | İlgili konuda önerilen makalelerin okunması |
2 | Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri | Sınıf disiplini ve yönetimi modellerinin araştırılması |
3 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi | Öğrenci davranışlarına yönelik sınıf gözlemi |
4 | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
5 | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
6 | Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama | Öğretmenin rollerinin tartışılması |
7 | Öğretim lideri olarak öğretmen | Öğretim lideri olarak öğretmen konusunda okumalar |
8 | Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi | Okul- öğretmen- veli ilişkileri üzerine okumalar |
9 | Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları | Olumlu sınıf ve öğrenme iklimi üzerine okumalar |
10 | Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
11 | Olumlu sınıf ortamı örnekleri | Sınıf ortamı kapsamında sınıf gözlemi raporu |
12 | Ceza ve disiplin | Eğitimde ceza ve disiplin üzerine fikir yazısı |
13 | Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar | Sınıf kurallarının oluşturulması üzerine okumalar |
14 | Sınıf yönetiminde iyi örnekler | Sınıf yönetimine dair örneklerin araştırılması |
Kaynak |
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık |
Argon T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (2021). Sınıf Yönetimi. Pegem. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |