Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanımı,Donanım ve yazılım,İşletim sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Bilgisayar ve ağ güvenliği,MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni,MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar,MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme,MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı,MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama,MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller,MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri,MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller,MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme | 1, 2, 3 | D |
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme | 1, 10, 14, 2, 3 | |
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme | 1, 10, 16, 4, 6 | A |
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme | 10, 14, 6 | |
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme | 1, 10, 6 | A |
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme | 10, 2, 6 | A |
İletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme | 1, 15, 2 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve Dersin Tanımı | 1. Bölüm |
2 | Donanım ve yazılım | 2. Bölüm |
3 | İşletim sistemleri | 3. Bölüm |
4 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | 4. Bölüm |
5 | Bilgisayar ve ağ güvenliği | 5. Bölüm |
6 | MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni | 6. Bölüm |
7 | MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar | 7. Bölüm |
8 | MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme | 8. Bölüm |
9 | MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı | 9. Bölüm |
10 | MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama | 10. Bölüm |
11 | MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller | 11. Bölüm |
12 | MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri | 12. Bölüm |
13 | MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller | 13. Bölüm |
14 | MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri | 14. Bölüm |
Kaynak |
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
0 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
0 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
0 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
0 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
0 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
0 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
0 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |