Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler kendi karakter özelliklerininin farkına varmayı ve güçlü yanlarını geliştirmeyi öğrenecekler. Bu ders öğrencilere güçlü yönlerini geliştirmelerinde rehberlik edecektir. Bu doğrultuda, Character Strengths and Virtues: A Handbook and Classification (Peterson ve Seligman, 2004) 'den uyarlanan karakter güçleri üzerinden okuma ve videolar ile değerlendirmeler yapılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Covid 19: Stres Yönetimi ve Öz-Düzenleme,Aksiyondaki Değerler,Altı Temel Erdem Kategorisi,Bilgelik ve Bilgi ,Cesaret ve Korku,İnsanlık,Empati nedir?,Adalet,Mizaç,Değer eğitimi nasıl olmalı (Ödev Teslimi),Aşkınlık nedir?,Karakter Eğitimi ve Çocuklarla Hikayeler,Karakter Eğitimi ve Psikoeğitim Programları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1, 2, 3, 4 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Giriş |
2 | Covid 19: Stres Yönetimi ve Öz-Düzenleme | 6 Temel Güçlülük ve Beyin Aşamaları Modeli |
3 | Aksiyondaki Değerler | Aksiyondaki Değerler |
4 | Altı Temel Erdem Kategorisi | Ders Okuması |
5 | Bilgelik ve Bilgi | Ders Okuması |
6 | Cesaret ve Korku | Video: Kırılganlığın Gücü |
7 | İnsanlık | Video: Pema Chödren |
8 | Empati nedir? | Pozitif Duygular ve Optimizm |
9 | Adalet | Ders Okuması |
10 | Mizaç | Ders Okuması |
11 | Değer eğitimi nasıl olmalı (Ödev Teslimi) | Ödev |
12 | Aşkınlık nedir? | Ders Okuması |
13 | Karakter Eğitimi ve Çocuklarla Hikayeler | Ders Okuması |
14 | Karakter Eğitimi ve Psikoeğitim Programları | Ders Okuması |
Kaynak |
Seligman, M. (2002). Authentic Happiness: Using the New Positive Psychology to Realise your Potential for Lasting Fulfillment. British Library Cataloguing in Publication Data: London The VIA Classification of Character Strengths Full Descriptions |
Konulara ilişkin podcast ve kısa videolar https://www.utsc.utoronto.ca/projects/flourish/building-your-strengths/ https://www.viacharacter.org/resources/videos 10 Best TED Talks on VIA Character Strengths and Virtues https://positivepsychology.com/tedtalks-via-strengths-virtues/ https://www.typologycentral.com/forums/online-personality-tests/13364-via-signature-strengths-questionnaire.html https://positivepsychology.com/character-strength-examples-interventions-worksheets/ 12 Character Strength Examples, Interventions, and Worksheets https://www.viacharacter.org/character-strengths https://positivepsychology.com/category/compassion/ https://www.theemotionmachine.com/flourish-a-new-understanding-of-happiness-and-well-being/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
0 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
0 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
0 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |