Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına, Türk Eğitim Sisteminin temel yapısı ve okul yöneticiliğinin temel kavramlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakıs,Milli Eğitim Bakanlığının görevleri,Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler,Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı,Eğitimdeki temel poblemler,Eğitimde amaç ve stratejiler,Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler,Eğitim Yönetimi ve Denetim,Eğitimde Denetim ve Rehberlik,Okul Örgütü ve Yönetim,Okul Yönetiminde Etkili Liderlik,Eğitim Hizmetleri,Öğretimle İlgili Hizmetler,Öğrenci Hizmetleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler Türk eğitim sisteminin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklar. Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini bilir. Örgütlerdeki insan davranışını anlar. Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar ve okul yönetimi ve yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirir. Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını bilir. İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini kestirir ve önlemler alır. Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri bilir. | 1, 2, 3 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakıs | Ders notu Eğitim sistemi ve organizasyon yapısı |
2 | Milli Eğitim Bakanlığının görevleri | Ders notu Milli Eğitim Bakanlığının görevleri |
3 | Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler | ders notları Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler |
4 | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı | ders notu Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı |
5 | Eğitimdeki temel poblemler | ders notu Eğitimdeki temel poblemler ve ilgili makaleler |
6 | Eğitimde amaç ve stratejiler | Ders notu Eğitimde amaç ve stratejiler |
7 | Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler | ders notu Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler |
8 | Eğitim Yönetimi ve Denetim | Ders notu Eğitim Yönetimi ve Denetimve makaleler |
9 | Eğitimde Denetim ve Rehberlik | Ders notu Eğitimde Denetim ve Rehberlik |
10 | Okul Örgütü ve Yönetim | Ders notu Okul Örgütü ve Yönetim |
11 | Okul Yönetiminde Etkili Liderlik | Ders notu Okul Yönetiminde Etkili Liderlik |
12 | Eğitim Hizmetleri | Ders notu Eğitim Hizmetleri |
13 | Öğretimle İlgili Hizmetler | Ders notu Öğretimle İlgili Hizmetler |
14 | Öğrenci Hizmetleri | Ders notu Öğrenci Hizmetleri |
Kaynak |
Ders Notları Konuyla ilgili akademik makaleler |
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, İbrahim GÜL, Pegem Akademi, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
0 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
0 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
0 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
0 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
0 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |