Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, öğretimin ve öğrenmenin etkili temellerini oluşturan çeşitli pedagojik teorileri ve prensipleri öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu, davranışçılık, yapısalcılık ve sosyo-kültürel teoriler gibi teorileri içerir. Bu teorileri anlamak, öğretim stratejileri tasarlamak için bir çerçeve sunar. Öğrenciler, öğrenme teorilerini d öğrenci ihtiyaçlarıyla uyumlu öğretim stratejileri oluşturmak için nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. Bu, öğretim yöntemlerini farklı öğrenme stillerine, yeteneklere ve kültürel arka planlara uyarlamayı içerir. Sonuç olarak, ders, öğrencileri gerçek dünyada öğretimin pratik zorluklarına hazırlar. Teorik bilgiyi pratik uygulamalarla birleştirerek, öğrenciler etkili öğretim prensipleri ve yöntemleri konusunda sağlam bir anlayışla sınıfa girmeye daha iyi hazırlanmış olurlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişimin Temel İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi, Piaget'in Gelişim Aşamaları,Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Bakış Açısı, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Perspektifi,Öğrenme üzerine davranışsal yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma,Pekiştirme, Uygulamalı Davranış Analizi, Pozitif Davranışları Pekiştirme Etme, Istendik Olmayan Davranışlarla Başa Çıkma",Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri
,Öğrenme üzerine bilişsel yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görünümü: Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli Bellek,Öğrenme ve öğretimi kavramak, Konstrüktivizm, Aktif öğrenme
Konstrüktivizmi Çözümlemek,Doğrudan öğretim, Doğrudan Talimat (DT), Etkileşimli tüm sınıf öğretimi,Doğrudan öğretim yöntemleri: Amaç için uygunluk, Doğrudan öğretim çeşitleri, Dersler, Sınıf içi mini dersler, Öğretmen yönlendirmeli dersler, Doğrudan öğretimin önemli rolü,Öğrenci merkezli yöntemler: Amaç için uygunluk, Öğrenci merkezli yaklaşımlar
Araştırma temelli yöntemler, Keşif öğrenimi,Problem Temelli Öğrenme, Proje Temelli Öğrenme, Kaynak Temelli Öğrenme
Bilgisayar Destekli Öğrenme,Öğretim yöntemleri: Öğrencilere uygunluk, Küçük öğrenciler, Yetenekli öğrenciler
Öğrenme zorlukları yaşayan öğrenciler, Engelli öğrenciler
,Öğrenmenin değerlendirilmesi, Değerlendirmenin amaçları, Formatif değerlendirme ,Müfredat temelli değerlendirme, Çıktı odaklı eğitim,; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Davranışçılık, yapısalcılık ve sosyo-kültürel teoriler gibi temel pedagojik teoriler konusunda kapsamlı bir anlayışa sahip olur ve bu teorilerin öğretim uygulamalarını nasıl şekillendirdiğini açıklar.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğrenme teorilerini etkili öğretim stratejilerinin tasarımı ve uygulanmasına uyarlayarak çeşitli öğrenci ihtiyaçlarını dikkate almayı hesaplar.16, 6, 9A, E, F
Belirli konuları çeşitli öğrencilere erişilebilir ve anlamlı bir şekilde öğrenebilir halde planlar.16, 6, 9A, E, F
Öğretim hedefleriyle uyumlu değerlendirmeleri tasarlar ve uygular.16, 6, 9A, E, F
Gerçek öğretiminin pratik zorluklarına hazırlamak için sınıf gözlemleri, öğretim simülasyonları veya öğrenci öğretimi gibi durumları deneyimler.6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişimin Temel İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi, Piaget'in Gelişim AşamalarıDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
2Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Bakış Açısı, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal PerspektifiDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
3Öğrenme üzerine davranışsal yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant KoşullanmaDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
4Pekiştirme, Uygulamalı Davranış Analizi, Pozitif Davranışları Pekiştirme Etme, Istendik Olmayan Davranışlarla Başa Çıkma"Development and Learning kitabı ilgili bölümler
5Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri
Development and Learning kitabı ilgili bölümler
6Öğrenme üzerine bilişsel yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görünümü: Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli BellekDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
7Öğrenme ve öğretimi kavramak, Konstrüktivizm, Aktif öğrenme
Konstrüktivizmi Çözümlemek
What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
8Doğrudan öğretim, Doğrudan Talimat (DT), Etkileşimli tüm sınıf öğretimiDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
9Doğrudan öğretim yöntemleri: Amaç için uygunluk, Doğrudan öğretim çeşitleri, Dersler, Sınıf içi mini dersler, Öğretmen yönlendirmeli dersler, Doğrudan öğretimin önemli rolüWhat teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
10Öğrenci merkezli yöntemler: Amaç için uygunluk, Öğrenci merkezli yaklaşımlar
Araştırma temelli yöntemler, Keşif öğrenimi
What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
11Problem Temelli Öğrenme, Proje Temelli Öğrenme, Kaynak Temelli Öğrenme
Bilgisayar Destekli Öğrenme
What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
12Öğretim yöntemleri: Öğrencilere uygunluk, Küçük öğrenciler, Yetenekli öğrenciler
Öğrenme zorlukları yaşayan öğrenciler, Engelli öğrenciler
What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
13Öğrenmenin değerlendirilmesi, Değerlendirmenin amaçları, Formatif değerlendirme What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
14Müfredat temelli değerlendirme, Çıktı odaklı eğitim,What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
Kaynak
DEVELOPMENT AND LEARNING , METU Publications Peter Westwood - What Teachers Need to Know About Teaching Methods

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme166
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3412
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, öğretimin ve öğrenmenin etkili temellerini oluşturan çeşitli pedagojik teorileri ve prensipleri öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu, davranışçılık, yapısalcılık ve sosyo-kültürel teoriler gibi teorileri içerir. Bu teorileri anlamak, öğretim stratejileri tasarlamak için bir çerçeve sunar. Öğrenciler, öğrenme teorilerini d öğrenci ihtiyaçlarıyla uyumlu öğretim stratejileri oluşturmak için nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. Bu, öğretim yöntemlerini farklı öğrenme stillerine, yeteneklere ve kültürel arka planlara uyarlamayı içerir. Sonuç olarak, ders, öğrencileri gerçek dünyada öğretimin pratik zorluklarına hazırlar. Teorik bilgiyi pratik uygulamalarla birleştirerek, öğrenciler etkili öğretim prensipleri ve yöntemleri konusunda sağlam bir anlayışla sınıfa girmeye daha iyi hazırlanmış olurlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişimin Temel İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi, Piaget'in Gelişim Aşamaları,Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Bakış Açısı, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Perspektifi,Öğrenme üzerine davranışsal yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma,Pekiştirme, Uygulamalı Davranış Analizi, Pozitif Davranışları Pekiştirme Etme, Istendik Olmayan Davranışlarla Başa Çıkma",Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri
,Öğrenme üzerine bilişsel yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görünümü: Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli Bellek,Öğrenme ve öğretimi kavramak, Konstrüktivizm, Aktif öğrenme
Konstrüktivizmi Çözümlemek,Doğrudan öğretim, Doğrudan Talimat (DT), Etkileşimli tüm sınıf öğretimi,Doğrudan öğretim yöntemleri: Amaç için uygunluk, Doğrudan öğretim çeşitleri, Dersler, Sınıf içi mini dersler, Öğretmen yönlendirmeli dersler, Doğrudan öğretimin önemli rolü,Öğrenci merkezli yöntemler: Amaç için uygunluk, Öğrenci merkezli yaklaşımlar
Araştırma temelli yöntemler, Keşif öğrenimi,Problem Temelli Öğrenme, Proje Temelli Öğrenme, Kaynak Temelli Öğrenme
Bilgisayar Destekli Öğrenme,Öğretim yöntemleri: Öğrencilere uygunluk, Küçük öğrenciler, Yetenekli öğrenciler
Öğrenme zorlukları yaşayan öğrenciler, Engelli öğrenciler
,Öğrenmenin değerlendirilmesi, Değerlendirmenin amaçları, Formatif değerlendirme ,Müfredat temelli değerlendirme, Çıktı odaklı eğitim,; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Davranışçılık, yapısalcılık ve sosyo-kültürel teoriler gibi temel pedagojik teoriler konusunda kapsamlı bir anlayışa sahip olur ve bu teorilerin öğretim uygulamalarını nasıl şekillendirdiğini açıklar.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğrenme teorilerini etkili öğretim stratejilerinin tasarımı ve uygulanmasına uyarlayarak çeşitli öğrenci ihtiyaçlarını dikkate almayı hesaplar.16, 6, 9A, E, F
Belirli konuları çeşitli öğrencilere erişilebilir ve anlamlı bir şekilde öğrenebilir halde planlar.16, 6, 9A, E, F
Öğretim hedefleriyle uyumlu değerlendirmeleri tasarlar ve uygular.16, 6, 9A, E, F
Gerçek öğretiminin pratik zorluklarına hazırlamak için sınıf gözlemleri, öğretim simülasyonları veya öğrenci öğretimi gibi durumları deneyimler.6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişimin Temel İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi, Piaget'in Gelişim AşamalarıDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
2Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Bakış Açısı, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal PerspektifiDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
3Öğrenme üzerine davranışsal yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant KoşullanmaDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
4Pekiştirme, Uygulamalı Davranış Analizi, Pozitif Davranışları Pekiştirme Etme, Istendik Olmayan Davranışlarla Başa Çıkma"Development and Learning kitabı ilgili bölümler
5Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri
Development and Learning kitabı ilgili bölümler
6Öğrenme üzerine bilişsel yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görünümü: Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli BellekDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
7Öğrenme ve öğretimi kavramak, Konstrüktivizm, Aktif öğrenme
Konstrüktivizmi Çözümlemek
What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
8Doğrudan öğretim, Doğrudan Talimat (DT), Etkileşimli tüm sınıf öğretimiDevelopment and Learning kitabı ilgili bölümler
9Doğrudan öğretim yöntemleri: Amaç için uygunluk, Doğrudan öğretim çeşitleri, Dersler, Sınıf içi mini dersler, Öğretmen yönlendirmeli dersler, Doğrudan öğretimin önemli rolüWhat teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
10Öğrenci merkezli yöntemler: Amaç için uygunluk, Öğrenci merkezli yaklaşımlar
Araştırma temelli yöntemler, Keşif öğrenimi
What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
11Problem Temelli Öğrenme, Proje Temelli Öğrenme, Kaynak Temelli Öğrenme
Bilgisayar Destekli Öğrenme
What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
12Öğretim yöntemleri: Öğrencilere uygunluk, Küçük öğrenciler, Yetenekli öğrenciler
Öğrenme zorlukları yaşayan öğrenciler, Engelli öğrenciler
What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
13Öğrenmenin değerlendirilmesi, Değerlendirmenin amaçları, Formatif değerlendirme What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
14Müfredat temelli değerlendirme, Çıktı odaklı eğitim,What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler
Kaynak
DEVELOPMENT AND LEARNING , METU Publications Peter Westwood - What Teachers Need to Know About Teaching Methods

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07