Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis TUŞTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişim dönemlerine bağlı olarak cinsel gelişimi incelemek, cinsel gelişimle ilgili kavramları bilmek ve meslek elemanı olarak bireylere cinsel gelişimle ilgili alanlarda bilgilendirme ve müdahalede bulunabilmek için gerekli bilgilere sahip olmayı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar,Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi,Toplumlarda Cinselliğe Bakış,Cinsel Kimlik Gelişimi,Ergenlik Döneminde Bedensel ve Ruhsal Değişiklikler,Cinsel Yaşam ve sağlık,Hamilelik ve doğum kontrol yöntemleri,Arasınav,Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve korunma,Nüfus bilgisi,Güvenli cinsel davranışlar,Ergenlikte cinsel gelişim,Cinsel şiddet ve istismar,Başvuru Merkezleri ve Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitiminin Yürütülmesi,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bedensel, duygusal ve toplumsal açıdan sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli olan cinsellik bilgileri, yanlış bilgiler ve inanışlar, önlemler incelenecek ve farklı cinsel davranışlar, tutum ve değerlerin nasıl oluşturulacağı, karar verme ve güvenli cinsel davranış geliştirme becerileri üzerinde tartışılacaktır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, içerik ve kurallarKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
2Cinsel Sağlık Bilgileri EğitimiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
3Toplumlarda Cinselliğe BakışKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
4Cinsel Kimlik GelişimiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
5Ergenlik Döneminde Bedensel ve Ruhsal DeğişikliklerKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
6Cinsel Yaşam ve sağlıkKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
7Hamilelik ve doğum kontrol yöntemleriKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
8Arasınav
9Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve korunmaKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
10Nüfus bilgisiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
11Güvenli cinsel davranışlarKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
12Ergenlikte cinsel gelişimKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
13Cinsel şiddet ve istismarKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
14Başvuru Merkezleri ve Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitiminin YürütülmesiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
15Final
Kaynak
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. National Guidelines Task Force (1992). Guidelines for Comprehensive Sexuality Education: Kindergarten-12th Grade, 2nd ed. Essa, E.L. & Murray, C.I. (1999). Sexual Play: When should you be concerned? Childhood Education, 75 (4), 231-234.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12336
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı20240
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)174
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis TUŞTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişim dönemlerine bağlı olarak cinsel gelişimi incelemek, cinsel gelişimle ilgili kavramları bilmek ve meslek elemanı olarak bireylere cinsel gelişimle ilgili alanlarda bilgilendirme ve müdahalede bulunabilmek için gerekli bilgilere sahip olmayı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar,Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi,Toplumlarda Cinselliğe Bakış,Cinsel Kimlik Gelişimi,Ergenlik Döneminde Bedensel ve Ruhsal Değişiklikler,Cinsel Yaşam ve sağlık,Hamilelik ve doğum kontrol yöntemleri,Arasınav,Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve korunma,Nüfus bilgisi,Güvenli cinsel davranışlar,Ergenlikte cinsel gelişim,Cinsel şiddet ve istismar,Başvuru Merkezleri ve Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitiminin Yürütülmesi,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bedensel, duygusal ve toplumsal açıdan sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli olan cinsellik bilgileri, yanlış bilgiler ve inanışlar, önlemler incelenecek ve farklı cinsel davranışlar, tutum ve değerlerin nasıl oluşturulacağı, karar verme ve güvenli cinsel davranış geliştirme becerileri üzerinde tartışılacaktır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, içerik ve kurallarKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
2Cinsel Sağlık Bilgileri EğitimiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
3Toplumlarda Cinselliğe BakışKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
4Cinsel Kimlik GelişimiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
5Ergenlik Döneminde Bedensel ve Ruhsal DeğişikliklerKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
6Cinsel Yaşam ve sağlıkKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
7Hamilelik ve doğum kontrol yöntemleriKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
8Arasınav
9Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve korunmaKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
10Nüfus bilgisiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
11Güvenli cinsel davranışlarKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
12Ergenlikte cinsel gelişimKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
13Cinsel şiddet ve istismarKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
14Başvuru Merkezleri ve Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitiminin YürütülmesiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
15Final
Kaynak
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. National Guidelines Task Force (1992). Guidelines for Comprehensive Sexuality Education: Kindergarten-12th Grade, 2nd ed. Essa, E.L. & Murray, C.I. (1999). Sexual Play: When should you be concerned? Childhood Education, 75 (4), 231-234.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04