Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU -Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hacer SUBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu bir dönemlik seçmeli ders, psikolojik danışma ve rehberlik bölümünden 3. sınıf öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu ders, verilen her alt başlık için ayrıntılı bilgilerle DEHB'ye ilişkin psikolojik ve psikiyatrik bir bakış açısı sunmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders;  Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivitenin Tarihçesi, DEHB nedir ve DEHB ne değildir, DEHB'nin tanı, prognoz ve müdahale teknikleri, Eştanı ve DEHB ile ilgili diğer psikopatolojiler, DEHB ile ilgili psikolojik ve psikiyatrik bakış açıları arasındaki farklılıklar, Psikofarmakoloji ve psikoterapi dahil DEHB'nin bütüncül bir tedavisi, Bağlanma, öfke düzenleme ve DEHB, Psikoterapötik müdahaleler,Çocuk merkezli oyun terapisi ve DEHB, Okul ortamında psikolojik danışman olarak roller,DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulur,DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulur,Dersin genel değerlendirmesi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite dersini alan öğrencilerin aşağıdaki alanlarda yetkinlik kazanmaları beklenir:  DEHB'nin tarihi  DEHB nedir ve DEHB ne değildir  DEHB'nin tanı, prognoz ve müdahale teknikleri  Eştanı ve DEHB ile ilgili diğer psikopatolojiler  DEHB ile ilgili psikolojik ve psikiyatrik bakış açıları arasındaki farklılıklar  Psikofarmakoloji ve psikoterapi dahil DEHB'nin bütüncül bir tedavisi  Bağlanma, öfke düzenleme ve DEHB  Psikoterapötik müdahaleler  Çocuk merkezli oyun terapisi ve DEHB  Okul ortamında psikolojik danışman olarak roller  DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulur 10, 13, 16, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivitenin TarihçesiMillichap, J. G. (2011). Attention Deficit Hyperactivity Disorder Handbook (2nd ed), Springer.
2 DEHB nedir ve DEHB ne değildirSadek, J. (2014). A Clinician’s Guide TO ADHD (2nd ed), Springer.
3 DEHB'nin tanı, prognoz ve müdahale teknikleriAbikoff et al. (2002). Observed Classroom Behavior of Children with ADHD: Relationship to Gender and Comorbidity, Journal of Abnormal Child Psychology, 30, 4. 349-359.
4 Eştanı ve DEHB ile ilgili diğer psikopatolojilerBiederman et al. (1995). Preictors of persistence and remission of ADHD into adolescence: results from a four-year prospective follow-up study, J. Am. Acad. Child Adolescent Psychiatry, 35:3, 343-51.
5 DEHB ile ilgili psikolojik ve psikiyatrik bakış açıları arasındaki farklılıklarBiederman, J. and Spencer, T. (1999). Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) as a Noradrenergic Disorder, BIOL Psychiatry, 46: 1234-1242
6 Psikofarmakoloji ve psikoterapi dahil DEHB'nin bütüncül bir tedavisiBiederman et al. (2004). Impact of executive function deficits and attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) on academic outcomes in children, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 72:5, 757-66.
7 Bağlanma, öfke düzenleme ve DEHBBiederman et al. (2010). How persistent is ADHD: A Controlled 10 year follow-up study of boys with ADHD, Elsevier Ireland.
8 Psikoterapötik müdahalelerBrinkman et al. (2012). Their Own Words: Adolescents views on ADHD and Their Evolving Role Managing Medication, Academic Pediatrics, 12, 1, 53-61.
9Çocuk merkezli oyun terapisi ve DEHBBurt,S. A., Krueger R. F., and Iacono, W. (2003). Parent-Child Conflict and the Comorbidity Among Childhood Externalizing Disorder, Arch Gen Psychiatry, 60, 505-513.
10 Okul ortamında psikolojik danışman olarak rollerCaye et al. (2016). Life-span Studies of ADHD-Conceptual Challenges and Predictors of Persistence and Outcome, In Rostain, A. (ed.), Attention Deficit Disorder, Springer.
11DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulurConway, F. (2012). Psychodynamic Psychotherapy of ADHD – A review of the literature, Psychotherapy, 49:3, 404-17.
12DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulurFaraone, S. V. (2000). Genetics of Childhood Disorders: XX. ADHD, Part 4: Is ADHD Genetically Heterogeneous?, J. Am. Acad. Child Adolescent Psychiatry, 39:11, 1455-7
13Dersin genel değerlendirmesiFrazier et al. (2007). ADHD and Achievement: Meta-Analysis of the Child, Adolescent and Adult Literatures and a Concomitant Study With College Students, Journal of Learning Disabilities, 40:1, 49-65.
14Genel DeğerlendirmeBrock, S. E., Jimerson, S. R. and Hansen, R. L. (2009). Developmental Psychopathology at School: Identifying, Assessing, and Treating ADHD at School, Springer.
Kaynak
Brock, S. E., Jimerson, S. R. and Hansen, R. L. (2009). Developmental Psychopathology at School: Identifying, Assessing, and Treating ADHD at School, Springer.
Millichap, J. G. (2011). Attention Deficit Hyperactivity Disorder Handbook (2nd ed), Springer. Sadek, J. (2014). A Clinician’s Guide TO ADHD (2nd ed), Springer. Abikoff et al. (2002). Observed Classroom Behavior of Children with ADHD: Relationship to Gender and Comorbidity, Journal of Abnormal Child Psychology, 30, 4. 349-359. Biederman et al. (1995). Preictors of persistence and remission of ADHD into adolescence: results from a four-year prospective follow-up study, J. Am. Acad. Child Adolescent Psychiatry, 35:3, 343-51 Biederman, J. and Spencer, T. (1999). Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) as a Noradrenergic Disorder, BIOL Psychiatry, 46: 1234-1242 Biederman et al. (2004). Impact of executive function deficits and attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) on academic outcomes in children, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 72:5, 757-66 Biederman et al. (2010). How persistent is ADHD: A Controlled 10 year follow-up study of boys with ADHD, Elsevier Ireland. Brinkman et al. (2012). Their Own Words: Adolescents views on ADHD and Their Evolving Role Managing Medication, Academic Pediatrics, 12, 1, 53-61. Burt,S. A., Krueger R. F., and Iacono, W. (2003). Parent-Child Conflict and the Comorbidity Among Childhood Externalizing Disorder, Arch Gen Psychiatry, 60, 505-513 Caye et al. (2016). Life-span Studies of ADHD-Conceptual Challenges and Predictors of Persistence and Outcome, In Rostain, A. (ed.), Attention Deficit Disorder, Springer. Conway, F. (2012). Psychodynamic Psychotherapy of ADHD – A review of the literature, Psychotherapy, 49:3, 404-17 Faraone, S. V. (2000). Genetics of Childhood Disorders: XX. ADHD, Part 4: Is ADHD Genetically Heterogeneous?, J. Am. Acad. Child Adolescent Psychiatry, 39:11, 1455-7 Frazier et al. (2007). ADHD and Achievement: Meta-Analysis of the Child, Adolescent and Adult Literatures and a Concomitant Study With College Students, Journal of Learning Disabilities, 40:1, 49-65 Gershon, J (2002). A Meta-Analytic Review of Gender Differences in ADHD, Journal of Attention Disorders, 5:3, 143- 154 Lange et al. (2010). The history of attention deficit and hyperactivity disorder, doi: 10.1007/s12402-010-0045-8 Loe I. M. and Feldman, H. M. (2007). Academic and Educational Outcomes of Children with ADHD, Journal of Pediatric Psychology, 32:6, 643-53 Polanczyk et al. (2007). The Worldwide Prevalence of ADHD: A Systematic Review and Metagression Analysis, American Journal of Psychiatry, 164, 942-48 Rassmussen P. and Gillberg, C. (2000). Natural Outcome of ADHD with Developmental Coordination Disorder at Age 22 Years: A Controlled, Longitudinal, Community-Based Study, , J. Am. Acad. Child and Adolescent Psychiatry, 39:11, 1424-31 Safren et al. (2005). Cognritive Behavioral Therapy for ADHD in medication-treated adults with continued symptoms, Behavior Research and Therapy, 43, 831-842. Scahill et al. (1999). Psychosocial and Clinical Correlates of ADHD in a Community Sample of School-Age Children, J. Am. Acad. Child and Adolescent Psychiatry, 38:8, 976-984. Sciberras et al. (2017). Prenatal Risk Factors and the Etiology of ADHD. In Rostain, A. (ed), Attention-Deficit Disorder, Springer Smith, M. (2017). Hyperactivity Around the World? The History of ADHD in Global Perspective, Social History of Medicine, 30:4, 767-87. Stern et al. (2018). Associations Between Abuse/neglect and ADHD from Childhood to Young Adulthood: a Prospective Nationally-Representative Twin Study, Child Abuse & Neglect, 81, 274-85 Weiss, M. Hechtman, L. and Weiss, G. (2000). ADHD in Parents, Clinical Perspectives, 39:8, 1059-61 Wasserstein, J. (2005). Diagnostic Issues for Adolescents and Adults with ADHD, Wiley Periodicals, 61:5, 535-47 Wilens et al. (2002). Psychiatric Comorbidity and Functioning in Clinically Referred Preschool Children and School-Age Youths With ADHD, J. Am. Acad. Child and Adolescent Psychiatry, 41:3, 262-8

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU -Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hacer SUBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu bir dönemlik seçmeli ders, psikolojik danışma ve rehberlik bölümünden 3. sınıf öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu ders, verilen her alt başlık için ayrıntılı bilgilerle DEHB'ye ilişkin psikolojik ve psikiyatrik bir bakış açısı sunmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders;  Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivitenin Tarihçesi, DEHB nedir ve DEHB ne değildir, DEHB'nin tanı, prognoz ve müdahale teknikleri, Eştanı ve DEHB ile ilgili diğer psikopatolojiler, DEHB ile ilgili psikolojik ve psikiyatrik bakış açıları arasındaki farklılıklar, Psikofarmakoloji ve psikoterapi dahil DEHB'nin bütüncül bir tedavisi, Bağlanma, öfke düzenleme ve DEHB, Psikoterapötik müdahaleler,Çocuk merkezli oyun terapisi ve DEHB, Okul ortamında psikolojik danışman olarak roller,DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulur,DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulur,Dersin genel değerlendirmesi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite dersini alan öğrencilerin aşağıdaki alanlarda yetkinlik kazanmaları beklenir:  DEHB'nin tarihi  DEHB nedir ve DEHB ne değildir  DEHB'nin tanı, prognoz ve müdahale teknikleri  Eştanı ve DEHB ile ilgili diğer psikopatolojiler  DEHB ile ilgili psikolojik ve psikiyatrik bakış açıları arasındaki farklılıklar  Psikofarmakoloji ve psikoterapi dahil DEHB'nin bütüncül bir tedavisi  Bağlanma, öfke düzenleme ve DEHB  Psikoterapötik müdahaleler  Çocuk merkezli oyun terapisi ve DEHB  Okul ortamında psikolojik danışman olarak roller  DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulur 10, 13, 16, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivitenin TarihçesiMillichap, J. G. (2011). Attention Deficit Hyperactivity Disorder Handbook (2nd ed), Springer.
2 DEHB nedir ve DEHB ne değildirSadek, J. (2014). A Clinician’s Guide TO ADHD (2nd ed), Springer.
3 DEHB'nin tanı, prognoz ve müdahale teknikleriAbikoff et al. (2002). Observed Classroom Behavior of Children with ADHD: Relationship to Gender and Comorbidity, Journal of Abnormal Child Psychology, 30, 4. 349-359.
4 Eştanı ve DEHB ile ilgili diğer psikopatolojilerBiederman et al. (1995). Preictors of persistence and remission of ADHD into adolescence: results from a four-year prospective follow-up study, J. Am. Acad. Child Adolescent Psychiatry, 35:3, 343-51.
5 DEHB ile ilgili psikolojik ve psikiyatrik bakış açıları arasındaki farklılıklarBiederman, J. and Spencer, T. (1999). Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) as a Noradrenergic Disorder, BIOL Psychiatry, 46: 1234-1242
6 Psikofarmakoloji ve psikoterapi dahil DEHB'nin bütüncül bir tedavisiBiederman et al. (2004). Impact of executive function deficits and attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) on academic outcomes in children, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 72:5, 757-66.
7 Bağlanma, öfke düzenleme ve DEHBBiederman et al. (2010). How persistent is ADHD: A Controlled 10 year follow-up study of boys with ADHD, Elsevier Ireland.
8 Psikoterapötik müdahalelerBrinkman et al. (2012). Their Own Words: Adolescents views on ADHD and Their Evolving Role Managing Medication, Academic Pediatrics, 12, 1, 53-61.
9Çocuk merkezli oyun terapisi ve DEHBBurt,S. A., Krueger R. F., and Iacono, W. (2003). Parent-Child Conflict and the Comorbidity Among Childhood Externalizing Disorder, Arch Gen Psychiatry, 60, 505-513.
10 Okul ortamında psikolojik danışman olarak rollerCaye et al. (2016). Life-span Studies of ADHD-Conceptual Challenges and Predictors of Persistence and Outcome, In Rostain, A. (ed.), Attention Deficit Disorder, Springer.
11DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulurConway, F. (2012). Psychodynamic Psychotherapy of ADHD – A review of the literature, Psychotherapy, 49:3, 404-17.
12DEHB'li çocukları olan ailelerle nasıl etkileşim kurulurFaraone, S. V. (2000). Genetics of Childhood Disorders: XX. ADHD, Part 4: Is ADHD Genetically Heterogeneous?, J. Am. Acad. Child Adolescent Psychiatry, 39:11, 1455-7
13Dersin genel değerlendirmesiFrazier et al. (2007). ADHD and Achievement: Meta-Analysis of the Child, Adolescent and Adult Literatures and a Concomitant Study With College Students, Journal of Learning Disabilities, 40:1, 49-65.
14Genel DeğerlendirmeBrock, S. E., Jimerson, S. R. and Hansen, R. L. (2009). Developmental Psychopathology at School: Identifying, Assessing, and Treating ADHD at School, Springer.
Kaynak
Brock, S. E., Jimerson, S. R. and Hansen, R. L. (2009). Developmental Psychopathology at School: Identifying, Assessing, and Treating ADHD at School, Springer.
Millichap, J. G. (2011). Attention Deficit Hyperactivity Disorder Handbook (2nd ed), Springer. Sadek, J. (2014). A Clinician’s Guide TO ADHD (2nd ed), Springer. Abikoff et al. (2002). Observed Classroom Behavior of Children with ADHD: Relationship to Gender and Comorbidity, Journal of Abnormal Child Psychology, 30, 4. 349-359. Biederman et al. (1995). Preictors of persistence and remission of ADHD into adolescence: results from a four-year prospective follow-up study, J. Am. Acad. Child Adolescent Psychiatry, 35:3, 343-51 Biederman, J. and Spencer, T. (1999). Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) as a Noradrenergic Disorder, BIOL Psychiatry, 46: 1234-1242 Biederman et al. (2004). Impact of executive function deficits and attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) on academic outcomes in children, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 72:5, 757-66 Biederman et al. (2010). How persistent is ADHD: A Controlled 10 year follow-up study of boys with ADHD, Elsevier Ireland. Brinkman et al. (2012). Their Own Words: Adolescents views on ADHD and Their Evolving Role Managing Medication, Academic Pediatrics, 12, 1, 53-61. Burt,S. A., Krueger R. F., and Iacono, W. (2003). Parent-Child Conflict and the Comorbidity Among Childhood Externalizing Disorder, Arch Gen Psychiatry, 60, 505-513 Caye et al. (2016). Life-span Studies of ADHD-Conceptual Challenges and Predictors of Persistence and Outcome, In Rostain, A. (ed.), Attention Deficit Disorder, Springer. Conway, F. (2012). Psychodynamic Psychotherapy of ADHD – A review of the literature, Psychotherapy, 49:3, 404-17 Faraone, S. V. (2000). Genetics of Childhood Disorders: XX. ADHD, Part 4: Is ADHD Genetically Heterogeneous?, J. Am. Acad. Child Adolescent Psychiatry, 39:11, 1455-7 Frazier et al. (2007). ADHD and Achievement: Meta-Analysis of the Child, Adolescent and Adult Literatures and a Concomitant Study With College Students, Journal of Learning Disabilities, 40:1, 49-65 Gershon, J (2002). A Meta-Analytic Review of Gender Differences in ADHD, Journal of Attention Disorders, 5:3, 143- 154 Lange et al. (2010). The history of attention deficit and hyperactivity disorder, doi: 10.1007/s12402-010-0045-8 Loe I. M. and Feldman, H. M. (2007). Academic and Educational Outcomes of Children with ADHD, Journal of Pediatric Psychology, 32:6, 643-53 Polanczyk et al. (2007). The Worldwide Prevalence of ADHD: A Systematic Review and Metagression Analysis, American Journal of Psychiatry, 164, 942-48 Rassmussen P. and Gillberg, C. (2000). Natural Outcome of ADHD with Developmental Coordination Disorder at Age 22 Years: A Controlled, Longitudinal, Community-Based Study, , J. Am. Acad. Child and Adolescent Psychiatry, 39:11, 1424-31 Safren et al. (2005). Cognritive Behavioral Therapy for ADHD in medication-treated adults with continued symptoms, Behavior Research and Therapy, 43, 831-842. Scahill et al. (1999). Psychosocial and Clinical Correlates of ADHD in a Community Sample of School-Age Children, J. Am. Acad. Child and Adolescent Psychiatry, 38:8, 976-984. Sciberras et al. (2017). Prenatal Risk Factors and the Etiology of ADHD. In Rostain, A. (ed), Attention-Deficit Disorder, Springer Smith, M. (2017). Hyperactivity Around the World? The History of ADHD in Global Perspective, Social History of Medicine, 30:4, 767-87. Stern et al. (2018). Associations Between Abuse/neglect and ADHD from Childhood to Young Adulthood: a Prospective Nationally-Representative Twin Study, Child Abuse & Neglect, 81, 274-85 Weiss, M. Hechtman, L. and Weiss, G. (2000). ADHD in Parents, Clinical Perspectives, 39:8, 1059-61 Wasserstein, J. (2005). Diagnostic Issues for Adolescents and Adults with ADHD, Wiley Periodicals, 61:5, 535-47 Wilens et al. (2002). Psychiatric Comorbidity and Functioning in Clinically Referred Preschool Children and School-Age Youths With ADHD, J. Am. Acad. Child and Adolescent Psychiatry, 41:3, 262-8

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07