Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretim İlke ve Yöntemleri 2 saatlik teorik bir ders olup, 2 kredi ve 3 AKTS dir. Ders kapsamında; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi konuları işlenecek olup, öğretmen adaylarının derslere aktif katılımı beklenecektir. Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinin amacı, katılımcılarına çağdaş öğrenme ve öğretim yaklaşımları kapsamında - öğrenme ve öğretim ile ilgili temel kavram ve süreçleri, -öğretimi zaman ve içerik olarak planlamayı -öğretim materyali seçme ve hazırlamayı -sınıf içi etkinlikleri çağdaş değerlendirme yolları ile değerlendirmeyi öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretim ve öğrenme ilkeleri,Öğretim modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme ,Öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Öğretim materyalleri ,Öğretimin planlanması ve öğretim planları ,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar ,Okulda etkili öğretim ,Öğrenme ve öğrenmede başarı ,Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ,Sınıf içi performans değerlendirme yaklaşımları ,Grup çalışması örnekleri 1 , Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Derse devam eden öğretmen adayları -Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramları bilir -öğretim-öğrenme ilkelerini kavrar, -öğretim modelleri, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular -öğretimde hedef ve amaç belirleyebilir -öğretim ve öğrenmede içerik seçip düzenleyebilir -öğretim materyalleri geliştirip uygulayabilir, -öğretimin planlayabilir -öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımları bilir ve uygular - sınıf içi öğrenmeleri değerlendirebilir | 1, 14, 2, 3, 4 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar | Ünite 1. Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar. s.2-19. |
2 | Öğretim ve öğrenme ilkeleri | Ünite 1. Program Geliştirme ve Program Değerlendirme Kavramı. s. 20-35. |
3 | Öğretim modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri | Ünite 2. Öğretim hedefleri. s. 38-62. |
4 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme | Ünite 2. Öğretim Hedeflerinden Etkin Olarak Faydalanma. s. 61-77. |
5 | Öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi | Ünite 3. Öğretim İçeriğinin Seçimi ve Düzenlenmesi. s.81-90. |
6 | Öğretim materyalleri | Ünite 3. İçerik Düzenlenirken Dikkat Edilecek Hususlar. s. 92-111. |
7 | Öğretimin planlanması ve öğretim planları | Ünite 4. Öğrenme ve Öğretim İlkeleri. s. 114-138. |
8 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar | Ünite 5. Öğretim Kuram ve Modelleri. s. 143-152. |
9 | Okulda etkili öğretim | Ünite 5. Çoklu öğrenme yolları. s.153-170. |
10 | Öğrenme ve öğrenmede başarı | Ünite 6. Öğrenme Stilleri. s. 196-228. |
11 | Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi | Ünite 6. öğrenme stilleri konusunda öneriler. s. 233-258. |
12 | Sınıf içi performans değerlendirme yaklaşımları | Ünite 7. Öğretim yöntem ve teknikleri. s. 263-292. |
13 | Grup çalışması örnekleri 1 | Ünite 7. Öğretim yöntem ve teknikleri. s. 293-363. |
14 | Grup çalışması örnekleri 2 | Ünite 8. Öğretimin materyalle desteklenmesi. s. 366-407. |
Kaynak |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
0 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
0 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
0 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |