Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Doç.Dr. Muhammet Davut ARPA, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MACİT, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ, Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU, Prof.Dr. Fatma Julide AKBUĞA, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Prof.Dr. Ali Osman AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ, Dr.Öğr.Üye. İpek EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK, Prof.Dr. Mine YARIM YÜKSEL, Prof.Dr. Ahmet Ulvi ZEYBEK, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Prof.Dr. Seda ÜNSALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir araştırma projesinin raporunun hazırlanmasını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Bitirme projesi yazım kuralları,2. Bitirme projesi yazım kuralları,3. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması,4. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması,5. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması,6. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması,7. Proje Taslağının sunumu,8. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,9. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,10. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,11. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,12. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,13. Bitirme projesinin sunumu,14. Bitirme projesinin sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Proje yazım kurallarını değerlendirebilecektir. | 19, 2, 5, 9 | D |
1.1. Proje yazımını/deneysel süreci planlar | 14, 17, 19, 2, 4, 5, 9 | D, H |
1.2. Proje yazımını/deneysel süreci uygular. | 14, 17, 19, 2, 4, 5, 9 | D, H |
1.3. Proje sunumunu hazırlar. | 19, 2, 5, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Bitirme projesi yazım kuralları | 1,2 |
2 | 2. Bitirme projesi yazım kuralları | 1,2 |
3 | 3. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması | 1,2 |
4 | 4. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması | 1,2 |
5 | 5. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması | 1,2 |
6 | 6. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması | 1,2 |
7 | 7. Proje Taslağının sunumu | 1,2 |
8 | 8. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
9 | 9. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
10 | 10. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
11 | 11. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
12 | 12. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
13 | 13. Bitirme projesinin sunumu | 1,2 |
14 | 14. Bitirme projesinin sunumu | 1,2 |
Kaynak |
1. Bitirme projesi yazım kılavuzu (www.medipol.edu.tr) 2. Bitirme projesi yazım şablonu (www.medipol.edu.tr) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | X | |||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | X | |||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Doç.Dr. Muhammet Davut ARPA, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MACİT, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ, Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU, Prof.Dr. Fatma Julide AKBUĞA, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Prof.Dr. Ali Osman AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ, Dr.Öğr.Üye. İpek EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK, Prof.Dr. Mine YARIM YÜKSEL, Prof.Dr. Ahmet Ulvi ZEYBEK, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Prof.Dr. Seda ÜNSALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir araştırma projesinin raporunun hazırlanmasını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Bitirme projesi yazım kuralları,2. Bitirme projesi yazım kuralları,3. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması,4. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması,5. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması,6. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması,7. Proje Taslağının sunumu,8. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,9. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,10. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,11. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,12. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi,13. Bitirme projesinin sunumu,14. Bitirme projesinin sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Proje yazım kurallarını değerlendirebilecektir. | 19, 2, 5, 9 | D |
1.1. Proje yazımını/deneysel süreci planlar | 14, 17, 19, 2, 4, 5, 9 | D, H |
1.2. Proje yazımını/deneysel süreci uygular. | 14, 17, 19, 2, 4, 5, 9 | D, H |
1.3. Proje sunumunu hazırlar. | 19, 2, 5, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Bitirme projesi yazım kuralları | 1,2 |
2 | 2. Bitirme projesi yazım kuralları | 1,2 |
3 | 3. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması | 1,2 |
4 | 4. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması | 1,2 |
5 | 5. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması | 1,2 |
6 | 6. Bitirme projesi yazım sürecinin/deneysel sürecin tasarlanması | 1,2 |
7 | 7. Proje Taslağının sunumu | 1,2 |
8 | 8. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
9 | 9. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
10 | 10. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
11 | 11. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
12 | 12. Bitirme projesinin yazımı/deneysel sonuçların değerlendirilmesi | 1,2 |
13 | 13. Bitirme projesinin sunumu | 1,2 |
14 | 14. Bitirme projesinin sunumu | 1,2 |
Kaynak |
1. Bitirme projesi yazım kılavuzu (www.medipol.edu.tr) 2. Bitirme projesi yazım şablonu (www.medipol.edu.tr) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | X | |||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | X | |||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |