Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİPCG1214968Bahar Dönemi2+025
Ders Programı

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Perşembe 17:30-18:15

Perşembe 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretim İlkeleri ve Yöntemleri" dersinin amacı, öğretmen adaylarını etkili ve başarılı öğretmenler olmaları için gerekli bilgi, beceri ve stratejilerle donatmaktır. Bu ders, öğretme ve öğrenme temel prensiplerini anlama konusunda sağlam bir temel sunmayı ve anlamlı ve etkili öğretimi kolaylaştırmak için kullanılan çeşitli yöntem ve teknikleri anlama fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. Ders, öğretmen adaylarını elverişli öğrenme ortamları oluşturmaya ve öğrencilerin gelişimini desteklemeye hazırlamayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme ve Öğretme Kavramsallaştırması
Yapılandırmacılık
Aktif Öğrenme
Yapılandırmacılığı Çözümlemek, Amaç Uygunluğu
Doğrudan Öğretim Çeşitleri
Dersler Sınıf İçi Kısa Dersler , Amaç Uygunluğu
Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
Sorgulama Temelli Yöntemler
Keşfederek Öğrenme , Sorun Temelli Öğrenme
Proje Temelli Öğrenme
Kaynak Temelli Öğrenme
Bilgisayar Destekli Öğrenme, Öğrenciler İçin Uygunluk
Genç Öğrenciler
Yetenekli Öğrenciler , Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler
Engelli Öğrenciler, Etkili Öğretim
Süreç-Ürün Araştırması
Süreç-Ürün Çalışmalarının Ötesinde
Öğretmen Etkililiği Üzerine Araştırmadan Ana Bulgular, Data Eleştirileri
Etkili Öğretmenlerin Pedagojik Becerileri
İşbirlikçi Öğrenme ve Grup Kullanımı
Akran Destekli Ders ve Akran Yardımı, Öğrenme Değerlendirmesi
Değerlendirme Amaçları
Formatif Değerlendirme
Testing: , Müfredat Temelli Değerlendirme
Sonuçlara Dayalı Eğitim
Değerlendirme, İyileştirilmiş Öğretimin , Öğrenme Araştırmasını ve Öğretimi Birleştirmek
Uygulama
Öğrencilerin Önceden Sahip Olduğu Bilgiler Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?
Öğrencilerin Bilgiyi Nasıl Yerleştirdiği Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?, Öğrencileri Öğrenmeye Motive Eden Faktörler Nelerdir?
Öğrenciler Nasıl Ustalık Geliştirir?, Öğrenmeyi Nasıl Geliştiren Pratik ve Geribildirim Türleri Var?
Öğrenci Gelişimi ve Ders Ortamı, Neden Öğrenci Öğrenmesi için Önemlidir?,Sonuç: İlkeleri Kendimize Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili öğretim ve öğrenmenin temelinde yatan eğitim teorilerini ve prensiplerini tanır ve bilişsel gelişim teorileri, motivasyon, öğrenme stilleri ve eğitim psikolojisinin teorilerini özetler.10, 16, 6, 9A, E, F
Farklı öğrenme stillerine hitap eden ve çeşitli öğrenci gruplarını etkileyen öğretim yöntemleri, stratejileri ve teknikleri tanımlar ve tartışma, grup çalışması, problem çözme ve teknoloji entegrasyonu gibi yöntemleri analiz eder.10, 16, 9A, E, F
Net öğrenme hedefleri, çeşitli öğretim yöntemleri ve uygun değerlendirmeleri içeren kapsamlı ders planları tasarlar.10, 16, 9A, E, F
Dersin sonunda öğrenciler, etkili öğretim ve öğrenme prensipleri, öğretim stratejileri ve sınıf yönetimi tekniklerini kavrar.10, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Öğrenme ve Öğretme Kavramsallaştırması
Yapılandırmacılık
Aktif Öğrenme
Yapılandırmacılığı Çözümlemek
Ders Notları
2 Amaç Uygunluğu
Doğrudan Öğretim Çeşitleri
Dersler Sınıf İçi Kısa Dersler
Ders Notları
3 Amaç Uygunluğu
Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
Sorgulama Temelli Yöntemler
Keşfederek Öğrenme
Ders Notları
4 Sorun Temelli Öğrenme
Proje Temelli Öğrenme
Kaynak Temelli Öğrenme
Bilgisayar Destekli Öğrenme
Ders Notları
5 Öğrenciler İçin Uygunluk
Genç Öğrenciler
Yetenekli Öğrenciler
Ders Notları
6 Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler
Engelli Öğrenciler
Ders Notları
7 Etkili Öğretim
Süreç-Ürün Araştırması
Süreç-Ürün Çalışmalarının Ötesinde
Öğretmen Etkililiği Üzerine Araştırmadan Ana Bulgular
Ders Notları
8 Data Eleştirileri
Etkili Öğretmenlerin Pedagojik Becerileri
İşbirlikçi Öğrenme ve Grup Kullanımı
Akran Destekli Ders ve Akran Yardımı
Ders Notları
9 Öğrenme Değerlendirmesi
Değerlendirme Amaçları
Formatif Değerlendirme
Testing:
Ders Notları
10 Müfredat Temelli Değerlendirme
Sonuçlara Dayalı Eğitim
Değerlendirme, İyileştirilmiş Öğretimin
Ders Notları
11 Öğrenme Araştırmasını ve Öğretimi Birleştirmek
Uygulama
Öğrencilerin Önceden Sahip Olduğu Bilgiler Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?
Öğrencilerin Bilgiyi Nasıl Yerleştirdiği Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?
Ders Notları
12 Öğrencileri Öğrenmeye Motive Eden Faktörler Nelerdir?
Öğrenciler Nasıl Ustalık Geliştirir?
Ders Notları
13 Öğrenmeyi Nasıl Geliştiren Pratik ve Geribildirim Türleri Var?
Öğrenci Gelişimi ve Ders Ortamı, Neden Öğrenci Öğrenmesi için Önemlidir?
Ders Notları
14Sonuç: İlkeleri Kendimize UygulamaDers Notları
Kaynak
How Learning Works, Seven Research-Based Principles for Smart Teaching Susan A. Ambrose, Michael W. Bridges, Michele DiPietro, Marsha C. Lovett, Marie K. Norman Foreword by Richard E. Mayer What teachers need to know about Teaching methods, Peter West wood,ACER Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİPCG1214968Bahar Dönemi2+025
Ders Programı

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Perşembe 17:30-18:15

Perşembe 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretim İlkeleri ve Yöntemleri" dersinin amacı, öğretmen adaylarını etkili ve başarılı öğretmenler olmaları için gerekli bilgi, beceri ve stratejilerle donatmaktır. Bu ders, öğretme ve öğrenme temel prensiplerini anlama konusunda sağlam bir temel sunmayı ve anlamlı ve etkili öğretimi kolaylaştırmak için kullanılan çeşitli yöntem ve teknikleri anlama fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. Ders, öğretmen adaylarını elverişli öğrenme ortamları oluşturmaya ve öğrencilerin gelişimini desteklemeye hazırlamayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme ve Öğretme Kavramsallaştırması
Yapılandırmacılık
Aktif Öğrenme
Yapılandırmacılığı Çözümlemek, Amaç Uygunluğu
Doğrudan Öğretim Çeşitleri
Dersler Sınıf İçi Kısa Dersler , Amaç Uygunluğu
Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
Sorgulama Temelli Yöntemler
Keşfederek Öğrenme , Sorun Temelli Öğrenme
Proje Temelli Öğrenme
Kaynak Temelli Öğrenme
Bilgisayar Destekli Öğrenme, Öğrenciler İçin Uygunluk
Genç Öğrenciler
Yetenekli Öğrenciler , Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler
Engelli Öğrenciler, Etkili Öğretim
Süreç-Ürün Araştırması
Süreç-Ürün Çalışmalarının Ötesinde
Öğretmen Etkililiği Üzerine Araştırmadan Ana Bulgular, Data Eleştirileri
Etkili Öğretmenlerin Pedagojik Becerileri
İşbirlikçi Öğrenme ve Grup Kullanımı
Akran Destekli Ders ve Akran Yardımı, Öğrenme Değerlendirmesi
Değerlendirme Amaçları
Formatif Değerlendirme
Testing: , Müfredat Temelli Değerlendirme
Sonuçlara Dayalı Eğitim
Değerlendirme, İyileştirilmiş Öğretimin , Öğrenme Araştırmasını ve Öğretimi Birleştirmek
Uygulama
Öğrencilerin Önceden Sahip Olduğu Bilgiler Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?
Öğrencilerin Bilgiyi Nasıl Yerleştirdiği Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?, Öğrencileri Öğrenmeye Motive Eden Faktörler Nelerdir?
Öğrenciler Nasıl Ustalık Geliştirir?, Öğrenmeyi Nasıl Geliştiren Pratik ve Geribildirim Türleri Var?
Öğrenci Gelişimi ve Ders Ortamı, Neden Öğrenci Öğrenmesi için Önemlidir?,Sonuç: İlkeleri Kendimize Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili öğretim ve öğrenmenin temelinde yatan eğitim teorilerini ve prensiplerini tanır ve bilişsel gelişim teorileri, motivasyon, öğrenme stilleri ve eğitim psikolojisinin teorilerini özetler.10, 16, 6, 9A, E, F
Farklı öğrenme stillerine hitap eden ve çeşitli öğrenci gruplarını etkileyen öğretim yöntemleri, stratejileri ve teknikleri tanımlar ve tartışma, grup çalışması, problem çözme ve teknoloji entegrasyonu gibi yöntemleri analiz eder.10, 16, 9A, E, F
Net öğrenme hedefleri, çeşitli öğretim yöntemleri ve uygun değerlendirmeleri içeren kapsamlı ders planları tasarlar.10, 16, 9A, E, F
Dersin sonunda öğrenciler, etkili öğretim ve öğrenme prensipleri, öğretim stratejileri ve sınıf yönetimi tekniklerini kavrar.10, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Öğrenme ve Öğretme Kavramsallaştırması
Yapılandırmacılık
Aktif Öğrenme
Yapılandırmacılığı Çözümlemek
Ders Notları
2 Amaç Uygunluğu
Doğrudan Öğretim Çeşitleri
Dersler Sınıf İçi Kısa Dersler
Ders Notları
3 Amaç Uygunluğu
Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
Sorgulama Temelli Yöntemler
Keşfederek Öğrenme
Ders Notları
4 Sorun Temelli Öğrenme
Proje Temelli Öğrenme
Kaynak Temelli Öğrenme
Bilgisayar Destekli Öğrenme
Ders Notları
5 Öğrenciler İçin Uygunluk
Genç Öğrenciler
Yetenekli Öğrenciler
Ders Notları
6 Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler
Engelli Öğrenciler
Ders Notları
7 Etkili Öğretim
Süreç-Ürün Araştırması
Süreç-Ürün Çalışmalarının Ötesinde
Öğretmen Etkililiği Üzerine Araştırmadan Ana Bulgular
Ders Notları
8 Data Eleştirileri
Etkili Öğretmenlerin Pedagojik Becerileri
İşbirlikçi Öğrenme ve Grup Kullanımı
Akran Destekli Ders ve Akran Yardımı
Ders Notları
9 Öğrenme Değerlendirmesi
Değerlendirme Amaçları
Formatif Değerlendirme
Testing:
Ders Notları
10 Müfredat Temelli Değerlendirme
Sonuçlara Dayalı Eğitim
Değerlendirme, İyileştirilmiş Öğretimin
Ders Notları
11 Öğrenme Araştırmasını ve Öğretimi Birleştirmek
Uygulama
Öğrencilerin Önceden Sahip Olduğu Bilgiler Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?
Öğrencilerin Bilgiyi Nasıl Yerleştirdiği Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?
Ders Notları
12 Öğrencileri Öğrenmeye Motive Eden Faktörler Nelerdir?
Öğrenciler Nasıl Ustalık Geliştirir?
Ders Notları
13 Öğrenmeyi Nasıl Geliştiren Pratik ve Geribildirim Türleri Var?
Öğrenci Gelişimi ve Ders Ortamı, Neden Öğrenci Öğrenmesi için Önemlidir?
Ders Notları
14Sonuç: İlkeleri Kendimize UygulamaDers Notları
Kaynak
How Learning Works, Seven Research-Based Principles for Smart Teaching Susan A. Ambrose, Michael W. Bridges, Michele DiPietro, Marsha C. Lovett, Marie K. Norman Foreword by Richard E. Mayer What teachers need to know about Teaching methods, Peter West wood,ACER Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07