Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TÜRK DİLİ I 2+0 2 2,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi Verenler Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksikliklerini gidermek, Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Dilin Tanımı ve İşlevi,Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri,Yeryüzündeki Diller,Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları,Yazılı Anlatım: Kompozisyon,Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları,Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,Konuşma Dili - Yazı Dili,"Türkçe Zengin Bir Dil midir?",Türklerin Kullandığı Alfabeler,Ses ve Ses Olayları,Başlıca Yazım Kuralları,Şekil Bilgisi,Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenerek, yeryüzündeki yayılma alanını tanıyabilmesi 1, 2 A
Dilin tanımı ve fonksiyonunu örneklerle kavrar, bu konuda fikir yürütebilmesi 1, 2 A
Dilin milletlerin hayatındaki yeri ve önemi anlar ve dilin önemini vurgulayan yazıları araştırabilmesi 1, 2 A
Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yerini belirler, yeryüzüne dağılışını gözlemleyebilmesi 1, 2 A
Türkçe'nin tarihi devrelerini tartışabilmesi 1, 2 A
Türkçe'yi doğru konuşmak ve doğru yazmak için çaba gösterebilmesi 1, 2 A
Dili doğru kullanma, zengin bir kelime hazinesine sahip olmanın yararlarını kavrayabilmesi 1, 2 A
Türkçe'de yapılan dil yanlışlarının sebepleri hakkında görüş bildirebilmesi 1, 2 A
Dil kirlenmesi veya dil bozulması hakkında sorgulama yapabilmesi 1, 2 A
Türkçe'nin başka dillere etkisini araştırabilmesi 1, 2 A
Yabancı dillerin Türkçe'ye etkisi hakkında fikir yürütebilmesi 1, 2 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Dilin Tanımı ve İşlevi İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
2 Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
3 Yeryüzündeki Diller İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
4 Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
5 Yazılı Anlatım: Kompozisyon İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
6 Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
7 Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
8 Konuşma Dili - Yazı Dili İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
9 "Türkçe Zengin Bir Dil midir?" İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
10 Türklerin Kullandığı Alfabeler İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
11 Ses ve Ses Olayları İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
12 Başlıca Yazım Kuralları İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
13 Şekil Bilgisi İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
14 Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
Kaynaklar
Ders notu öğrenciye verilecektir.
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986. 2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Istanbul 2010. 3. Yakup Karsoy v.dğr. Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009. 4.Yakup Yılmaz, Türkçede Dil Yanlışları,istanbul 2010. 5.Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Ankara 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
0
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
0
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
0
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
0
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
0
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
0
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
0
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
0
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
0
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
0
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
0
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
0
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
0
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
0
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
0
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
0
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
0
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
0
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
0
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
0
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 14 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 14 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 1 5 5
Proje Sunumu / Seminer 1 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 9 9
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu