Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞ 2+0 2 4,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı A broad introduction and overview to the science of psychology: a brief history, major advances and research, major approaches in psychology, Biological basis of psychology, memory, intelligence, Personality, Social psychology, Psychological Disorders Therapy and Treatment
Dersin İçeriği Bu ders; Introduction to the course and requirments. Defining psychology, psychology as a science, the empirical method, histroy of psychology, major approaches,Early psychologists, approaches, disciplines, The scientific method,Biological basis of psychology. The nervous system. ,Structure of the brain,Learning,Öğrenme Gelişim,Thinking and Intelligenc,Thinking and Intelligence, Memory,Memory,Emotion and Motivation,Language development. States of Consciousness. ,Social psychology. Psychological Disorders,Therapy and Treatment; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1, 2, 3 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Introduction to the course and requirments. Defining psychology, psychology as a science, the empirical method, histroy of psychology, major approaches Chapter 1 Introducing Psychology Stangor
2 Early psychologists, approaches, disciplines, The scientific method Chapter 1 Introducing Psychology Chapter 2 Psychological Science Stangor
3 Biological basis of psychology. The nervous system. Chapter 3 Physiology CNS, Peripheral nervous system Suzanne Higgs p 42-52. Videos
4 Structure of the brain Physiology Bob Garrett Neurons. Videos
5 Learning Chapter 4 Learning Stangor
6 Öğrenme Gelişim Chapter 5 Stangor
7 Thinking and Intelligenc Chapter 7 Thinking and Intelligence Open Stax
8 Thinking and Intelligence Chapter 7 Thinking and Intelligence Open Stax
9 Memory Chapter 8 Memory Open Stax
10 Memory Chapter 8 Memory Open Stax
11 Emotion and Motivation Chapter 10 Emotion and Motivation
12 Language development. States of Consciousness. Chapter 4 States of Consciousness
13 Social psychology. Psychological Disorders Chapter 12: Social Psychology Open Stax
14 Therapy and Treatment Chapter 16: Therapy and Treatment Open Stax
Kaynaklar
Stangor, C: (2013). Introduction to psychology. PSYCHOLOGY, OpenStax College, Rice University, 2014.
Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., & Hilgard, E. R. (2003). Introduction to psychology. Harcourt Brace Jovanovich international edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
0
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
0
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
0
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
0
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
0
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
0
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
0
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
0
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
0
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
0
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
0
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 10 3 30
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu