Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | ECF1114913 | Güz Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı | ( A ) Cumartesi 08:00-08:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 08:00-08:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( C ) Cumartesi 08:00-08:45 ( C ) Cumartesi 09:00-09:45 ( C ) Cumartesi 10:00-10:45 ( C ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cumartesi 08:00-08:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 ( E ) Cumartesi 08:00-08:45 ( E ) Cumartesi 09:00-09:45 ( E ) Cumartesi 10:00-10:45 ( E ) Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MACİT, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin Amacı; öğrencilerin, toplumsal duyarlılık, farkındalık ve sorumluluk bilinci geliştirecek nitelikte, farklı kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak proje tasarlamaları, projeyi uygulamaları ve proje raporu hazırlayarak sunmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları,Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri,Güncel toplumsal sorunları belirleme,Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,Grup projeleri sunumlar 1,Grup projeleri sunumlar 2,Grup projeleri sunumlar 3,Grup projeleri sunumlar 4 ve Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Belirlenen güncel toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler tasarlar. | 2, 5 | F |
1.1. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | 2, 5 | F |
1.2. Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerini bilir. | 2, 5 | F |
1.3. Güncel toplumsal sorunları belirler. | 2, 5 | F |
2. Çeşitli sosyal sorumluluk projelerine katılarak sosyal sorumluluk bilincini geliştirir. | 2, 5 | F |
2.1. Bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alır. | 2, 5 | F |
2.2. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılır. | 2, 5 | F |
3. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirir. | 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları | 1,2 |
2 | Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri | 1,2 |
3 | Güncel toplumsal sorunları belirleme | 1,2 |
4 | Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | 1,2 |
5 | Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | 1,2 |
6 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
7 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
8 | Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
9 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
10 | Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
11 | Grup projeleri sunumlar 1 | 1,2 |
12 | Grup projeleri sunumlar 2 | 1,2 |
13 | Grup projeleri sunumlar 3 | 1,2 |
14 | Grup projeleri sunumlar 4 ve Değerlendirme | 1,2 |
Kaynak |
1. Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Kuzucu, K.,Kamer, S.T. Topluma hizmet uygulamaları. (2009) Pegema Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 4 | 56 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | ECF1114913 | Güz Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı | ( A ) Cumartesi 08:00-08:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 08:00-08:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( C ) Cumartesi 08:00-08:45 ( C ) Cumartesi 09:00-09:45 ( C ) Cumartesi 10:00-10:45 ( C ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cumartesi 08:00-08:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 ( E ) Cumartesi 08:00-08:45 ( E ) Cumartesi 09:00-09:45 ( E ) Cumartesi 10:00-10:45 ( E ) Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MACİT, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin Amacı; öğrencilerin, toplumsal duyarlılık, farkındalık ve sorumluluk bilinci geliştirecek nitelikte, farklı kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak proje tasarlamaları, projeyi uygulamaları ve proje raporu hazırlayarak sunmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları,Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri,Güncel toplumsal sorunları belirleme,Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,Grup projeleri sunumlar 1,Grup projeleri sunumlar 2,Grup projeleri sunumlar 3,Grup projeleri sunumlar 4 ve Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Belirlenen güncel toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler tasarlar. | 2, 5 | F |
1.1. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | 2, 5 | F |
1.2. Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerini bilir. | 2, 5 | F |
1.3. Güncel toplumsal sorunları belirler. | 2, 5 | F |
2. Çeşitli sosyal sorumluluk projelerine katılarak sosyal sorumluluk bilincini geliştirir. | 2, 5 | F |
2.1. Bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alır. | 2, 5 | F |
2.2. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılır. | 2, 5 | F |
3. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirir. | 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları | 1,2 |
2 | Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri | 1,2 |
3 | Güncel toplumsal sorunları belirleme | 1,2 |
4 | Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | 1,2 |
5 | Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | 1,2 |
6 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
7 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
8 | Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
9 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
10 | Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | 1,2 |
11 | Grup projeleri sunumlar 1 | 1,2 |
12 | Grup projeleri sunumlar 2 | 1,2 |
13 | Grup projeleri sunumlar 3 | 1,2 |
14 | Grup projeleri sunumlar 4 ve Değerlendirme | 1,2 |
Kaynak |
1. Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Kuzucu, K.,Kamer, S.T. Topluma hizmet uygulamaları. (2009) Pegema Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |