Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE IV | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Burcu Günay, Aslı Baran, Zeyneb Çetiner, Seda Yeşildeniz, Barış Günay, Müge Eser |
Dersin Amacı | Öğrencinin 4 temel beceriyi kullanarak B1 seviyede sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisinin geliştirilmesidir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) ,Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) ,Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme),What's on tv (Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma),All about money (Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı) (Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme),What's for dinner (Nicelik ifadelerinin kullanımı) (Bankacılık işlemlerinden bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),At the office (Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı) (Yeni bir işten bahsetme),Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme),Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kişilerarası ilişkilerde ortaya çıkan sorunları tartışır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 Kendi düşüncesini rahatlıkla ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2 Günlük ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli cümleleri kendi ifadeleriyle aktarır. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. Cümle kurarken yaptığı hataları tespit eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 B1 seviyesindeki kelimeleri cümle içinde anlamlı bir şekilde aktarır. | 10, 15, 16, 6, 9 | A |
2.2 B1 düzeyinde okuduğu bir metni özetler. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Sosyal medya platformlarında verilen kısa mesajları aktarır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1 Güncel konuları sözlük yardımıyla tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2 Güncel konularda kendi fikirlerini açıklar. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
4. Dil seviyesini geliştirmek için yöntemler tasarlar. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
4.1 Dil öğrenim kaynaklarını karşılaştırır. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
4.2 Kendisine en uygun dil öğrenim metodunu uygular. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Mesleki İngilizce için gerekli dil alt yapısını geliştirir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mesleki Dil öğretim araçlarını değerlendirir | 10, 16, 6, 9 | A |
5.2 Mesleki dil gelişiminde için gerekli aşamaları planlar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
2 | Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
3 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
4 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
5 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
6 | What's on tv (Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
7 | All about money (Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı) (Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
8 | What's for dinner (Nicelik ifadelerinin kullanımı) (Bankacılık işlemlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
9 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
10 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
11 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
12 | At the office (Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı) (Yeni bir işten bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
13 | Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
14 | Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
Kaynak |
1. Network Get Connected Students Book - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. |
2. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh 3. Network Get Connected Workbook - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. 4. Network Online Practice Platform |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | ||||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE IV | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Burcu Günay, Aslı Baran, Zeyneb Çetiner, Seda Yeşildeniz, Barış Günay, Müge Eser |
Dersin Amacı | Öğrencinin 4 temel beceriyi kullanarak B1 seviyede sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisinin geliştirilmesidir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) ,Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) ,Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme),What's on tv (Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma),All about money (Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı) (Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme),What's for dinner (Nicelik ifadelerinin kullanımı) (Bankacılık işlemlerinden bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),At the office (Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı) (Yeni bir işten bahsetme),Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme),Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kişilerarası ilişkilerde ortaya çıkan sorunları tartışır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 Kendi düşüncesini rahatlıkla ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2 Günlük ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli cümleleri kendi ifadeleriyle aktarır. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. Cümle kurarken yaptığı hataları tespit eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 B1 seviyesindeki kelimeleri cümle içinde anlamlı bir şekilde aktarır. | 10, 15, 16, 6, 9 | A |
2.2 B1 düzeyinde okuduğu bir metni özetler. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Sosyal medya platformlarında verilen kısa mesajları aktarır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1 Güncel konuları sözlük yardımıyla tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2 Güncel konularda kendi fikirlerini açıklar. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
4. Dil seviyesini geliştirmek için yöntemler tasarlar. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
4.1 Dil öğrenim kaynaklarını karşılaştırır. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
4.2 Kendisine en uygun dil öğrenim metodunu uygular. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Mesleki İngilizce için gerekli dil alt yapısını geliştirir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mesleki Dil öğretim araçlarını değerlendirir | 10, 16, 6, 9 | A |
5.2 Mesleki dil gelişiminde için gerekli aşamaları planlar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
2 | Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
3 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
4 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
5 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
6 | What's on tv (Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
7 | All about money (Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı) (Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
8 | What's for dinner (Nicelik ifadelerinin kullanımı) (Bankacılık işlemlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
9 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
10 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
11 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
12 | At the office (Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı) (Yeni bir işten bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
13 | Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
14 | Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
Kaynak |
1. Network Get Connected Students Book - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. |
2. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh 3. Network Get Connected Workbook - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. 4. Network Online Practice Platform |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | ||||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |