Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | İNG1111200 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER |
Dersin Amacı | CEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) ,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar. | 10, 16, 9 | A |
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır. | 10, 16, 9 | A |
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır. | 10, 16, 9 | A |
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
2 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
3 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
4 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
5 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
6 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
7 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
8 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
9 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
10 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
11 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
12 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
13 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
14 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
Kaynak |
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | ||||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | İNG1111200 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER |
Dersin Amacı | CEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) ,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar. | 10, 16, 9 | A |
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır. | 10, 16, 9 | A |
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır. | 10, 16, 9 | A |
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
2 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
3 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
4 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
5 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
6 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
7 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
8 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
9 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
10 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
11 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
12 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
13 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
14 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
Kaynak |
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | ||||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |