Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Doç.Dr. Muhammet Davut ARPA, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MACİT, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ, Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU, Prof.Dr. Fatma Julide AKBUĞA, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Prof.Dr. Ali Osman AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ, Dr.Öğr.Üye. İpek EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK, Prof.Dr. Mine YARIM YÜKSEL, Prof.Dr. Seda ÜNSALAN, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Prof.Dr. Ahmet Ulvi ZEYBEK, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir araştırma projesinin dizaynı, planlanması, literatürünün taranması, deneylerin yapılması ve raporunun hazırlanmasını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Proje nedir ve ne amaçla hazırlanır?,2.Proje konusunun belirlenmesi,3.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması,4.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması,5.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması,6.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması,7.Proje konusunun sunumu,8.Literatür verilerinin değerlendirilmesi,9.Literatür verilerinin değerlendirilmesi,10.Literatür verilerinin değerlendirilmesi,11.Literatür verilerinin değerlendirilmesi,12. Literatür verilerinin değerlendirilmesi,13.Proje literatür sonuçlarının sunumu,14.Proje literatür sonuçlarının sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bitirme projesini tasarlayabilecektir. | 19, 2, 5, 9 | D |
1.1. Bitirme projesi konusunu saptar. | 19, 2, 5, 9 | D |
1.2. Bitirme projesini dizayn eder. | 19, 4, 5, 9 | D |
1.3. Bitirme projesini planlar. | 19, 4, 5, 9 | D |
2. Proje için gerekli literatür verilerini değerlendirebilecektir. | 19, 4, 5, 9 | D |
2.1. Literatür verilerini araştırır. | 19, 2, 5, 9 | D |
2.2. Literatür verilerini sınıflar. | 19, 2, 5, 9 | D |
2.3. Literatür verilerini değerlendirir. | 19, 2, 5, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Proje nedir ve ne amaçla hazırlanır? | |
2 | 2.Proje konusunun belirlenmesi | |
3 | 3.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması | |
4 | 4.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması | |
5 | 5.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması | |
6 | 6.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması | |
7 | 7.Proje konusunun sunumu | |
8 | 8.Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
9 | 9.Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
10 | 10.Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
11 | 11.Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
12 | 12. Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
13 | 13.Proje literatür sonuçlarının sunumu | |
14 | 14.Proje literatür sonuçlarının sunumu |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 2 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Doç.Dr. Muhammet Davut ARPA, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MACİT, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ, Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU, Prof.Dr. Fatma Julide AKBUĞA, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Prof.Dr. Ali Osman AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ, Dr.Öğr.Üye. İpek EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK, Prof.Dr. Mine YARIM YÜKSEL, Prof.Dr. Seda ÜNSALAN, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Prof.Dr. Ahmet Ulvi ZEYBEK, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir araştırma projesinin dizaynı, planlanması, literatürünün taranması, deneylerin yapılması ve raporunun hazırlanmasını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Proje nedir ve ne amaçla hazırlanır?,2.Proje konusunun belirlenmesi,3.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması,4.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması,5.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması,6.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması,7.Proje konusunun sunumu,8.Literatür verilerinin değerlendirilmesi,9.Literatür verilerinin değerlendirilmesi,10.Literatür verilerinin değerlendirilmesi,11.Literatür verilerinin değerlendirilmesi,12. Literatür verilerinin değerlendirilmesi,13.Proje literatür sonuçlarının sunumu,14.Proje literatür sonuçlarının sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bitirme projesini tasarlayabilecektir. | 19, 2, 5, 9 | D |
1.1. Bitirme projesi konusunu saptar. | 19, 2, 5, 9 | D |
1.2. Bitirme projesini dizayn eder. | 19, 4, 5, 9 | D |
1.3. Bitirme projesini planlar. | 19, 4, 5, 9 | D |
2. Proje için gerekli literatür verilerini değerlendirebilecektir. | 19, 4, 5, 9 | D |
2.1. Literatür verilerini araştırır. | 19, 2, 5, 9 | D |
2.2. Literatür verilerini sınıflar. | 19, 2, 5, 9 | D |
2.3. Literatür verilerini değerlendirir. | 19, 2, 5, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Proje nedir ve ne amaçla hazırlanır? | |
2 | 2.Proje konusunun belirlenmesi | |
3 | 3.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması | |
4 | 4.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması | |
5 | 5.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması | |
6 | 6.Proje konusuyla ilgili literatürün araştırılması | |
7 | 7.Proje konusunun sunumu | |
8 | 8.Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
9 | 9.Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
10 | 10.Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
11 | 11.Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
12 | 12. Literatür verilerinin değerlendirilmesi | |
13 | 13.Proje literatür sonuçlarının sunumu | |
14 | 14.Proje literatür sonuçlarının sunumu |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |