Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

İnsan doğasını anlamaya meraklı, araştırmaya ve öğrenmeye açık, bilimsel düşünme becerilerine sahip, edindiği bilimsel bilgiler doğrultusunda insanların psikolojik sorunlarını çözme sürecinde onlara hizmet sunan, lisans eğitimi boyunca öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilen, mesleğin etik ve ilkelerine uygun davranışlar sergileyen, alanında yetkin meslek profesyonelleri yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa EA puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDR1182860 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) İngilizce 2 3
PDR1182870 TÜRK DİLİ I Türkçe 3 5
PDR1182880 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Türkçe 3 5
PDR1182850 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I Türkçe 2 3
PDR1175210 EĞİTİME GİRİŞ Türkçe 2 3
PDR1175220 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Türkçe 2 3
PDR1182920 KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ Türkçe 2 4
PDR1176520 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Türkçe 2 4
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDR1282910 TÜRK DİLİ II Türkçe 3 5
PDR1282890 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II Türkçe 2 3
PDR1282900 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) İngilizce 2 3
PDR1275270 EĞİTİM FELSEFESİ Türkçe 2 3
PDR1275320 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Türkçe 2 3
PDR1276550 FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Türkçe 2 4
PDR1276530 OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA Türkçe 2 5
PDR1217654 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I Türkçe 2 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDR2175330 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Türkçe 2 3
PDR2176610 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II Türkçe 2 4
PDR2176570 SOSYAL PSİKOLOJİ Türkçe 2 4
PDR2176580 TEMEL İSTATİSTİK Türkçe 2 4
PDR2176560 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Türkçe 2 4
PDR2175470 MEDYA OKUR-YAZARLIĞI Türkçe 2 3
PDR2111093 KAPSAYICI EĞİTİM Türkçe 2 4
PDR2110366 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Türkçe 2 4
PDR2110182 AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Türkçe 2 4
PDR2111089 OKULDA RUH SAĞLIĞI Türkçe 2 4
PDR2111091 ANNE-BABA EĞİTİMİ Türkçe 2 4
PDR2111092 YARATICI DRAMA Türkçe 2 4
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDR2276440 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Türkçe 1+2 3
PDR2275430 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 2 3
PDR2275420 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Türkçe 2 3
PDR2276620 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Türkçe 2 3
PDR2276630 TEST DIŞI TEKNİKLER Türkçe 1+2 3
PDR2276590 KİŞİLİK KURAMLARI Türkçe 2 2
PDR2276600 YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI Türkçe 2 2
PDR2275450 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Türkçe 2 3
PDR2210194 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Türkçe 2 4
PDR2210181 SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ Türkçe 2 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDR3176130 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 2 3
PDR3176640 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Türkçe 2 3
PDR3176660 PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI Türkçe 2 2
PDR3176680 PSİKOLOJİK TESTLER Türkçe 1+2 3
PDR3176690 MESLEKİ REHBERLİK Türkçe 2 2
PDR3176670 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I Türkçe 2 3
PDR3176650 PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ Türkçe 2 3
PDR3111097 1990'LARDA KÜLTÜR, TOPLUM VE SİYASET Türkçe 2 3
PDR3111098 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE Türkçe 2 3
PDR3110194 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Türkçe 2 4
PDR3110356 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Türkçe 2 4
PDR3110184 KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA Türkçe 2 4
PDR3110188 PSİKODRAMA Türkçe 2 4
PDR3111095 ÇOCUKLARDA ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Türkçe 2 4
PDR3111096 İNTİHAR VE İNTİHARIN ÖNLENMESİ Türkçe 2 4
PDR3110097 ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ Türkçe 2 4
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDR3276180 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Türkçe 2 3
PDR3251040 SINIF YÖNETİMİ Türkçe 2 3
PDR3276710 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II Türkçe 2 2
PDR3276750 MANEVİ DANIŞMANLIK Türkçe 2 2
PDR3276730 GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA Türkçe 2 3
PDR3276740 MESLEKİ REHBERLİK UYGULAMALARI Türkçe 1+2 2
PDR3276720 PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ Türkçe 1+2 4
PDR3211098 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE Türkçe 2 3
PDR3210385 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Türkçe 2 4
PDR3210185 YAKIN İLİŞKİLER PSİKOLOJİSİ Türkçe 2 4
PDR3211096 İNTİHAR VE İNTİHARIN ÖNLENMESİ Türkçe 2 4
PDR3211719 OKULLARDA PROBLEM ODAKLI MÜDAHALELER Türkçe 2 4
PDR3210186 ÇOCUKLARLA VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA Türkçe 2 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDR4176440 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Türkçe 1+2 3
PDR4176760 OKULLARDA RPD UYG. (ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI) Türkçe 2+6 10
PDR4176770 AİLE DANIŞMANLIĞI Türkçe 2 2
PDR4176780 BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI I Türkçe 1+2 3
PDR4111099 MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR Türkçe 2 2
PDR4111101 PDR'DE PROGRAM GELİŞTİRME Türkçe 2 2
PDR4110193 YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ Türkçe 2 4
PDR4111094 POSTMODERNİST PSİKOTERAPİ TEMELLİ GRUP UYGU. Türkçe 2 4
PDR4110383 SUÇ PSİKOLOJİSİ Türkçe 2 4
PDR4110186 ÇOCUKLARLA VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA Türkçe 2 4
PDR4110187 KRİZE MÜDAHALE Türkçe 2 4
PDR4111102 POZİTİF PSİKOTERAPİ TEMELLİ GRUP UYGULAMALARI Türkçe 2 4
PDR4111103 YAS DANIŞMANLIĞI Türkçe 2 4
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDR4276760 OKULLARDA RPD UYG. (ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI) Türkçe 2+6 10
PDR4276820 TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMA Türkçe 2 3
PDR4276830 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ Türkçe 2 3
PDR4276840 BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II Türkçe 1+2 3
PDR4276810 ÇOCUK HUKUKU Türkçe 2 3
PDR4211068 TÜRK İŞARET DİLİ Türkçe 2 3
PDR4210191 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Türkçe 2 4
PDR4211715 CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ Türkçe 2 4
PDR4210189 GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI Türkçe 2 4

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.

Öğrenme Yetkinliği

Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.

Alana Özgü Yetkinlik

Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

İstihdam Olanakları

Programdan mezun olanlar çoğunlukla Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) kadrosunda rehber öğretmen olarak çalışmaktadır. Adalet Bakanlığı'na bağlı mahkemelerde pedagog olarak çalışma fırsatı olan mezunlar, diğer kamu ve özel kurumlarda da danışmanlık alanında çalışabilmektedir.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı katsayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Doç.Dr. Ülkü TOSUN

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1990'LARDA KÜLTÜR, TOPLUM VE SİYASET 0000300303410003
AİLE DANIŞMANLIĞI 4443003000005000
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI I 0415200050004540
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II 2515444255003551
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I 5204504304004440
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 0000300500300335
EĞİTİME GİRİŞ 1000222414404102
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME 3132333424414332
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ 4344333433324333
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I 3223333232322222
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II 4443233423414423
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA 4434132234204411
KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA 3224141135403421
KİŞİLİK KURAMLARI 4553333434425553
MANEVİ DANIŞMANLIK 3342223533303222
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ 3344332513303322
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 0000200200000000
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA 0000123333303000
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ 4543333433314422
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI 4554434435425434
PSİKOLOJİK TESTLER 5000400400005554
PSİKOLOJİYE GİRİŞ 3430203300005000
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ 3030435530005040
SOSYAL PSİKOLOJİ 1020300400500004
SUÇ PSİKOLOJİSİ 2000225043003330
TEMEL İSTATİSTİK 0002400002001135
TEST DIŞI TEKNİKLER 5000400404005555
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 0000000033000500
TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMA 3335545555512434
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2004123301202000
TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2011212442432223
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) 1000000000151103
YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ 2335554455513532
İlişkili ders sayısı / 66/7080626170865873976783732298877166
İlişki ağırlığı3333223333313332

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu